Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PROJEKT nr 2 PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA mgr inż. Krzysztof Redlarski mgr Tomasz Gardzioła
2
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
RZUTOWANIE to metoda polegająca na przedstawieniu przedmiotu 3D na płaszczyźnie za pomocą wzajemnie prostopadłych rzutni. Poszczególne płaszczyzny nazywany: I – Rzutnia pionowa (główna), II – Rzutnia boczna, III – Rzutnia pozioma.
3
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Zasady tworzenia rzutu prostokątnego: przedmiot ustawiamy równolegle do rzutni, tak aby znalazł się pomiędzy obserwatorem a rzutnią, patrzymy na przedmiot prostopadle do płaszczyzny rzutni, z każdego widocznego punktu prowadzimy linię prostopadłą do rzutni, punkty przecięcia tych linii z rzutnią łączymy odpowiednimi odcinkami otrzymując rzut prostokątny tego przedmiotu na daną rzutnię.
4
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Przykład:
5
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Przykład – cd.
6
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Zadanie:
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.