Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PODSTAWY INFORMATYKI dr inż. Piotr Fabian Zakład Oprogramowania, Instytut Informatyki Strona WWW: Pokój:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PODSTAWY INFORMATYKI dr inż. Piotr Fabian Zakład Oprogramowania, Instytut Informatyki Strona WWW: Pokój:"— Zapis prezentacji:

1 PODSTAWY INFORMATYKI dr inż. Piotr Fabian Zakład Oprogramowania, Instytut Informatyki Strona WWW: Pokój: 527 Wykład 1 WPROWADZENIE DO PRZEDMIOTU

2 Plan Charakterystyka wykładu i laboratorium, plan zajęć, prowadzący Charakterystyka wykładu i laboratorium, plan zajęć, prowadzący Szczegółowy plan wykładów Szczegółowy plan wykładów Szczegółowy plan laboratoriów Szczegółowy plan laboratoriów Warunki zaliczenia Warunki zaliczenia Terminy Terminy Informacje porządkowe Informacje porządkowe Podstawy podstaw informatyki Podstawy podstaw informatyki

3 Przedmiot Wykład – 30 godzin Wykład – 30 godzin Sala: 425 Sala: 425 Godzina: 8:30 – 10:00, czwartki Godzina: 8:30 – 10:00, czwartki Laboratorium – 45 godzin Laboratorium – 45 godzin Sale: 521, 522, 523, 528, 528A, 212a Sale: 521, 522, 523, 528, 528A, 212a Zajęcia według planu Zajęcia według planu

4 Prowadzący dr inż. Piotr Fabian dr inż. Piotr Fabian mgr inż. Adam Karwan mgr inż. Adam Karwan

5 Charakterystyka wykładu Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami na temat budowy, działania i sposobów wykorzystania komputerów oraz funkcjonowania sieci teleinformatycznych, ze zwróceniem uwagi na aspekt praktyczny przekazywanej wiedzy. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami na temat budowy, działania i sposobów wykorzystania komputerów oraz funkcjonowania sieci teleinformatycznych, ze zwróceniem uwagi na aspekt praktyczny przekazywanej wiedzy.

6 Plan wykładu (1) Wykład 1 – Wprowadzenie do przedmiotu Wykład 1 – Wprowadzenie do przedmiotu Wykład 2 – Budowa, działanie i architektura komputerów Wykład 2 – Budowa, działanie i architektura komputerów Wykład 3 – Urządzenia peryferyjne komputerów Wykład 3 – Urządzenia peryferyjne komputerów Wykład 4 – Systemy operacyjne Wykład 4 – Systemy operacyjne Wykład 5 – Pakiet Office – Word i Excel Wykład 5 – Pakiet Office – Word i Excel Wykład 6 – Pakiet Office – Access i PowerPoint Wykład 6 – Pakiet Office – Access i PowerPoint

7 Plan wykładu (2) Wykład 7 – Grafika komputerowa Wykład 7 – Grafika komputerowa Wykład 8 – Sieci komputerowe Wykład 8 – Sieci komputerowe Wykład 9 – Internet Wykład 9 – Internet Wykład 10 – Tworzenie stron WWW Wykład 10 – Tworzenie stron WWW Wykład 11 – Języki programowania Wykład 11 – Języki programowania Wykład 12 – Bezpieczeństwo w sieci Wykład 12 – Bezpieczeństwo w sieci

8 Plan wykładu (3) Wykład 13 – Niektóre kierunki rozwoju informatyki Wykład 13 – Niektóre kierunki rozwoju informatyki Wykład 14 – Sprawdzian wykładowy Wykład 14 – Sprawdzian wykładowy

9 Wykład 2 – Budowa, działanie i architektura komputerów Historia komputerów Historia komputerów Rodzaje komputerów Rodzaje komputerów Budowa komputera Budowa komputera Urządzenia I/O (wejścia/wyjścia) Urządzenia I/O (wejścia/wyjścia) Porty Porty Procesor – budowa i działanie Procesor – budowa i działanie Magistrale Magistrale Pamięć RAM – rodzaje, budowa, działanie Pamięć RAM – rodzaje, budowa, działanie

10 Wykład 3 – Urządzenia peryferyjne komputerów Dyski twarde Dyski twarde Czytniki płyt CD/DVD Czytniki płyt CD/DVD Karty graficzne Karty graficzne Monitory Monitory Drukarki Drukarki Skanery Skanery Pamięci przenośne Pamięci przenośne Inne Inne

11 Wykład 4 – Systemy operacyjne Pojęcie systemu operacyjnego Pojęcie systemu operacyjnego Historia systemów operacyjnych Historia systemów operacyjnych BIOS BIOS Oprogramowanie Oprogramowanie Wielozadaniowość Wielozadaniowość Systemy czasu rzeczywistego Systemy czasu rzeczywistego Dyski, partycje, systemy plików Dyski, partycje, systemy plików Powłoka systemowa (ang. shell) Powłoka systemowa (ang. shell) Zaawansowane funkcje systemów operacyjnych Zaawansowane funkcje systemów operacyjnych

12 Wykład 5 – Pakiet Office – Word i Excel Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS WORD 2003 Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS WORD 2003 Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS EXCEL 2003 Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS EXCEL 2003

13 Wykład 6 – Pakiet Office – Access i PowerPoint Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS ACCESS 2003 Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS ACCESS 2003 Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS POWERPOINT 2003 Podstawowe i niektóre zaawansowane funkcje programu MS POWERPOINT 2003

14 Wykład 7 – Grafika komputerowa Urządzenia stosowane w systemach grafiki komputerowej Urządzenia stosowane w systemach grafiki komputerowej Modele barw i kolorów Modele barw i kolorów Transformacje geometryczne Transformacje geometryczne Grafika rastrowa a grafika wektorowa Grafika rastrowa a grafika wektorowa Oświetlenie, teksturowanie Oświetlenie, teksturowanie Popularne formaty graficzne Popularne formaty graficzne

15 Wykład 8 – Sieci komputerowe Pojęcie sieci, rodzaje sieci Pojęcie sieci, rodzaje sieci Składniki sieci, topologia sieci Składniki sieci, topologia sieci Media transmisyjne Media transmisyjne ISO/OSI ISO/OSI TCP/IP TCP/IP Ethernet Ethernet x – sieci bezprzewodowe x – sieci bezprzewodowe Bluetooth, IrDA Bluetooth, IrDA

16 Wykład 9 – Internet Usługi sieciowe Usługi sieciowe WWW WWW FTP FTP Telnet, SSH Telnet, SSH Usenet News Usenet News Zdalny pulpit (RDP) Zdalny pulpit (RDP) Sieci P2P Sieci P2P Komunikatory internetowe Komunikatory internetowe

17 Wykład 10 – Tworzenie stron WWW Język HTML Język HTML Java Script Java Script Języki skryptowe wykonywane po stronie serwera (PHP, ASP) – podstawy Języki skryptowe wykonywane po stronie serwera (PHP, ASP) – podstawy Edytory stron WWW Edytory stron WWW Wskazówki dotyczące tworzenia witryn internetowych Wskazówki dotyczące tworzenia witryn internetowych

18 Wykład 11 – Języki programowania Podział języków Podział języków Języki wysokiego a języki niskiego poziomu Języki wysokiego a języki niskiego poziomu Pojęcie kompilatora, translatora i interpretera Pojęcie kompilatora, translatora i interpretera Typy danych, instrukcje Typy danych, instrukcje Algorytmy + struktury danych = programy Algorytmy + struktury danych = programy

19 Wykład 12 – Bezpieczeństwo w sieci Wirusy i programy antywirusowe Wirusy i programy antywirusowe Zapory ogniowe (firewall) Zapory ogniowe (firewall) Podstawy kryptografii symetrycznej i asymetrycznej Podstawy kryptografii symetrycznej i asymetrycznej Bezpieczne składowanie, przesyłanie i przenoszenie danych Bezpieczne składowanie, przesyłanie i przenoszenie danych

20 Wykład 13 – Niektóre kierunki rozwoju informatyki Nowe technologie Nowe technologie Sztuczna inteligencja Sztuczna inteligencja Systemy biometryczne Systemy biometryczne Sieci konwergentne Sieci konwergentne Konsekwencje globalnej informatyzacji Konsekwencje globalnej informatyzacji

21 Plan laboratorium (1) Wprowadzenie Wprowadzenie Ćwiczenie 1 – Komputer i urządzenia peryferyjne Ćwiczenie 1 – Komputer i urządzenia peryferyjne Ćwiczenie 2 – System Windows 2k/XP Ćwiczenie 2 – System Windows 2k/XP Ćwiczenie 3 – MS Word (x2) Ćwiczenie 3 – MS Word (x2) Ćwiczenie 4 – MS Excel (x2) Ćwiczenie 4 – MS Excel (x2) Ćwiczenie 5 – MS Access (x2) Ćwiczenie 5 – MS Access (x2) Ćwiczenie 6 – MS PowerPoint Ćwiczenie 6 – MS PowerPoint

22 Plan laboratorium (2) Ćwiczenie 7 – Poczta elektroniczna Ćwiczenie 7 – Poczta elektroniczna Ćwiczenie 8 – Tworzenie stron WWW Ćwiczenie 8 – Tworzenie stron WWW Ćwiczenie 9 – Korzystanie z zasobów sieci Internet Ćwiczenie 9 – Korzystanie z zasobów sieci Internet Ćwiczenie 10 – Bezpieczeństwo w sieci Ćwiczenie 10 – Bezpieczeństwo w sieci Ćwiczenie 11 – Środowisko Linux Ćwiczenie 11 – Środowisko Linux

23 Plan laboratoriów ??? ??? Adam Karwan Adam Karwan

24 Zaliczenie (1) Zaliczenie z wykładu uzyskuje się przez zaliczenie laboratorium z przedmiotu i napisanie sprawdzianu wykładowego. Zaliczenie z wykładu uzyskuje się przez zaliczenie laboratorium z przedmiotu i napisanie sprawdzianu wykładowego. Warunkiem zaliczenia laboratorium jest poprawne wykonanie zadań przydzielonych przez prowadzącego zajęcia i uzyskanie pozytywnych ocen z każdego ćwiczenia. Warunkiem zaliczenia laboratorium jest poprawne wykonanie zadań przydzielonych przez prowadzącego zajęcia i uzyskanie pozytywnych ocen z każdego ćwiczenia.

25 Zaliczenie (2)

26 Wprowadzenie Na wprowadzeniu do laboratorium został/zostanie odczytany regulamin laboratorium, regulamin przedmiotu regulamin zakładu oprogramowania oraz regulamin BHP. Na wprowadzeniu do laboratorium został/zostanie odczytany regulamin laboratorium, regulamin przedmiotu regulamin zakładu oprogramowania oraz regulamin BHP. Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem BHP. Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem BHP. Podział na RÓWNOLICZNE sekcje. Podział na RÓWNOLICZNE sekcje.

27 Sprawdzian wykładowy Odbędzie się na ostatnim wykładzie Odbędzie się na ostatnim wykładzie Tematyka laboratorium i wykładów Tematyka laboratorium i wykładów Forma testu wielokrotnego wyboru Forma testu wielokrotnego wyboru Zaliczenie od oceny >= 2.5 Zaliczenie od oceny >= 2.5 Forma poprawy zależna od liczby osób Forma poprawy zależna od liczby osób

28 Zwolnienia z laboratorium BRAK BRAK W przypadku kiedy prowadzący laboratorium zweryfikuje poziom wiedzy osoby ubiegającej się o zwolnienie z konkretnego ćwiczenia będzie możliwość wcześniejszego opuszczenia laboratorium. W przypadku kiedy prowadzący laboratorium zweryfikuje poziom wiedzy osoby ubiegającej się o zwolnienie z konkretnego ćwiczenia będzie możliwość wcześniejszego opuszczenia laboratorium. Każde ćwiczenie będzie musiało zostać zaliczone na ocenę pozytywną. Każde ćwiczenie będzie musiało zostać zaliczone na ocenę pozytywną.

29 Ocena z przedmiotu Oceną końcową z przedmiotu będzie średnia arytmetyczna oceny końcowej z laboratorium oraz oceny ze sprawdzianu wykładowego. Oceną końcową z przedmiotu będzie średnia arytmetyczna oceny końcowej z laboratorium oraz oceny ze sprawdzianu wykładowego. Ocena z laboratorium >=3 Ocena z laboratorium >=3 Ocena ze sprawdzianu wykładowego >=2.5 Ocena ze sprawdzianu wykładowego >=2.5

30 Laboratorium – terminy Terminowe oddawanie projektów i zaliczanie ćwiczeń Terminowe oddawanie projektów i zaliczanie ćwiczeń 1 tydzień na oddanie nieskończonych na zajęciach projektów i zaliczenie zaległych ćwiczeń 1 tydzień na oddanie nieskończonych na zajęciach projektów i zaliczenie zaległych ćwiczeń Zaliczenie wszystkich ćwiczeń przed rozpoczęciem sesji warunkuje zdobycie zaliczenia w normalnym trybie Zaliczenie wszystkich ćwiczeń przed rozpoczęciem sesji warunkuje zdobycie zaliczenia w normalnym trybie Pierwszego dnia sesji kierownik przedmiotu przejmuje teczki laboratoryjne od prowadzących Pierwszego dnia sesji kierownik przedmiotu przejmuje teczki laboratoryjne od prowadzących

31 Przypadki szczególne Każdy, kto nie uzyska zaliczenia w trakcie trwania semestru, będzie musiał je zdobyć w trakcie sesji. Każdy, kto nie uzyska zaliczenia w trakcie trwania semestru, będzie musiał je zdobyć w trakcie sesji. Zaliczenie w sesji (u mnie): Zaliczenie w sesji (u mnie): Nadrobienie i zaliczenie zaległości Nadrobienie i zaliczenie zaległości Dodatkowy DUŻY projekt praktyczno- teoretyczny do zrealizowania do końca drugiego tygodnia sesji Dodatkowy DUŻY projekt praktyczno- teoretyczny do zrealizowania do końca drugiego tygodnia sesji W przypadku nie dotrzymania terminów: BRAK ZALICZENIA W przypadku nie dotrzymania terminów: BRAK ZALICZENIA

32 Wpisy do indeksów Pod oceną w indeksie podpisuje się kierownik przedmiotu Pod oceną w indeksie podpisuje się kierownik przedmiotu Wpisy w terminie konsultacji Wpisy w terminie konsultacji

33 Inne Prezentacje dostępne na stronie: Prezentacje dostępne na stronie: Dodatkowe materiały także na w/w stronie Dodatkowe materiały także na w/w stronie Kontakt: Kontakt: temat wiadomości: PIMFET lub w godzinach konsultacji w pokoju 527/506

34 Koniec części informacyjnej A teraz trochę podstaw …

35 Informatyka INFORMATYKA – dyscyplina naukowa zajmująca się badaniem procesów zachodzących przy przetwarzaniu, przekazywaniu, zapisywaniu i zachowywaniu informacji INFORMATYKA – dyscyplina naukowa zajmująca się badaniem procesów zachodzących przy przetwarzaniu, przekazywaniu, zapisywaniu i zachowywaniu informacji Informatyka techniczna a informatyka biologiczna Informatyka techniczna a informatyka biologiczna

36 Informacja INFORMACJA - Wielkość abstrakcyjna, która może być przechowywana w pewnych obiektach, przesyłana pomiędzy obiektami, przetwarzana w pewnych obiektach i stosowana do sterowania pewnymi obiektami, przy czym przez obiekty rozumie się organizmy żywe, urządzenia techniczne oraz systemy takich obiektów. INFORMACJA - Wielkość abstrakcyjna, która może być przechowywana w pewnych obiektach, przesyłana pomiędzy obiektami, przetwarzana w pewnych obiektach i stosowana do sterowania pewnymi obiektami, przy czym przez obiekty rozumie się organizmy żywe, urządzenia techniczne oraz systemy takich obiektów.

37 Narzędzia informatyki Narzędzia współczesnej informatyki: Narzędzia współczesnej informatyki: Komputery Komputery Oprogramowanie Oprogramowanie Algorytm Algorytm Program Program System operacyjny System operacyjny

38 Dodatkowe definicje ALGORYTM – jest to zbiór uporządkowanych operacji takich, że po ich wykonaniu otrzymuje się rozwiązanie dowolnego zadania z określonej klasy zadań. ALGORYTM – jest to zbiór uporządkowanych operacji takich, że po ich wykonaniu otrzymuje się rozwiązanie dowolnego zadania z określonej klasy zadań. PROGRAM – zakodowany przy pomocy odpowiedniego języka algorytm, który steruje pracą obiektu wykonującego ten program PROGRAM – zakodowany przy pomocy odpowiedniego języka algorytm, który steruje pracą obiektu wykonującego ten program SYSTEM OPERACYJNY – Wykład 4 SYSTEM OPERACYJNY – Wykład 4

39 Jednostki informacji 1 bit {0,1} – najmniejsza jednostka informacji 1 bit {0,1} – najmniejsza jednostka informacji 1 bajt (byte) = 8 bitów ( ) 1 bajt (byte) = 8 bitów ( ) 1 słowo (word) = 2 bajty = 16 bitów 1 słowo (word) = 2 bajty = 16 bitów 1 KB = 2 10 bajtów = 1024 bajty 1 KB = 2 10 bajtów = 1024 bajty 1 MB = 2 10 KB = bajty 1 MB = 2 10 KB = bajty...uwaga na przedrostki (nast. slajd)...uwaga na przedrostki (nast. slajd)

40 Jednostki informacji Przedrostki dwójkowe – stosowane w informatyce przedrostki jednostek miary o identycznych nazwach i oznaczeniach jak przedrostki SI, ale o mnożniku 10 3 zastąpionym przez 2 10 (10 3 = = 2 10 ). Dodatkowo przedrostek kilo jest często oznaczany literą K, a nie k jak w układzie SI. Zastosowanie przedrostków dwójkowych jest bardzo praktyczne, jeśli operujemy wielkościami dla których naturalnym jest dwójkowy system liczbowy, np. rozmiarami pamięci komputerowej. Przedrostki dwójkowe – stosowane w informatyce przedrostki jednostek miary o identycznych nazwach i oznaczeniach jak przedrostki SI, ale o mnożniku 10 3 zastąpionym przez 2 10 (10 3 = = 2 10 ). Dodatkowo przedrostek kilo jest często oznaczany literą K, a nie k jak w układzie SI. Zastosowanie przedrostków dwójkowych jest bardzo praktyczne, jeśli operujemy wielkościami dla których naturalnym jest dwójkowy system liczbowy, np. rozmiarami pamięci komputerowej. informatyceprzedrostkijednostek miary przedrostki SIkiloukładzie SI dwójkowy system liczbowy pamięci komputerowej informatyceprzedrostkijednostek miary przedrostki SIkiloukładzie SI dwójkowy system liczbowy pamięci komputerowej

41 Jednostki informacji Ponieważ takie użycie przedrostków SI nie jest zgodne z ich oryginalnym przeznaczeniem, w 1999 r. IEC zaproponowało metodę wyeliminowania rozbieżności. Polegała ona na dodaniu po znaku mnożnika (pisanym zawsze wielką literą) litery i, i zastąpienie drugiej sylaby nazwy mnożnika przez bi. Przykładowo KiB, czyli kibibajt ma oznaczać 1024 bajty, w odróżnieniu od kB, czyli kilobajta oznaczającego 1000 bajtów. Ponieważ takie użycie przedrostków SI nie jest zgodne z ich oryginalnym przeznaczeniem, w 1999 r. IEC zaproponowało metodę wyeliminowania rozbieżności. Polegała ona na dodaniu po znaku mnożnika (pisanym zawsze wielką literą) litery i, i zastąpienie drugiej sylaby nazwy mnożnika przez bi. Przykładowo KiB, czyli kibibajt ma oznaczać 1024 bajty, w odróżnieniu od kB, czyli kilobajta oznaczającego 1000 bajtów. 1999IECKiB kibibajtbajtykBkilobajta 1999IECKiB kibibajtbajtykBkilobajta

42 Jednostki informacji

43 Kod dwójkowy Słowo n-bitowe X = x n x 1 x 0 Słowo n-bitowe X = x n x 1 x 0 Słowo 8 bitowe Słowo 8 bitowe Takie słowo reprezentuje liczbę z przedziału od 0 do 2 n-1 Przykłady: dla n= na jednym bajcie dla n= na jednym bajcie dla n= na dwóch bajtach dla n= na dwóch bajtach dla n= na trzech bajtach dla n= na trzech bajtach

44 Konwersja do kodu dwójkowego 156 : 2 = 78 reszty 0 78 : 2 = 39reszty 0 39 : 2 = 19reszty 1 19: 2 = 9reszty 1 9: 2 = 4 reszty 1 4: 2 = 2reszty 0 2: 2 = 1reszty 0 1: 2 = 0reszty 1 (156) DEC = ( ) BIN ( ) BIN X =

45 Kod uzupełnień do 2 Liczba całkowita ze znakiem Liczba całkowita ze znakiem Przedział: od -2 n-1 do 2 n-1 -1 Przedział: od -2 n-1 do 2 n-1 -1 dla n= do 127 na 1 bajcie dla n= do na 2 bajtach liczba ujemna = zanegowana liczba dodatnia + 1 liczba ujemna = zanegowana liczba dodatnia + 1 -X = (not X) + 1

46 System szesnastkowy i ósemkowy System ósemkowy (octal) {0,1,2,3,4,5,6,7} System ósemkowy (octal) {0,1,2,3,4,5,6,7} … … System szesnastkowy (hexadecimal) {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F} System szesnastkowy (hexadecimal) {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9,A,B,C,D,E,F} … … (234) DEC =(EA) HEX =(352) OCT =( ) BIN

47 Podstawowe operacje logiczne Alternatywa (OR) Alternatywa (OR) Iloczyn (AND) Iloczyn (AND) Negacja (NOT) Negacja (NOT) Alternatywa wyłączna (XOR) Alternatywa wyłączna (XOR) ABA OR B ABA AND B ABA XOR B A NOT A 01 10

48 Przykładowe działania SUMA (OR)NEGACJA (NOT)

49 Podstawowe twierdzenia algebry Boolea

50 Znaki alfanumeryczne - ASCII ASCII - American Standard Code for Information Interchange ASCII - American Standard Code for Information Interchange W 1981r. IBM wprowadził rozszerzony do 8 bitów kod (wcześniej od 1965 był 7- bitowy), co pozwala na przedstawienie za jego pomocą 256 znaków (w tym znaki specjalne, graficzne, matematyczne i diakrytyczne znaki narodowe) W 1981r. IBM wprowadził rozszerzony do 8 bitów kod (wcześniej od 1965 był 7- bitowy), co pozwala na przedstawienie za jego pomocą 256 znaków (w tym znaki specjalne, graficzne, matematyczne i diakrytyczne znaki narodowe)

51 Tablica kodów ASCII

52 Kod UNICODE 256 znaków alfanumerycznych jakie można zakodować za pomocą rozszerzonego kodu ASCII nie dawało możliwości zakodowania znaków diakrytycznych wielu języków np.: japońskiego, arabskiego itp. 256 znaków alfanumerycznych jakie można zakodować za pomocą rozszerzonego kodu ASCII nie dawało możliwości zakodowania znaków diakrytycznych wielu języków np.: japońskiego, arabskiego itp. Odpowiedzią jest kod nazywany UNICODE o długości 16 bitów dla każdego znaku, a to daje już możliwość zakodowania znaków Odpowiedzią jest kod nazywany UNICODE o długości 16 bitów dla każdego znaku, a to daje już możliwość zakodowania znaków

53 Pomocne materiały Do przygotowania tej prezentacji wykorzystano następujące materiały: Do przygotowania tej prezentacji wykorzystano następujące materiały: elementy prezentacji Podstawy Informatyki I dr hab. Zbigniewa Postawy (UJ) elementy prezentacji Podstawy Informatyki I dr hab. Zbigniewa Postawy (UJ) materiały z wykładów prof. Stefana Węgrzyna materiały z wykładów prof. Stefana Węgrzyna

54 Dziękuję za uwagę Zapraszam za tydzień na wykład: Budowa, działanie i architektura komputerów


Pobierz ppt "PODSTAWY INFORMATYKI dr inż. Piotr Fabian Zakład Oprogramowania, Instytut Informatyki Strona WWW: Pokój:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google