Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1

2 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

3 Spis treści 1.Wprowadzenie 2.Pośród chmur 3.Burze i pioruny 4.Wiatr 5.Prognoza pogody – interpretacja 6. Podsumowanie

4 Wprowadzenie

5 Podstawowe pojęcia i definicje M eteorologia - nauka zajmująca się badaniem zjawisk fizycznych i procesów zachodzących w atmosferze. A tmosfera – gazowa powłoka otaczająca planetę.

6 Składniki pogody temperatura powietrza, ciśnienie atmosferyczne, wilgotność, natężenie promieniowania słonecznego (insolacja) prędkość i kierunek wiatru, zachmurzenie i rodzaj chmur, opady i osady atmosferyczne - ich rodzaj i wielkość, zjawiska atmosferyczne np. burze, ostatnio podaje się także stężenie alergenów w powietrzu. Co to jest pogoda? Pogoda to chwilowy stan atmosfery w danym miejscu.

7 Elementy meteorologiczne Ciśnienie atmosferyczne Wiatr Temperatura powietrza Wilgotność powietrza Widzialność pozioma Chmury Opady atmosferyczne

8 Wybrane przyrządy meteorologiczne barometrtermometr higrometr wiatromierz

9 Pośród chmur

10 Klasyfikacja chmur Nasze obserwacje

11 Klasyfikacja chmur Nasze obserwacje

12 Karta badawcza Imię:Godzina:Miejsce: Obiekt badania (nr zdjęcia) : KształtRysunek Opad: Deszcz Śnieg Grad Nic Kolor: Biały Szary Inny Wielkość: Ogromna Duża Średnia Mała Wysokość: Wysoka Średnia Mała

13 Nasze badania W terenie klasyfikowaliśmy chmury według przyjętych przez nas kryteriów.

14 Nasze badania Wypełniliśmy kilkanaście kart badawczych.

15 Międzynarodowa klasyfikacja chmur. Chmury dzielą się na cztery zasadnicze grupy: Chmury wysokie Chmury średnie Chmury niskie Chmury budowy pionowej

16 W obrębie każdego piętra wyróżnia się następujące rodzaje chmur: Kłębiaste (-cumulus) Warstwowe (-stratus) Deszczowe (-nimbus) Pierzaste (-cirrus)

17 Chmury Cirrus (Ci) pierzaste Cirrocumulus (Cc) kłębiasto – pierzaste Cirrostratus (Cs) warstwowo – pierzaste Altocumulus (Ac) średnio kłębiaste Altostratus (As) średnio warstwowe Nimbostratus (Ns) warstwowa deszczowa

18 Chmury Stratocumulus (Sc) kłębiasta warstwowa Stratus (St) niska warstwowa Cumulus (Cu) kłębiasta Cumulonimbus (Cd) kłębiasta deszczowa

19 Zachmurzenie Zachmurzenie ocenialiśmy na podstawie trzech kryteriów: -Procentowo (0 – 100%) -Słownie (bezchmurne, rozproszone, duże, całkowite) -Oktanami (0 - 8)

20 Nasze badania zachmurzenia nieba Informacja rzeczywista: 35% 3,2 Oktana, Rozproszone Imię%OktanySłownie Beata504Rozproszone Marta404Rozproszone Tymek303Rozproszone Przemek252Rozproszone Kuba403,2Rozproszone Michał252Rozproszone Oskar151,2Rozproszone

21 Burze i pioruny

22 Obejrzeliśmy film dokumentalny o tym, jak powstają burze i pioruny. Teraz jesteśmy prawdziwymi łowcami burz

23 Gra edukacyjna Po filmie rozwiązaliśmy quiz, który sprawdzał nasza wiedzę. Przeszliśmy wszystkie 4 poziomy i zdobyliśmy nagrodę :D

24 Wiatr

25 Róża wiatrów

26 Wszystko o wietrze Wiatr to poziomy lub prawie poziomy ruch powietrza względem powierzchni ziemi. Wiatry są wywoływane przez różnice temperatur, a za tym idącą różnicę ciśnień.

27 Układy baryczne

28 Wiatry lokalne Bryza dzienna (morska) i bryza nocna (lądowa)

29 Określanie kierunków wiatrów na podstawie stopni Numer pomiaruLiczba stopniKierunek wiatru 190E 2260W 3170S 4180S 5140SE 6210SSW 7200SSW 8260W 9250WSW 10270W 11220SW 12240WSW 13140SE 14180S 15160SSE 16170S

30

31 Skala Beauforta SKALA BEAUFORTA Wiatr ocenialiśmy również w poniższej skali

32 Skala Beauforta Ale 12 w skali nie widzieliśmy...

33 Prognoza pogody – interpretacja

34 Analiza danych meteorologicznych

35 Analiza prognozy pogody Przeanalizowaliśmy numeryczne prognozy pogody. Zaprezentowaliśmy się indywidualnie jako pogodynki Teraz już wiemy kiedy może padać deszcz i dlaczego wiatr chłodzi.

36 Podsumowanie

37 Na deser ułożyliśmy pytania i stanęliśmy do konkursu o milion i tytuł Mistrza Meteo

38 A50 m B100 m Co ile metrów błyskawica zmienia kierunek? C 40 m 85 m D 15 1 Milion

39 Kolejny projekt już za nami i kolejne wyzwanie tuz przed nami. Zobaczymy co opracujemy w nowym roku szkolnym.

40 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google