Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowości Techniki Komputerowej Kozłowski Krzysztof KL II TI.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowości Techniki Komputerowej Kozłowski Krzysztof KL II TI."— Zapis prezentacji:

1 Nowości Techniki Komputerowej Kozłowski Krzysztof KL II TI

2 Spis treści 1. Napęd Bluray Napęd Bluray Napęd Bluray 2. Bluetooth 3.0 oraz 4.0 Bluetooth 3.0 oraz 4.0 Bluetooth 3.0 oraz Port USB 3.0 Port USB 3.0 Port USB Technologia 3D w Telewizorach Technologia 3D w Telewizorach Technologia 3D w Telewizorach 5. Sata 3.0 Sata 3.0 Sata Kamera 3D Kamera 3D Kamera 3D 7. Pojemność Terabajt Pojemność Terabajt Pojemność Terabajt 8. Karta graficzna GTX – model jednych z najpotężniejszych k... Karta graficzna GTX – model jednych z najpotężniejszych k... Karta graficzna GTX – model jednych z najpotężniejszych k Logitech z-5500 – jeden z lepszych zestawów głoś... Logitech z-5500 – jeden z lepszych zestawów głoś... Logitech z-5500 – jeden z lepszych zestawów głoś...

3 Napęd bluray Blu-ray Disc (BD) – konkurencyjny dla HD DVD format zapisu optycznego, opracowany przez Blu-ray Disc Association (BDA). Następca formatu DVD. Wyróżnia się większą pojemnością od płyt DVD, co jest możliwe dzięki zastosowaniu niebieskiego lasera. Ten nowy typ nośnika pozwala na zapisanie 25 GB danych na płytach jednowarstwowych. W użytku są również płyty dwuwarstwowe o pojemności 50 GB. Istnieją płyty czterowarstwowe mieszczące do 100 GB oraz ośmiowarstwowe, na których można zapisać 200 GB informacji. Pioneer opatentował płytę szesnastowarstwową, która mieści do 400 GB danych. Sony wprowadziło napęd bluray do swoich konsol Playstation 3 Wstecz

4 Bluetooth 3.0 oraz 4.0 Standard Bluetooth oznacza transfery danych z prędkością do 24 Mb/s, czyli 3 MB/s - na małe odległości oczywiście. Bluetooth 4.0 względem poprzednika różni się przede wszystkim tym, że przy zachowaniu tej samej przepustowości (24 Mb/s) ma wymagać mniejszych ilości energii. Wstecz

5 Port USB 3.0 Port usb Prędkość transferu danych ma sięgać 4,7 Gb/s (dla porównania warto dodać, że maksymalną prędkością dla USB 2.0 jest 480 Mb/s). W przypadku USB 3.0 wzrost maksymalnej przepustowości jest znaczący, ponieważ według oficjalnej specyfikacji wyniesie 4.8Gbps, czyli około 625MB/s, a w dodatku od teraz USB będzie działać w pełnym dupleksie, to znaczy dane będą mogły być wysyłane i odbierane jednocześnie. Wstecz

6 Technologia 3D część 1 Jak działa technologia wyświetlania obrazu w 3D? Trójwymiarowy ekran wyświetla dwa nakładające się na siebie obrazy. Złudzenie trójwymiarowości powstaje dzięki specjalnym okularom, które oddzielają od siebie te obrazy. Jak informują eksperci z Centrum Dobrego Obrazu jest kilka sposobów separacji obrazu. Oto one: Przesunięcie osi widzenia Część pikseli wyświetla prawy, część lewy obraz, a system optyczny "doprowadza" każdy z nich do odpowiedniego oka. Ta metoda sprawdza się tylko przy oglądaniu na wprost, a więc może mieć zastosowanie raczej w małych wyświetlaczach. Odpowiednie zarządzanie kolorem Do każdego oka przesyłany jest inny zestaw barw. Pozostałe blokowane są przez specjalny filtr. To powoduje złudzenie trójwymiarowości. Ale problem stanowi przekłamanie kolorystyczne - oko za sprawą filtrów widzi niepełną paletę barw. W kinach 3D efekt ten został zredukowany dzięki zastosowaniu nowoczesnych okularów. Niestety takie okulary bardzo dużo kosztują. Polaryzacja światła Polaryzacja polega na stworzeniu dwóch obrazów, w których światło jest spolaryzowane w różny sposób. Dzięki specjalnym okularom, do oka dociera właściwy obraz. Niestety w tej technologii traci się rozdzielczość obrazu. WsteczPrzejdź do części 2

7 Technologia 3d część 2 Zarządzanie czasem wyświetlania (system sekwencyjny) Lewy i prawy obraz wyświetlane są sekwencyjnie. Dzięki specjalnym aktywnym okularom z przesłonami zsynchronizowanymi z obrazem, które otwierają się i zamykają z dużą częstotliwością, do oka dociera właściwy w danym momencie obraz. Plusem tej technologii jest to, że nie zmienia kolorów i nie obniża jakości obrazu. Jednocześnie przy dużej częstotliwości odświeżania, ruch przesłon jest niezauważalny. Ale warunkiem tego jest krótki czas reakcji matrycy wyświetlacza. Blu-ray nośnikiem dla filmów 3D Na początku nośnikiem obrazu 3D będą na pewno płyty Blu-ray. W pierwszej kolejności w wydaniach 3D pojawią się animacje, bo uzyskanie w nich obrazu 3D jest łatwiejsze niż w aktorskim filmie fabularnym. Studia takie jakPixar i Dreamworks zapowiedziały już wydania 3D na płytach Blu-ray. Natomiast fabularne filmy długometrażowe w wersji 3D to raczej dalsza przyszłość. Wpierw twórcy muszą dobrze opanować nową technologię. Filmowanie w trzech wymiarach jest o wiele trudniejsze niż w dwóch (np. kamery muszą pracować na identycznych głębiach ostrości i być odpowiednio ustawione). Blu-ray 3D - specyfikacja jeszcze w 2009? Prace nad rozszerzeniem standardu Blu-ray o 3D są już zaawansowane i zapewne do końca tego roku gotowa będzie finalna specyfikacja. Eksperci z Centrum Dobrego Obrazu uważają, że organizacja Blu-ray Disc Association wybierze raczej opcję kodowania obrazu MPEG-4 AVC Stereo High Profile. Polega ona na zapisie dwóch strumieni obrazów Full HD, oddzielnie dla lewego i prawego oka oraz nieidentycznym ich potraktowaniu w procesie kompresji. Obrazy dla lewego oka są traktowane jako zasadniczy strumień 2D (będą mogły być odczytywane przez zwykłe odtwarzacze 2D), zaś dla oka prawego - rozszerzają wizję 2D o trzeci wymiar. Filmy wraz z materiałami dodatkowymi powinny mieścić się na dwuwarstwowych dyskach Blu-ray 50 GB. Standard 3D - jeden czy wiele? Co będzie spowalniać rewolucję 3D? Przede wszystkim musi zostać ustalony jeden standard technologii 3D. Oczywiście może być tak, że producenci będą stosować różne techniki wyświetlania obrazu 3D (według ekspertów z Centrum Dobrego Obrazu najbardziej prawdopodobne spośród czterech opisanych technologii 3D to system polaryzacyjny pasywny oraz sekwencyjny) w swoich telewizorach, ale wydaje się to raczej mało prawdopodobne. Full HDFull HD Wstecz Wróć do części 1 Przejdź do części 3

8 Technologia 3D część 3 Wstecz Wróć do części 2

9 Directx 11 Directx - DirectX to zestaw funkcji API wspomagających generowanie grafiki (dwu- i trójwymiarowej), dźwięku oraz innych zadań związanych zwykle z grami i innymi aplikacjami multimedialnymi. DirectX składa się z szeregu komponentów odpowiedzialnych za realizację poszczególnych funkcji aplikacji, a są to: DirectX składa się z szeregu komponentów odpowiedzialnych za realizację poszczególnych funkcji aplikacji, a są to: DirectX Graphics, składające się z dwóch pod-komponentów: DirectDraw – obsługuje grafikę rastrową (bitmapową), następcą jest Direct2D Direct3D (D3D) – obsługuje grafikę 3D, DirectGI – umożliwia bezpośrednią obsługę sprzętu do grafiki, DirectInput – przetwarza dane pochodzące z klawiatury, myszy, dżojstika lub innych kontrolerów. DirectPlay – wykorzystywany w grach sieciowych, DirectSound – służy do odtwarzania i nagrywania dźwięku, DirectMusic – odtwarza muzykę stworzoną przy użyciu programu DirectMusic Producer, DirectShow – służy do odtwarzania plików audio i wideo, DirectSetup – obsługuje instalację poszczególnych komponentów Directx DirectX Media Objects – spełnia podobne zadania, jak DirectShow. Directx 11 - Wydaje się, że najważniejszym elementem DirectX 11 będzie opcja przystosowania bibliotek do pracy z dwoma lub czterema rdzeniami zamiast z jednym, jak dotychczas. Wstecz

10 Sata 3.0 Sata Przepustowość maksymalna tego interfejsu wynosi 6 Gbit/s, czyli jest ponad dwukrotnie większa od SATA II oraz nieco większa od Ultra 640 SCSI. Zachowano pełną zgodność wsteczną z SATA I i SATA II, dzięki czemu migracja z poprzednich wersji do SATA 3 jest bezproblemowa. Ulepszono też obsługę kolejkowania poleceń (NCQ) – poprawiono zarządzanie kolejkowaniem oraz wprowadzono nowe polecenie przesyłania strumieniowego, umożliwiające izochroniczny transfer danych. W marcu 2009 roku firma Seagate wspólnie z AMD zaprezentowała pierwsze urządzenia z interfesjem SATA 3. Wstecz

11 Kamera 3D Kamera Sony wyposażona została w innowacyjny system optyczny, pozwalający rejestrować "lewą" i "prawą" część materiału za pomocą jednego obiektywu. Separacja światła wpadającego przez obiektyw odbywa się dzięki zastosowaniu zestawu luster - obrazy po rozdzieleniu są zapisywane osobno przez przypisane im sensory. Wstecz

12 Pojemność Terabajt Terabajt - (skrót TB), Tebibajt (skrót TiB) – jednostka używana w informatyce oznaczająca bilion (dokładniej ) ~ = 1012) bajtów. Terabajt - (skrót TB), Tebibajt (skrót TiB) – jednostka używana w informatyce oznaczająca bilion (dokładniej ) ~ = 1012) bajtów. Stosowana m.in. do określania pojemności największych pamięci masowych. 1 TB = 1 TiB = 1024*1 GB = 1024*1024*1 MB = 1024*1024*1024*1 kB = 1024*1024*1024*1024 B Z powodu braku jednoznaczności w stosowaniu przedrostków w informatyce terabajt może oznaczać jedną z dwóch wartości: bajtów = bajtów = 240 bajtów (ta wartość powinna być nazywana tebibajtem i oznaczana skrótem TiB, w praktyce jednak stosowana jest nazwa terabajt) – najczęściej spotykana wartość bajtów = bajtów = 1012 bajtów. Przedrostek tera pochodzi od greckiego słowa teras tłumaczonego na język polski jako potwór. Brak jednoznaczności oznaczeń jest często wykorzystywany przez producentów pamięci masowych. Twarde dyski o pojemności 1 terabajta są w sprzedaży, w rzeczywistości posiadają pojemność około bajtów, czyli 1000 gigabajtów. Producenci pamięci masowych używają od samego początku ich istnienia przedrostków SI z mnożnikiem Wstecz

13 Karta graficzna GTX – model jednych z najpotężniejszych kart graficznych na rynku komputerowym cz.1 GeForce GTX 200 – jest dziesiątą generacją kart graficznych NVidia GeForce. Ta generacja jest jednocześnie kolejną, oprócz serii GeForce 8 i GeForce 9, która jest zbudowana w architekturze zunifikowanych jednostek Shader (ang. Unified Shader Model). Seria GTX 200 (nazwa kodowa GT200) została wypuszczona na rynek 17 czerwca 2008 wraz z modelem GeForce GTX 280. Model GeForce GTX 260 wyszedł 26 czerwca. Karty te mają 27cm długości. Posiadają dwa złącza DVI dual-link i złącze HDTV/S-Video out. GTX 280 wymaga do poprawnej pracy złącz zasilających PCIe 6- i 8-pinowych. Natomiast GTX dwóch złączy 6-pinowych. Oba modele wspierają te same zestawy technologii nVidii: GeForce GTX 200 – jest dziesiątą generacją kart graficznych NVidia GeForce. Ta generacja jest jednocześnie kolejną, oprócz serii GeForce 8 i GeForce 9, która jest zbudowana w architekturze zunifikowanych jednostek Shader (ang. Unified Shader Model). Seria GTX 200 (nazwa kodowa GT200) została wypuszczona na rynek 17 czerwca 2008 wraz z modelem GeForce GTX 280. Model GeForce GTX 260 wyszedł 26 czerwca. Karty te mają 27cm długości. Posiadają dwa złącza DVI dual-link i złącze HDTV/S-Video out. GTX 280 wymaga do poprawnej pracy złącz zasilających PCIe 6- i 8-pinowych. Natomiast GTX dwóch złączy 6-pinowych. Oba modele wspierają te same zestawy technologii nVidii: CUDA 2.0, CUDA 2.0, PhysX, PhysX, zaktualizowaną wersję PureVideo z pełnym dekodowaniem H.264/VC1/MPEG-2. zaktualizowaną wersję PureVideo z pełnym dekodowaniem H.264/VC1/MPEG-2. Rdzeń GT200 składa się z około 1,4 miliarda tranzystorów i produkowany jest w wymiarze technologicznym 65nm. Zajmuje przy tym 575mm2. Rdzeń GT200 składa się z około 1,4 miliarda tranzystorów i produkowany jest w wymiarze technologicznym 65nm. Zajmuje przy tym 575mm2. Wstecz Przejdź do części 2Przejdź do części 2.

14 Karta graficzna GTX - obrazek cz.2 Spis treściCofnij do części 1

15 Głośniki Logitech z-5500 – jeden z lepszych zestawów głośników, z wyższej półki cenowej. Specyfikacja: Liczba głośników 6 Liczba głośników satelitarnych 5 Głośnik niskotonowy Tak Łączna moc zestawu RMS 505 W Moc głośnika niskotonowego RMS 188 W Moc głośnika centralnego RMS 69 W Moc głośnika satelitarnego RMS 62 W Pasmo przenoszenia 33 Hz ~ 20 kHz Rodzaje wyjść / wejść Wejscie analogowe Wejscie cyfrowe Wejście optyczne Wyjście słuchawkowe Pilot Tak (bezprzewodowy) + Digital SoundTouch Wzmacniacz Tak Ekran magnetyczny Tak Zasilacz zewnętrzny Nie Dodatkowe informacje Certyfikat THX® Dekoder plus Dolby® Digital & DTS® Dolby® Pro Logic II Pilot sterowania Digital SoundTouch Wstecz


Pobierz ppt "Nowości Techniki Komputerowej Kozłowski Krzysztof KL II TI."

Podobne prezentacje


Reklamy Google