Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Obsługa szkód jako jeden z kluczowych elementów utrzymania klienta towarzystwa ubezpieczeń Tomasz Wawrzyniak, Starszy Konsultant ATENA Usługi Informatyczne.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Obsługa szkód jako jeden z kluczowych elementów utrzymania klienta towarzystwa ubezpieczeń Tomasz Wawrzyniak, Starszy Konsultant ATENA Usługi Informatyczne."— Zapis prezentacji:

1 Obsługa szkód jako jeden z kluczowych elementów utrzymania klienta towarzystwa ubezpieczeń Tomasz Wawrzyniak, Starszy Konsultant ATENA Usługi Informatyczne i Finansowe Sp. z o.o.

2 l Czym jest ubezpieczenie i kim jest dla nas klient? l Proces obsługi szkody l Czym jest system i czy może stać się częścią procesu? l Poszerzenie wiedzy o kliencie O czym będziemy mówić

3 l Ubezpieczenie to usługa polegająca na odkupieniu pewnego ryzyka za określoną stawkę l Są dwie kategorie ryzyka: ryzyko że pojawi szkoda i ryzyko iż szkoda będzie nas kosztowała więcej niż powinna l Graczy jest przynajmniej dwóch l O ile nie jesteśmy w stanie zapanować nad siłami natury o tyle jesteśmy w stanie zapanować nad procesem likwidacji szkód l W gruncie rzeczy – chodzi nam o nasze bezpieczeństwo l W gruncie rzeczy – chodzi nam o satysfakcję klienta przy jednoczesnym utrzymaniu naszego bezpieczeństwa Ubezpieczenie – gra w ryzyko

4 Scenariusze rozgrywki l W grze możemy zwyciężyć z prawdopodobieństwem 2/3 l Przegrać możemy jedynie w scenariuszu gdy będziemy (bardziej lub mniej) czynnie uczestniczyli w rozgrywce poprzez obsługę klienta. l W wielu przypadkach – przegrywamy na własne życzenie.

5 Ubezpieczenie – gra w ryzyko Dodatkowym czynnikiem jest CENA

6 Proces likwidacji

7 System Obsługi Roszczeń W jaki sposób w tej grze może wspomóc nas system? Jaki powinien być dobry system do obsługi szkód? Jakie korzyści biznesowe może dać sprawny system?

8 Rola systemu l Zwiększenie bezpieczeństwa finansowego Towarzystwa Ubezpieczeniowego l Gromadzenie informacji l Możliwość analizowania informacji l Strukturyzacja i kontrola przebiegu procesu biznesowego

9 Bezpieczeństwo – finanse Wykorzystanie systemów IT w procesie obsługi szkód znacznie wpływa na podwyższenie bezpieczeństwa finansowego l Sprawniejsze ustalanie rezerw szkodowych l Wykrywanie wyłudzeń l Optymalizacja procesu

10 Bezpieczeństwo – finanse Wykorzystanie systemów IT w procesie obsługi szkód znacznie wpływa na podwyższenie bezpieczeństwa finansowego l Sprawniejsze ustalanie rezerw szkodowych l Wykrywanie wyłudzeń l Optymalizacja procesu

11 Bezpieczeństwo – finanse Wykorzystanie systemów IT w procesie obsługi szkód znacznie wpływa na podwyższenie bezpieczeństwa finansowego l Sprawniejsze ustalanie rezerw szkodowych l Wykrywanie wyłudzeń l Optymalizacja procesu

12 Cechy Systemu Obsługi Roszczeń l Szybki, sprawny i bezpieczny l Elastyczny l Działający w oparciu o reguły l Czytelny l Otwarty klient TU

13 System Obsługi Roszczeń – perspektywa TU

14 System Obsługi Roszczeń – perspektywa klienta

15 System Obsługi Roszczeń – korzyści

16 Możliwe podejścia do procesów l Na podstawie wiedzy eksperta – sztywne reguły l Na podstawie wiedzy eksperta – dość elastyczne reguły l Dynamicznie zmieniające się reguły: systemu ekspertowe, sieci neuronowe, algorytmy genetyczne.

17 Poszerzenie wiedzy o kliencie

18 Dziękuję za uwagę Tomasz Wawrzyniak


Pobierz ppt "Obsługa szkód jako jeden z kluczowych elementów utrzymania klienta towarzystwa ubezpieczeń Tomasz Wawrzyniak, Starszy Konsultant ATENA Usługi Informatyczne."

Podobne prezentacje


Reklamy Google