Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 JAK SIĘ EFEKTYWNIE UCZYĆ I UTRWALAĆ TREŚCI SZKOLNE W DOMU.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 JAK SIĘ EFEKTYWNIE UCZYĆ I UTRWALAĆ TREŚCI SZKOLNE W DOMU."— Zapis prezentacji:

1 1 JAK SIĘ EFEKTYWNIE UCZYĆ I UTRWALAĆ TREŚCI SZKOLNE W DOMU

2 2 … PRZED NAUKĄ ZJEDZ CIEPŁY POSIŁEK ODPOCZNIJ - SEN, RELAKS (30 MINUT)

3 3 … PO NAUCE ROZWIJANIE PASJI ZABAWA PODWÓRKO KOMPUTER TELEWIZOR

4 4 NAJLEPSZE GODZINY NA NAUKĘ RANO: PO POŁUDNIU: Porę nauki dostosuj do swoich osobistych predyspozycji

5 5 WARTO ZADBAĆ O MIEJSCE TWOJEJ PRACY! W kąciku nauki warto mieć porządek i tylko niezbędne rzeczy: słowniki, encyklopedie, przybory (biurko, krzesło) Książkę trzymaj cm od oczu, pod kątem 45° Światło - najlepiej dzienne, z lewej strony (lub z prawej jeśli jesteś leworęczny). Muzyka (np. radio) wpływa na spadek koncentracji. Ważne jest wietrzenie pokoju - mózg pochłania 20 % tlenu zużywanego przez organizm; komórka mózgowa potrzebuje więcej tlenu od mięśniowej

6 6 WZROKOWCY: uczą się czytając, patrząc na wykresy, schematy, tabele, nielinearne notatki; powinni używać kolorowych mazaków; podkreślać notatki; informacje do zapamiętania umieszczać na kolorowych karteczkach - wizualizować

7 7 SŁUCHOWCY: lepiej pracują słuchając wykładów; powtarzając materiał na głos; śpiewając lub deklamując; szybciej uczą się zespołowo, w grupie, w trakcie dyskusji i wymiany myśli; pamiętają imiona-nazwiska

8 8 DOTYKOWCY: zwracają uwagę na emocje zawarte w treściach – lepiej zapamiętują materiał przekazany w sposób indywidualny, nacechowany emocjami; ubarwianie notatek symbolami i rysunkami określającymi stan emocjonalny

9 9 KINESTETYK: uczą się pracując, w ruchu; odpowiadając - gestykulują i spacerują; w nauce pomaga im odgrywanie tego, czego się uczą, budowanie modeli; demonstrowanie działania praw nauki

10 10 IM WIĘCEJ ZMYSŁÓW UCZESTNICZY W NAUCE - LEPSZY EFEKT (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...)

11 11 ĆWICZENIE: Proszę policzyć liczby z cyfrą 6:

12 12 ĆWICZENIE: Odgadnij ukryty w rozsypance wyraz: RDAKE ACITBAL NOZEKWD WACOCYHWAW

13 13

14 14 ĆWICZENIE: ODCZYTAJ ZDANIA W szk_le na st_l_ st_ł gl_b_s wi_lk_ści arb_z_ Ażtun_r_zjak_śł_b_z n_b_łm_g_z_

15 15 KOLEJNOŚĆ w czasie nauki: najpierw łatwe- rozgrzewka naprzemiennie- płodozmian: ścisłe przedmioty przeplecione humanistycznymi; pisemne przeplecione ustnymi (zmiana jest też odpoczynkiem) drugi przedmiot, ten po rozgrzewce- trudniejszy - mózg jest jeszcze wypoczęty

16 16 Do sprawdzianu pisemnego – lepiej uczyć się – PISZĄC Do odpowiedzi ustnej – MÓWIĄC – do mamy, brata, kolegi, lustra, …

17 17 ucz się SYSTEMATYCZNIE: CODZIENNIE odrabiaj zadania domowe, powtarzaj słówka, czytaj, pisz, licz

18 18 NOTUJ, NOTUJ, NOTUJ … to co zapisałeś- utrwaliłeś gdy notujesz - łatwiej jest Ci się skupić w czasie słuchania referatu, czytania notując - organizujemy informacje w przejrzystą strukturę zapamiętujemy główne idee i tezy wymuszamy koncentrację otrzymujemy gotowy półprodukt - materiał do wypracowania, rozprawki uruchamiamy twórcze myślenie

19 19 Sam rób MAPY MYŚLI: kartka formatu A4-biała w środku główny temat w formie znaku, symbolu, rysunku napisy, symbole, rysunki na całej przestrzeni pisz tylko słowa- klucze używaj drukowanych liter z wyrazów twórz konary i gałęzie stosuj różne kolory strzałkami zaznaczaj wzajemne relacje na końcu ustal kolejność (referowania lub pisania)- cyframi

20 20 dbaj o aktywne przerwy

21 21 ĆWICZENIE: LENIWA ÓSEMKA

22 22 WZMACNIAJ SWOJĄ PAMIĘĆ CODZIENNIE !!!

23 23 To co się rymuje – lepiej się zapamiętuje! Pamiętaj chemiku młody wlewaj zawsze kwas do wody! Pamiętaj cholero - nie dziel przez zero Jak zapamiętać okresy w dziejach Ziemi? Pomocna rymowanka: Ciotka Tekla Kałużyńska Jest Trochę Podenerwowana Kiedy Dzieci Stoją Obok Konfitur Porzeczkowych Czwartorzęd Trzeciorzęd Kreda Jura Trias Parm Karbon Dewon Sylur Ordowik Kambr Prekambr

24 24 Pomyśl który z chłopców najmniej się nauczy?

25 25 Rozkazuj swojej pamięci; ona to lubi; mów: Zapamiętam ! Nauczę się ! Mam świetną pamięć ! Wykonuj w pamięci najprostsze obliczenia np. licz: dodawaj, mnóż, odtwarzaj wydarzenia Przez 1-2 minuty w wygodnej pozycji posłuchaj swojego pogłębiającego się oddechu Zadbaj przynajmniej o 15-minutowy spacer Z przekonaniem, wiarą i pozytywnymi emocjami wizualizuj szczegółowo oczekiwane sukcesy Pij dużo wody, jedz owoce i warzywa

26 26 POWODZENIA – RENATA STRAUB-PIECZYKOLAN


Pobierz ppt "1 JAK SIĘ EFEKTYWNIE UCZYĆ I UTRWALAĆ TREŚCI SZKOLNE W DOMU."

Podobne prezentacje


Reklamy Google