Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA"— Zapis prezentacji:

1 PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PROJEKT nr 2 PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA mgr inż. Krzysztof Redlarski mgr Tomasz Gardzioła

2 RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
RZUTOWANIE to metoda polegająca na przedstawieniu przedmiotu 3D na płaszczyźnie za pomocą wzajemnie prostopadłych rzutni. Poszczególne płaszczyzny nazywany: I – Rzutnia pionowa (główna), II – Rzutnia boczna, III – Rzutnia pozioma.

3 RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Zasady tworzenia rzutu prostokątnego: przedmiot ustawiamy równolegle do rzutni, tak aby znalazł się pomiędzy obserwatorem a rzutnią, patrzymy na przedmiot prostopadle do płaszczyzny rzutni, z każdego widocznego punktu prowadzimy linię prostopadłą do rzutni, punkty przecięcia tych linii z rzutnią łączymy odpowiednimi odcinkami otrzymując rzut prostokątny tego przedmiotu na daną rzutnię.

4 RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Przykład:

5 RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Przykład – cd.

6 RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Zadanie:


Pobierz ppt "PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google