Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Plan wykładu Wprowadzenie Program graficzny GIMP Edycja i retusz zdjęć Podsumowanie 3 informatyka +

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Plan wykładu Wprowadzenie Program graficzny GIMP Edycja i retusz zdjęć Podsumowanie 3 informatyka +"— Zapis prezentacji:

1

2

3 Plan wykładu Wprowadzenie Program graficzny GIMP Edycja i retusz zdjęć Podsumowanie 3 informatyka +

4 Wprowadzenie Po co obrabiamy zdjęcia Obrazy wektorowe i rastrowe Wielkość i rozdzielczość obrazu Formaty graficzne 4 informatyka +

5 Po co obrabiamy zdjęcia Poprawa jasności, kontrastu, kolorów itp. Zdjęcie wykonano w niesprzyjających warunkach (złe oświetlenie) Jakość aparatu cyfrowego Publikacja w Internecie Strony internetowe, galerie, reklamy Przesłanie przez Internet Poczta elektroniczna Efekty graficzne Sepia 5 informatyka +

6 Obrazy wektorowe i rastrowe Obraz wektorowy Wyrażenia matematyczne Linie, krzywe, elipsy 6 informatyka + Obraz rastrowy Cyfrowy zapis obrazu widzialnego Aparat cyfrowy, skaner Piksele

7 Rozdzielczość obrazu 7 informatyka + Liczba pikseli przypadająca na 1 cal Całkowita liczba pikseli tworzących obraz Gęstość pikseli w obrazie Nazwa urządzeniaRozdzielczość Komputer (monitor)800 x 600 pikseli 1024 x 768 pikseli 1894 x 1488 pikseli Telefon komórkowy640 x 480 pikseli, 1.2 – 2 megapiksele Telewizoranalogowy 720 x 576 pikseli cyfrowy (np. HD, ang. High Definition) 1920 x 1080 Skaner600 x 600 dpi 1200 x 1200 dpi Drukarka atramentowa laserowa dpi 600 dpi Aparat cyfrowy3 – 12 megapikseli, np x 1536 = 3,25 megapiksela 2272 x 1704 = 4 megapiksele 2560 x 1920 = 5 megapikseli

8 Formaty graficzne 1#2 Format pliku – sposób, w jaki dane w pliku są przechowywane na twardym dysku BMP Paint Grafika rastrowa (bitmap) Zapis bezstratny JPG Aparaty cyfrowe, strony WWW Kompresja stratna Właściwości ludzkiego wzroku – Utrata jakości prawie niezauważalna 8 informatyka +

9 Formaty graficzne 2#2 9 informatyka + GIF Komp resja bezstratna 256 kolorów Animacje PNG Kompresja bezstratna Liczba kolorów > 256 XCF Format programu GIMP Bezstratny

10 Plan wykładu Wprowadzenie Program graficzny GIMP Edycja i retusz zdjęć Podsumowanie 10 informatyka +

11 Program graficzny GIMP Instalowanie programu GIMP w systemie Windows Pierwsze kroki z programem – Interfejs użytkownika – Okno główne – Okno obrazka – Okno palety warstw Najważniejsze funkcje programu – Zaznaczanie fragmentów obrazu – Szybka maska – Warstwy – Maski i warstwy – Ścieżki 11 informatyka +

12 Instalowanie programu GIMP Program darmowy, 12 informatyka +

13 Oddzielne okna Niezależne rozmieszczenie Pierwsze kroki z programem – interfejs użytkownika 13 informatyka +

14 Pierwsze kroki z programem – okno główne Okno narzędziowe Właściwości narzędzia 14 informatyka +

15 Pierwsze kroki z programem – okno obrazka Obszar roboczy Menu 15 informatyka +

16 Pierwsze kroki z programem – okno palety warstw Operowanie stosem – warstw, kanałów, ścieżek 16 informatyka +

17 Najważniejsze funkcje programu – zaznaczanie fragmentów obrazu Kilka rodzajów zaznaczeń Dodatkowe opcje zaznaczenia 17 informatyka +

18 Najważniejsze funkcje programu – warstwy Składowe obrazu Łatwiejsza edycja obrazu 18 informatyka +

19 Najważniejsze funkcje programu – ścieżki Tworzenie obszarów zaznaczenia Rysowanie kształtów Wielokąt lub gładka krzywa Punkty kontrolne Konwersja w zaznaczenie Przekształcenie w linię 19 informatyka +

20 Plan wykładu Wprowadzenie Program graficzny GIMP Edycja i retusz zdjęć Podsumowanie 20 informatyka +

21 Edycja i retusz zdjęć 1#2 Podstawowe sposoby poprawy zdjęć – Poprawianie źle naświetlonego zdjęcia – Usuwanie efektu czerwonych oczu – Poprawianie kolorów – Poprawianie ostrości – Poprawianie zdjęć z tanich aparatów fotograficznych Przekształcanie obrazu – Skalowanie – Obracanie – Kadrowanie – Przekształcenia geometryczne 21 informatyka +

22 Edycja i retusz zdjęć 2#2 Kolor i światło – Poziomy – Krzywe – Progowanie – Balans kolorów Narzędzie profesjonalnego fotoretuszu – Klonowanie 22 informatyka +

23 Poprawianie źle naświetlonego zdjęcia Automatyczna jasność, nasycenie, ostrość Jasność i kontrast Poziomy 23 informatyka +

24 Usuwanie efektu czerwonych oczu 24 informatyka + Rozszerzona źrenica, ukrwiona sietkówka Zaznaczanie eliptycznych obszarów Narzedzia kolorów/Odcień i nasycenie Suwaki Odcień, Jasność, Nasycenie

25 Poprawianie kolorów 25 informatyka + Niekorzystne warunki oświetleniowe – wyblakłe lub ciemne zdjęcia Foldery reklamowe Narzędzia kolorów/Odcień i nasycenie -> Nasycenie Narzedzia kolorów/Barwienie

26 Poprawianie ostrości 26 informatyka + Niewłaściwe ustawienie ostrości Poruszenie aparatem przy wykonywaniu zdjęcia Filtry graficzne wyostrzające Filtry/Uwydatnianie/ Wyostrzanie

27 Poprawianie zdjęć z tanich aparatów fotograficznych 27 informatyka + Wysoki poziom kolorowych szumów Filtry/Rozmywanie/Sele ktywne rozmycie Gaussa Kontury nie zmienione Promień rozmycia Maksymalna delta

28 Przekształcanie obrazu – skalowanie 28 informatyka + Obraz/Skaluj obraz Współczynniki X i Y Powoduje zachowanie proporcji Interpolacja – określa sposób skalowania grafiki

29 Przekształcanie obrazu – obracanie 29 informatyka + Narzędzia przekształcania/ Obrót Interpolacja Obrót o wielokrotność kąta 15 stopni Kąt niż wielokrotność 90 stopni – pogorszenie jakości Bieżąca warstwa

30 Przekształcanie obrazu – kadrowanie 30 informatyka + Usunięcie przypadkowych obiektów Narzędzia przekształcania/ Kadruj Prowadnice Bieżąca warstwa

31 Przekształcanie obrazu – przekształcenia geometryczne 31 informatyka + Narzędzia przekształcania/ Odbicie Narzędzia przekształcania/ Perspektywa Siatka Narzędzia przekształcania/ Nachylenie

32 Kanały Liczba i rodzaj kanałów opisują sposób przechowywania wartości pikseli Tryb RGB Każdy piksel ma 3 składowe Każda składowa przyjmuje wartość od 0 do kanały 32 informatyka + Tryb odcieni szarości Wartość piksela opisuje liczba od 0 do kanał Tryb indeksowany Wartość piksela opisuje numer barwy z palety barw 1 kanał

33 Kolor i światło – poziomy 33 informatyka + Dostosowywanie jasności i kontrastu Dostosowywanie kanałów R,G,B Narzędzia kolorów/ Poziomy Histogram Zapis ustawień do pliku

34 Kolor i światło – krzywe 34 informatyka + Funkcja matematyczna Krzywa odręczna Punkty kontrolne Słaby kontrast, brak głębi odcieni, nienaturalne kolory Rozkład cieni, półcieni, świateł

35 Kolor i światło – progowanie 35 informatyka + Zaznaczenie obszarów o określonej intensywności Narzędzia kolorów/ Progowanie Histogram Wydobywanie szczegółów

36 Kolor i światło – balans kolorów 36 informatyka + Narzędzia kolorów/ Balans kolorów Dostosowanie kolorystyki w zakresie cieni, półtonów, świateł

37 Narzędzia profesjonalnego fotoretuszu – klonowanie 37 informatyka + Usuwanie defektów cery, plam, śladów, śmieci, reklam C -> Źródło –Obraz -> Tryb –Zwykły -> Krycie 100% Pedzel -> Klonowanie

38 Plan wykładu Wprowadzenie Program graficzny GIMP Edycja i retusz zdjęć Podsumowanie 38 informatyka +

39 Podsumowanie – co dalej? Zajęcia Informatyka+ o podobnej tematyce Edycja zdjęć i grafiki warsztaty 24h, Wszechnica na Kołach Obróbka i wizualizacja obrazu warsztaty 24h, Kuźnia Talentów 39 informatyka +

40


Pobierz ppt "Plan wykładu Wprowadzenie Program graficzny GIMP Edycja i retusz zdjęć Podsumowanie 3 informatyka +"

Podobne prezentacje


Reklamy Google