Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012."— Zapis prezentacji:

1 RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012

2 2 Social HR? Wykorzystanie social media w działaniach HR Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/09

3 3

4 4

5 5

6 6

7 7

8 8 Serwisy społecznościowe (SNS): Nasza-Klasa, Facebook, Google+, Path itp. Kariera: Goldenline, Linked In Blogi Mikroblogi (np. Twitter, Blip) Pinterest Fora i grupy dyskusyjne Serwisy z multimediami Wykop itp..

9 9 Polacy i serwisy społecznościowe – regularnie korzysta z nich 68% użytkowników internetu – prawie 10% czasu spędzanego w sieci – prawie 20% wszystkich odsłon 41% Polaków w wieku 16+ korzysta z portali społecznościowych i posiada na nich swój profil. Wśród internautów: – konto na NK.pl ma 57,5% – na Facebooku 34% – w innych portalach społecznościowych 22,5%

10 10 Popularność (Diagnoza Społeczna 2011)

11 11

12 12 Powody i sposoby korzystania z social media Relacje, kontakty Bycie na bieżąco, informacje Autoprezentacja Rozrywka, w tym gry, filmy, zdjęcia Dyskusja, polemika, szukanie odpowiedzi Brama dostępu do innych treści

13 13 Cele obecności firm w social media (raport CapGemini i Harvard Business Review) + ściąganie ruchu na strony WWW

14 14 Cele i korzyści dla działów HR Własny kanał komunikacji z pracownikami i kandydatami: Oferty pracy, employer branding Duża szybkość, niewielki koszt, precyzyjne dotarcie Poszukiwanie informacji o kandydatach, referencji, itp. Ułatwiony networking Materiały szkoleniowe i edukacyjne A problemy? Kryzysy, strata czasu…

15 15 Własne kanały w social media

16 16 Własne kanały: Facebook, Youtube, blog…

17 17

18 18 ale Twoje komunikaty dotrą tylko do niektórych odbiorców! (np. Facebook – Edge Rank jako filtr) Najważniejsza jest KOMUNIKACJA SOTRENDER|

19 19 Aplikacje, gry Kalendarz rekrutacji z przypominaczami Quizy, próbki testów Fans

20 20 Szukanie informacji o kandydatach

21 21 /files/BullhornReach_2012ActivityReport.pdf /files/BullhornReach_2012ActivityReport.pdf 21

22 22

23 23 Sprawdzanie informacji o kandydatach Coraz częstszy, mniej lub bardziej sformalizowany etap selekcji Oficjalna procedura vs. aktywność samych rekruterów Czasem wręcz wymagany etap – sprawdzenie profilu Sprawdzanie serwisów społecznościowych, blogów, YouTube, aukcji, gier, itd. Kontrowersje etyczne Czy kandydaci będą się bardziej troszczyć o wizerunek?

24 24 Networking

25 25 Sieci kontaktów i znajomości – zawsze odgrywały wielką rolę przy szukaniu pracy i kandydatów Programy rekomendujące – wykorzystanie znajomości i poleceń pracowników

26 26 Internet: nowe możliwości networkingu Odzworowywanie i podtrzymywanie kontaktów spoza sieci Nawiązywanie zupełnie nowych relacji Nie tylko relacje: Własne miejsce w sieci, dobrze widoczne w wyszukiwarkach Dyskusje w grupach zainteresowań – Także kreowanie własnego wizerunku eksperta Informacje o spotkaniach, konferencjach, itd. Dla firmy – ryzyko identyfikacji i odejścia kluczowych osób

27 27 Własne kanały i ich widoczność

28 28 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012."

Podobne prezentacje


Reklamy Google