Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce Pro Motor II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych Warszawa, 8-9 Maja 2008.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce Pro Motor II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych Warszawa, 8-9 Maja 2008."— Zapis prezentacji:

1 Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce Pro Motor II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych Warszawa, 8-9 Maja 2008

2 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Plan Geneza ubezpieczeń direct Uwarunkowania rozwoju polskiego Internetu Internetowa sprzedaż ubezpieczeń w Polsce Rola internetowych ubezpieczeń komunikacyjnych Rynek polskich ubezpieczeń internetowych Zalety sprzedaży przez Internet Bariery rozwojowe

3 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Ubezpieczenia direct direct – (z j.ang) – bezpośredni, bliższy, prosty ubezpieczenia direct funkcjonują dzięki użyciu nowoczesnych technologii, kontaktując się bezpośrednio z klientem, bez konieczności zaangażowania w proces sprzedaży agentów lub innych pośredników AgentAgentBankBankInnyInnyTelefonTelefonInternetInternetOddziałOddział BezpośredniaBezpośredniaPośredniaPośrednia SprzedażSprzedaż

4 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Uwarunkowania rozwoju polskiego Internetu Internet to najnowocześniejsze i najszybciej zwiększające swój zasięg medium 66% użytkowników Internetu w Polsce dokonało chociaż raz zakupu w sieci stale rosnący udział bankowości elektronicznej statystyki (wg Gemius SA, Megapanel PBI/Gemius, ) : liczba internautów 12,5 mln (wzrost o 30% w porównaniu do roku poprzedniego) ponad 37% z wykształceniem wyższym lub niepełnym wyższym 52,47% - mężczyźni; 47,53 – kobiety średni miesięczny czas użytkownika to 19 godz. 27 min. 46 sek.

5 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Sprzedaż ubezpieczeń direct w Polsce stan na r.

6 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz L.p.Ubezpieczyciel Witryna Internetowa Rodzaje ubezpieczeń 1Allianzwww.allianzdirect.pl ubezpieczenia komunikacyjne OC, autocasco, assistance i NNW dla posiadaczy pojazdów; ubezpieczenie podróży 2 AXA Ubezpieczenia ubezpieczenia komunikacyjne OC, autocasco, assistance i NNW dla posiadaczy pojazdów 3Benefia ubezpieczenia komunikacyjne OC, autocasco, assistance i NNW dla posiadaczy pojazdów, ubezpieczenia mieszkań, rodziny, podróży zagranicznych 4 BRE Ubezpieczenia ubezpieczeń w serwisie mBank'u 5 Cigna STU l ubezpieczenia OC w życiu prywatnym i niektóre OC zawodowe ubezpieczenia turystyczne 6 Ergo Hestia ubezpieczenia mieszkań, NNW, turystyczne OC w życiu prywatnym, gwarancje ubezpieczeniowe; poprzez strony mBanku ubezpieczenia kart płatniczych. 7Generali ubezpieczenia mieszkań i NNW 8 Generali Życie na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym 9 Gerling Życie w serwisie VWBank jako "ubezpieczenie zysku" – ubezpieczenia na dożycie pełniące funkcję nieopodatkowanej lokaty 10 HDI Asekuracja ubezpieczenia komunikacyjne OC, autocasco, assistance i NNW dla posiadaczy pojazdów 11Link4www.link4.plposiadacza pojazdu, AC i inne dodatkowe 12PZUwww.inteligo.plmieszkaniowe łączone z OC prywatnym, turystyczne, NNW 13 PZU Życie na życie posiadaczy rachunków w PKO BP SA/Interligo stan na r.

7 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Rola internetowych ubezpieczeń komunikacyjnych ubezpieczenia komunikacyjne to obecnie siła napędowa sprzedaży internetowej sprzedaż OC i AC to ok. 60% ogółu składki przypisanej brutto na Polskim rynku ubezpieczeń prosta konstrukcja i łatwe porównanie oferty OC skomplikowane produkty AC obowiązkowy charakter ubezpieczenia komunikacyjnego OC możliwość oferowania opcji dodatkowych – np. ubezpieczenie NNW, ochrony prawnej kierowcy, assistance, na życie

8 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Rynek polskich ubezpieczeń internetowych niska dojrzałość rynku ubezpieczeń internetowych przewaga oferty małych towarzystw ubezpieczeniowych brak oferty komunikacyjnej dwóch największych graczy pojawianie się internetowych systemów multiagencji (porównywarki składek, serwisy agencyjne) duże zainteresowanie klientów (głównie porównywanie składek) wysoki potencjał rozwojowy niskie bariery wejścia na rynek

9 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Zalety sprzedaży ubezpieczeń przez Internet kompleksowa obsługa, wysoki poziom dostępności (przeważnie 24 godz./dobę) niższa cena / niższe koszty możliwość porównania wielu ofert oszczędność czasu możliwość uzyskania korzyści skali wzrost przewagi konkurencyjnej towarzystw ubezpieczeniowych innowacyjna metoda pozyskania klientów

10 Warszawa 8-9 maja 2008 II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Bariery rozwojowe bezosobowy charakter zawieranych transakcji nieufność po stronie klientów obawa przed oszustwami w sieci niskie upowszechnienie podpisu elektronicznego konflikt z tradycyjnymi kanałami dystrybucji (wewnętrzna konkurencja) nieuniknione aktywne wsparcie kanału telefonicznego skomplikowane konstrukcje produktów ubezpieczeniowych

11 Dziękuję za uwagę Ryszard Dyszkiewicz Dyrektor Biura Informatyki i Telekomunikacji BENEFIA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group dyszkiewicz.net II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych © Ryszard Dyszkiewicz Warszawa 8-9 maja 2008


Pobierz ppt "Sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych przez Internet w Polsce Pro Motor II Międzynarodowe Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych Warszawa, 8-9 Maja 2008."

Podobne prezentacje


Reklamy Google