Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obsłudze EURO 2012

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obsłudze EURO 2012"— Zapis prezentacji:

1 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obsłudze EURO 2012
4 lipca 2012

2 INWESTYCJE ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ EURO 2012
Wybrane zadania Koszt w PLN Przystanek Warszawa Stadion ,86 Warszawa – MPL Okęcie: ,31 Remont stacji Warszawa Wschodnia ,00 Estetyzacja linii średnicowej Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia ,00 Linia nr 249 Gdańsk Główny – Gdańsk Zaspa Towarowa i nowy przystanek Gdańsk Stadion EXPO ,85 Linie nr 131, 353, 271 Tczew – Bydgoszcz – Poznań – Rawicz ,41 Poznański Węzeł Kolejowy Stacja Poznań Główny ,00 ,00 Stacja Wrocław Główny Nowy przystanek Wrocław Stadion ,81 ,20 Łącznie: 73 zadania 1050 km linii 10,2 mld PLN

3 Program obsługi kolejowej Euro 2012
ETAP PRZYGOTOWAŃ PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowały dla całej kolei: Program obsługi kolejowej Euro 2012 przygotowanie infrastruktury przygotowanie rozkładu jazdy opracowanie zasad postępowania w sytuacjach kryzysowych przygotowanie zaplecza technicznego opracowanie zasad zapewnienia bezpieczeństwa opracowanie systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej Plan operacyjny kolei wszystkie aspekty prowadzenia ruchu pociągów i bezpieczeństwa na każdym poziomie zarządzania

4 ETAP OPERACYJNY Warszawa 45,13% Warszawa 15226/50 Do Warszawy 163504
procentowy wzrost ruchu/w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 r. Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków całość turnieju ogółem według miast 45,13% 10,85% 21,15% 17,51% 4,47% całość turnieju ogółem 22,66% liczba pociągów rozkładowych/pozarozkładowych do miast Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków całość turnieju ogółem według miast 15226/50 5938/11 5720/37 5178/18 5142/1 całość turnieju ogółem 37522/117 najpopularniejsze trasy dojazdowe (mierzone liczbą sprzedanych biletów z miejscówką + liczba osób w pociagach specjalnych) Do Warszawy Do Wrocławia Do Gdańska Do Poznania Do Krakowa całość turnieju ogółem według miast 163504 91781 78242 104160 125889 całość turnieju ogółem 563576

5 ETAP OPERACYJNY Warszawa 160 Warszawa 9 Warszawa 8
liczba dodatkowych wagonów dołączanych do istniejących składów (według miast wyjazdu pociągu) Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków całość turnieju ogółem według miast 160 13 117 55 5 całość turnieju ogółem 350 liczba dodatkowych pociągów międzynarodowych, obsługiwanych w czasie EURO Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków całość turnieju ogółem według miast 9 22 2 4 6 całość turnieju ogółem 43 liczba dodatkowych pociągów krajowych (rezerwa taborowa), obsługiwanych w czasie EURO (według miast odjazdu pociągu) Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków całość turnieju ogółem według miast 8 5 14 2 całość turnieju ogółem 29

6 ETAP OPERACYJNY Warszawa 4 5 9 Warszawa 1414 11524
liczba dodatkowych pociągów międzynarodowych, obsługiwanych w czasie EURO (według krajów pochodzenia, za cały czas turnieju, według miast destynacji) Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków Czechy 4 18 Ukraina 6 Niemcy 2 Chorwacja Rosja 5 ogółem według miast 9 22 ogółem 43 liczba funkcjonariuszy SOK (dane dla wszystkich dworców, stacji i przystanków w danym mieście) Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków całość turnieju ogółem według miast 1414 435 478 457 158 całość turnieju ogółem 2942 działania poza obszarem miasta gospodarza 8582 OGÓŁEM 11524

7 OSŁONA TECHNICZNA SIECI
Średnio w każdym dniu EURO 2012 dla osłony technicznej sieci wystawiono: Pogotowia drogowe+srk Pociągi sieciowe Pociągi ratunkowe Lokomotywy osłonowe Wykorzystane Wystawione Interwencje 147 51 76 6 21 8 x 27 dni 20 x 27 dni Użycie lokomotyw osłonowych wg miast Warszawa Wrocław Gdańsk Poznań Kraków całość turnieju ogółem według miast 8 5 1 całość turnieju ogółem 20

8 SCHEMAT STRUKTURY SYSTEMU ZARZĄDZANIA
Zespół Zarządzania Kryzysowego w PKP PLK S.A. (ZZK w PLK) Rozpoczęcie działań – 4 czerwca 2012 r. Przewodniczący – Członek Zarządu PKP PLK S.A. Dyrektor ds. eksploatacji Szczebel Centralny Regionalny Zakładowy Kolejowe Centrum Zarządzania Kryzysowego (KCZK) Centrum Dowodzenia Operacją W Legionowie Udział SOK Przewodniczący – Z-ca Dyrektora ds. techniczno-eksploatacyjnych Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego (RZZK) Wojewódzko-Miejski Sztab Operacyjny Sztab Operacyjny na stadionie UEFA EURO 2012 Udział PLK Przewodniczący – Naczelnik Ekspozytury Zarządzania Ruchem Kolejowym Zakładowy Zespół Zarządzania Kryzysowego (ZZZK) Przewodniczący – Z-ca Dyrektora Zakładu ds. eksploatacyjnych

9 KOLEJOWE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO

10 EURO 2012 W LICZBACH 63 000 rekordowa liczba miejsc w pociągach w dniu meczu Polska – Rosja 12 czerwca 13 513 średnia liczba kibiców przewożonych pociągami w każdy dzień meczowy 2 700 dyżurnych ruchu i nastawniczych zabezpieczających przejazdy pociągów 1 300 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei, którzy dbali o bezpieczeństwo kibiców 1060 pociągów zarówno rozkładowych, jak i dodatkowych wożących kibiców na i z meczów w Polsce 340 pociągów SKM w Trójmieście kursujących w czasie Euro 2012 między stacją Gdańsk Główny a stacją Gdańsk-Stadion Expo 200 dyspozytorów w ciągu „doby Euro 2012” śledziło i koordynowało przejazdy pociągów w całym kraju 40 specjalnych pociągów międzynarodowych 150 wolontariuszy-informatorów, którzy na dworcach Euro 2012 służyli kibicom pomocą

11 SUBIEKTYWNY RANKING ULUBIONYCH KIBICÓW KOLEJARZY
Amerykanie – rozgadani, "kolekcjonerzy" – zawsze pytają o nazwisko wolontariusza, aby dodać go do znajomych na Facebook’u Anglicy – komunikatywni, głośni, weseli Chorwaci – najbardziej przebrani i kolorowi, Czesi – słowiańska spontaniczność: „Kto nie skacze neni Czech, hop hop hop”, skoligacona z niemieckim zdyscyplinowaniem Duńczycy – spokojni, bardzo uprzejmi wobec pracowników kolei Francuzi – bardzo niechętnie mówią po angielsku, często wszystko wiedzą najlepiej Hiszpanie – "wymagający stałej opieki" – proszą wolontariuszy o zaniesienie walizek na peron, często zmieniają zdanie Grecy – spokojni i wyrozumiali Irlandczycy – z poczuciem humoru, fajnie przebrani, niezwykle rozmowni, spontaniczni, najweselsi w pociągu Niemcy – bezproblemowi, bardzo czyści Portugalczycy – sympatyczni i bardzo otwarci Rosjanie – zastanawiają się długo przed podjęciem decyzji, rozśpiewani Włosi – głośni, bardzo wymagający wobec załogi w pociągu – mówią wszystko o czym pomyślą

12 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w obsłudze EURO 2012"

Podobne prezentacje


Reklamy Google