Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przemoc wśród uczniów Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przemoc wśród uczniów Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie."— Zapis prezentacji:

1

2 Przemoc wśród uczniów Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie

3 Szkoła Podstawowa Nr 5 im. I Armii Wojska Polskiego ul. Sadowa 5/7, Konstantynów Łódzki autorzy: mgr Mariola Karpińska mgr Joanna Szczepaniak

4 Cele spotkania: Rodzice: Znają przyczyny agresywnego zachowania się dziecka. Potrafią wymienić i omówić rodzaje przemocy Wiedzą co to jest zachowanie agresywne Wiedzą co pomaga, a co przeszkadza w kontaktach z innymi ludźmi Potrafią rozmawiać ze swoim dzieckiem i słuchać go.

5 Ćwiczenie edukacyjne DŁOŃ.

6 Przyczyny agresywnego zachowania. Teorie. Tendencja wrodzona. Reakcja na frustrację – nabyta. Zachowanie wyuczone – rezultat norm społecznych, nagród, kar, modeli zachowań, z którymi zetknął się uczeń.

7 Rodzaje przemocy i agresji fizycznej. Co boli ciało? molestowanie kopanie gryzienie ciągnięcie za włosy szturchanie rozbój popychanie duszenie bicie używanie broni

8 Rodzaje przemocy psychicznej. Co boli duszę? wyśmiewaniekłótnie wyłudzanie molestowanie łamanie norm społecznych i prawnych poniżanie popychanie wandalizm zastraszanie zawstydzanie przezywanie grozić komuśgrozić sobie

9 Cechy charakterystyczne ofiar agresji: sińce, zadrapania podarte ubrania, zniszczone podręczniki są odizolowane od środowiska rówieśników boją się uczęszczać do szkoły do i ze szkoły idą dłuższą drogą bez uzasadnienia mają kłopoty ze snem, koszmary senne obniżają się ich wyniki w nauce sprawiają wrażenie nieszczęśliwych, zdesperowanych zdarzają się zmiany nastroju, napady złości, poirytowanie proszą rodziców o pieniądze lub kradną płaczliwość

10 Co sprzyja agresji? Słowa utrudniające komunikację. (Np.: Kiedy wreszcie zaczniesz słuchać? Ile razy mówiono Ci? A Twoja mama to… A jak byłem w Twoim wieku to…) Słowa ironiczne i zniechęcające. (Np.: Nie wysilaj się tak. Jak patrzę na Ciebie to płakać mi się chce)

11 Co sprzyja agresji? Słowa poniżające, komentujące, uwagi (Np.: Ale jesteś głupi. Skąd masz te ohydne buty?) Brak reakcji na pozytywne zachowanie dziecka ze strony dorosłych i rówieśników. Ograniczenie możliwości ruchu – dłuższe przesiadywanie w jednym miejscu (Np.: telewizor, komputer)

12 Co osłabia agresję? Likwidowanie barier komunikacyjnych poprzez zachęcanie dziecka do rozmowy. (Np.: Co u Ciebie? Słucham Cię. Ciekawie mówisz.) Poświęcanie uwagi i uważne słuchanie. Kontakt wzrokowy – na poziomie dziecka. Okazywanie pozytywnych uczuć. Mobilizowanie do samodzielnej pracy i samokontroli. Konsekwencja.

13 Jak stłumić gniew? Wybucha nagle i powoduje duże straty. Co zrobić, aby nie wybuchła?

14 Jak stłumić gniew? Nie wiadomo kiedy, gdzie i w kogo trafi. Może trafić w Ciebie i w Twoich bliskich. Jak się przed nią uchronić?

15 Jak stłumić gniew? Z małej iskry duży pożar. Jak go ugasić?

16 Jak stłumić gniew? Co zrobić, aby się nie rozprzestrzenił? Stłumiony lekko się tli.


Pobierz ppt "Przemoc wśród uczniów Przyczyny, rodzaje, symptomy, czynniki sprzyjające, zapobieganie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google