Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Zaczarowany Ołówek, to spółka dziewięciu pozytywnie zakręconych osób. Połączyły nas wspólne cele i pasje. Pomysł założenia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Zaczarowany Ołówek, to spółka dziewięciu pozytywnie zakręconych osób. Połączyły nas wspólne cele i pasje. Pomysł założenia."— Zapis prezentacji:

1 Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Zaczarowany Ołówek, to spółka dziewięciu pozytywnie zakręconych osób. Połączyły nas wspólne cele i pasje. Pomysł założenia własnego przedsiębiorstwa potraktowaliśmy jako szansę poznania tajników prowadzenia własnej firmy i zdobycie nieocenionego doświadczenia, aby w przyszłości odegrać znaczącą rolę w dorosłym świecie biznesu. Wykorzystaliśmy szansę, aby uczyć się w przyjemny sposób. W naszej prezentacji pragniemy opisać naszą działalność. Zaczarowany Ołówek Nr: Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Czechowicach- Dziedzicach Opiekun: Grzegorz Tyroń Liczba uczestników: 9

2 Anna Freindorf Respirator firmy Łukasz Fluder Prawdziwy mężczyzna Iwona Wronka Dyrektor Naczelny Szef wszystkich szefów Kinga Żydek Dyrektor d.s. Marketingu Królowa Reklamy Kinga Wróbel Dobry duszek Weronika Madura Maruda Katarzyna Wojtyła Dyrektor d.s. Administracji Kierownik Zamieszania Bożena Klimca Dyrektor d.s. Produkcji Produkcik Karolina Buczek Dyrektor d.s. Finansów Grosik

3 20 października 2009 r. podpisaliśmy umowę i wynajęliśmy pomieszczenie. Następnego dnia mogliśmy zrealizować nasz pierwszy pomysł na produkt. Badania rynku uświadomiły nas, że uczniowie-potencjalni klienci są zainteresowani posiadaniem niezwykłego, oryginalnego, osobistego ołówka Ołówek tylko na pozór jest banalnym pomysłem na produkt. Z czterech firm funkcjonujących w naszym liceum, tylko my zaoferowaliśmy produkt praktyczny do wykorzystania w szkole, a równocześnie przyjemny dla uczniów. To właśnie z myślą o nich przygotowaliśmy ofertę, zawierającą 3 modele zaczarowanych ołówków.

4 Ołówek mulinowy: Precyzyjnie owinięty kolorowymi materiałami daje magiczny efekt. Ołówek oklejany: Ołówek z ulubionym cytatem czy miłym dla oka obrazkiem? Żaden problem! Ołówek trójwymiarow y: Eleganckie koraliki i błyszczący papier dodają blasku każdemu rysunkowi. Nieograniczona wyobraźnia pracowników i potrzeby naszych klientów sprawiły, ze każdy ołówek jest unikatowy. Realizujemy każde zamówienia, bo dla nas nie ma rzeczy niemożliwych. Nasza firma otworzyła nowy rozdział w historii ołówka, przenosząc go nawet w trzeci wymiar. Projektowanie, drukowanie, oklejanie, owijanie i struganie ołówków stały się naszą rutyną.

5 ,,Czarne Serca',,Dotyk Anioła,,Barwy jesieni,,Lazurowe wybrze ż e' Zachęceni ogromnym sukcesem ołówków, postanowiliśmy wzbogacić ofertę firmy. Znane doskonale z ołówków 3D koraliki i specjalne haczyki zamieniły się w zaczarowane kolczyki. Nowy produkt sprawił, że klienci nie zdążyli znudzić się naszym miniprzedsiębiorstwem. Ciągle realizujemy indywidualne zamówienia. Tylko u nas uczniowie mogą kupić kolczyki ze zdjęciem ukochanego czy przyjaciół. Pojawiła się szansa wybrania niepowtarzalnego i taniego prezentu walentynkowego czy na Dzień Kobiet. Łatwa zmiana profilu produkcji okazała się wielką zaletą małej firmy.,,101 Dalmaty ń czyków'

6 Zaczarowane zakładki są kolejnym pomysłem powstałym na drodze ewolucji materiałów wykorzystywanych do produkcji poprzedniego produktu. Laminowane kolczyków przekształciły się w zakładki. Dzięki temu zabiegowi, grafika może być jeszcze bardziej rozbudowana. Poczta Walentynkowa działała do 12 lutego. Klienci mogli zrobi ć mił ą niespodziank ę sympatii, przyjaciółce czy nauczycielowi i wysła ć symboliczn ą walentynk ę. Pracownicy zamienili si ę w kupidynów, którzy roznosili zamówione kartki w ostatni dzie ń przed feriami. Dzi ę ki dobrej inwestycji, wielu klasom udało si ę unikn ąć niespodziewanej kartkówki czy pytania. Idea posła ń ców miło ś ci narodziła si ę po obserwacji szkolnych korytarzy. W ko ń cu miło ść jest wokół nas. Kartki ś wi ą teczne cieszyły si ę ogromnym zainteresowaniem Grona Pedagogicznego naszego liceum. Produkcja musiała osi ą gn ąć maksymaln ą wydajno ść, aby sprosta ć wymaganiom klientów. Nasza firma błyskawicznie reaguje na potrzeby rynku i dostosowuje si ę pod jego dyktando. Efektem s ą kartki okoliczno ś ciowe doł ą czone do oferty na Bo ż e Narodzenie i Walentynki. Własnor ę cznie robione, z papieru, s ą ekologiczn ą alternatyw ą dla popularnych odpowiedników na rynku ś wiatowym.

7 Od początku byliśmy świadomi, że sprzedaż naszych produktów nie będzie łatwa. W szkole już wcześniej działał punkt ksero, w którym można kupić m.in. ołówki. W dodatku uczniowie mogli nie być skłonni, aby wydać 1,50 zł na nasz produkt, bo tyle samo kosztuje np. bułka. W celu przekonania do naszej marki, dostarczeniu pełnych informacji o ofercie, a także zbudowaniu dobrych relacji z klientami zastosowaliśmy szereg strategii marketingowych. Podstawą naszej reklamy są plakaty, wiszące w każdym możliwym miejscu w szkole. Odważnymi hasłami mają zwracać uwagę przechodniów. Przekaz doskonale oddziałuje emocjonalnie na klientów. Nowe produkty, akcje i promocje są zawsze poprzedzane nakładem ulotek. 8 marca, wszystkie Panie mogły zakupić produkty z 20% rabatem. Wielkim przełomem kampanii było nagranie reklamy przez naszą firmę. Aby dotarła do odbiorców zastosowaliśmy strategię marketingu wirusowego i rozprzestrzeniliśmy film w Internecie. Twarzą naszej kampanii została przewodnicząca szkoły. Jej popularność przyciągnęła wielu klientów.

8 Nasza firma dostarcza również produkty bezpośrednio do klientów. Stoisko Zaczarowanego Ołówka wyróżnia się na szkolnym korytarzu. U nas zawsze jest kolorowo, tutaj ciągle gra muzyka, a energiczna sprzedająca zachęca do kupna produktów. Szczególnie gorącym okresem są spotkania rodziców z nauczycielami, gdy nasze stoisko działa do późnych godzin popołudniowych. Sprzedajemy codziennie na parterze podczas długiej przerwy o 11:00. W okresie przedświątecznym i stoisko przeżywa metamorfozę. Każdy projekt firmowy czy klienta trafia do katalogu z dostępnymi produktami. Można go obejrzeć na stoisku lub na naszej stronie internetowej:

9 Zamówienie od Klubu Comeniusa opiewające na 131 ołówków dla uczestników spotkania w Niemczech. Nasze ołówki trafiły w ręce młodzieży i nauczycieli z 7 państw: Hiszpanii, Niemiec, Cypru, Bułgarii, Włoch, Szwecji i Grecji. Hiszpanki znalazły nowe zastosowanie dla naszego produktu – spinki do włosów. Nasza firma prezentowała swoje produkty na przeglądzie kina rosyjskiego Teraz Rosja. Wielką furorę zrobiły kolczyki i zakładki z matrioszkami. Uczniowie naszej szkoły cenią sobie zakładki firmy Zaczarowany Ołówek. Motyw językowy ułatwia naukę liczebników po niemiecku i francusku. Zakładki pięknie prezentują się z ozdobami z Wieżą Eiffla i Bramą Brandenburską Każdy mały sukces dodawał nam wiary w sens istnienia naszej firmy i motywował do dalszej, ciężkiej pracy. Z wielką radością powitaliśmy nasz pierwszy piękny ołówek, byliśmy dumni z zainteresowania produktami i z uśmiechem na twarzy przyjmowaliśmy pochwały nauczycieli. Nie zabrakło też większych sukcesów:

10 Dochód: 139,94 Suma składek na ubezpieczenie społeczne: 24,48 Podstawa opodatkowania: 115,46 Podatek (18%): 20,78 Zysk: 94,68 Stopa zwrotu na kapitale własnym: 105,2% Każdy wspólnik wniósł do kapitału początkowego firmy 10 zł, co pozwoliło nam zgromadzić 90 zł. Suma ta zwróciła się nam. Prowadzenie naszej firmy wiele nas nauczyło. Przekonaliśmy się jakie koszty ponoszą prawdziwi przedsiębiorcy. Jednak pełny rozrachunek wad i zalet prowadzenia własnej firmy nie zniechęcił nas do dalszego poszerzania wiedzy o małej działalności gospodarczej. Czujemy się usatysfakcjonowani wynikami naszej pracy. Może któryś z członków Zaczarowanego ołówka kiedyś założy własną firmę? Nie wykluczamy takiej możliwości.


Pobierz ppt "Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo Zaczarowany Ołówek, to spółka dziewięciu pozytywnie zakręconych osób. Połączyły nas wspólne cele i pasje. Pomysł założenia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google