Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Internet – informacje Część 2/4 Małe i Średnie Przedsiębiorstwo w Internecie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Internet – informacje Część 2/4 Małe i Średnie Przedsiębiorstwo w Internecie."— Zapis prezentacji:

1 Internet – informacje Część 2/4 Małe i Średnie Przedsiębiorstwo w Internecie

2 Plan dnia Podsumowanie poprzedniego dnia ( ) Informacje o Internecie w Polsce ( :00) Informacja w Internecie cz. I (10:00-11:15) Źródła informacji Źródła vs. Narzędzia Badania Eyetracking Serwisy ogólno-biznesowe Przerwa kawowa (11:15-11:30) Informacja w Internecie cz. II (11:30-12:45) Serwisy specjalistyczne Serwisy administracji publicznej Biznesowe serwisy społecznościowe Przerwa obiadowa (12:45-13:45) Informacja w Internecie cz. III (13: ) Fora Dyskusyjne Platformy transakcyjne Porównywarki cen Przerwa kawowa ( :30) Informacja w Internecie cz. IV ( :00) Agregatory RSS Przyszłość informacji w Internecie

3 Podsumowanie dnia poprzedniego Ilu Polaków korzysta z Internetu? Jaka jest najpopularniejsza usługa w Internecie? Proszę wymienić 2 sposoby korzystania z poczty internetowej. Proszę wymienić adresy przynajmniej dwu wyszukiwarek. Jaki komunikator najlepiej sprawdza się w komunikacji głosowej? Jak nazywa się najpopularniejszy polski komunikator?

4 Internet w Polsce

5 Penetracja Internetu w Europie Źródło: Internet World Stat Listopad 2005

6 Źródło: Internet World Stat Grudzień 2005 Penetracja Internetu w Unii Europejskiej 2007

7 Źródło: Internet World Stat Grudzień 2005 Liczba internautów w krajach Unii Europejskiej

8 Liczba internautów w Polsce Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA

9 Kim są internauci?

10 Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA Kobiety czy mężczyźni?

11 Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA Jaki odsetek stanowią osoby powyżej 25 lat?

12 Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA Internauci to ludzie wykształceni

13 Jaki procent Internautów nie ma żadnych dochodów? źródło: SMG/KRC Net Track, IV Q 2005,

14 Ponad 60% internautów jest czynnych zawodowo źródło: SMG/KRC Net Track, IV Q 2005,

15 Dla jakiego procenta Internautów jest on najważniejszym medium? Tylko !!!

16 Czy Internet uzależnia?

17 Jaki procent internautów korzysta z niego codziennie ?

18 Jaki procent polskich Internautów robi zakupy za pośrednictwem Internetu ?

19 Dla jakiego procenta Internet jest podstawowym źródłem informacji?

20 Formy dostępu do Internetu

21 Źródło: SMG/KRC Net Track, grudzień 2005, (dane 3. miesięczne rolowane), Stałe łącze a częstotliwość korzystania z Internetu Im więcej stałych łączy, tym większe znaczenie świata wirtualnego

22 Rozwój stałego dostępu do Internetu w Polsce Źródło: SMG/KRC Net.Track Dane szacunkowe: CR Media Consulting SA Przyszłość rysuje się obiecująco Przyszłość rysuje się obiecująco

23 Informacja w Internecie

24 Źródła informacji Informacje prywatne serwisy informacyjne serwisy hobbystyczne serwisy rozrywkowe serwisy społecznościowe Informacje biznesowa To jest temat dzisiejszego dnia

25 Co Państwo robicie, żeby znaleźć informację w Internecie ? Wyszukiwarka Serwis ogólno-tematyczne Serwisy specjalistyczne Serwisy administracji publicznej Platformy transakcyjne Fora dyskusyjne Porównywarki produktów

26 Źródła vs. Narzędzia Źródła Serwisy ogólno-biznesowe (www.money.pl )www.money.pl Serwisy specjalistyczne (www.e-prawnik.pl )www.e-prawnik.pl Serwisy administracji publicznej Biznesowe serwisy społecznościowe Fora dyskusyjne pl.biznes Platformy transakcyjne Narzędzia Wyszukiwarka Porównywarki produktów Agregatory RSS – katalog – aplikacja – web

27 Specjalizacja a użyteczność Źródło: Megapanel Gemius/PBI, marzec 2006

28 Jak Państwo szukacie informacji na stronie internetowej ? Czytam wszystko, co jest na stronie głównej Korzystam z wyszukiwarki na stronie Korzystam z menu Korzystam z mapy strony CTRL+F

29 Na czym polega eyeTracking Komputerowa analiza ruchu oczu w czasie rzeczywistym Wyliczanie pozycji wzroku względem obrazu Nałożenie aktualnej pozycji oka na rejestrowany obraz Bezinwazyjne Naturalne warunki badania Bardzo duża precyzja

30 Sprzęt badawczy - Tobii 1750 Najnowocześniejszy na rynku eyetracker 3 generacji W pełni zautomatyzowany proces przeprowadzania badania Bardzo duża dokładność pomiaru i elastyczność pracy Zautomatyzowany proces generowania wyników Otwarte środowisko programistyczne umożliwiające rozbudowę programu badawczego Możliwość eksportu danych do innych programów (excell)

31 Jak wygląda badanie Schemat przeprowadzenia badania

32 Wyniki badania Mapa HotSpot pokazuje, które miejsca były najczęściej oglądane (czerwone). Przykładowe badanie przeprowadzone na jednej osobie na stronie głównej HotSpot (gorące punkty)

33 Mapa fiksacji pokazuje kolejne miejsca, w których zatrzymywał się wzrok, połączone linią Przykładowe badanie przeprowadzone na jednej osobie na stronie głównej Mapa fiksacji Wyniki badania

34 Metodologia komplementarna Badania użyteczności Eyetracking Badania fokusowe Badania eksperckie

35 Schemat audytu użyteczności Metodologia komplementarna

36 Przewaga badań ET Mierzy spontaniczne reakcje i zachowania Wyniki są oparte na danych pomiarowych Nie odwołuje się do relacji słownych Umożliwia uzyskanie ważnych informacji niemożliwych do uzyskania innymi drogami Stanowi uzupełnienie innych badań

37 Zastosowanie eyetrackingu Ergonomia aplikacji Skuteczność kreacji reklamowych Użyteczność layoutów stron www Logistyka informacji na stronie ( dotarcie do oferty ) Poprawność redakcji tekstów Skuteczność spotów wideo

38 Przykładowy projekt badawczy

39 Ocena strony Skanowanie pierwotnej wersji strony

40 Zmiany Strona po wprowadzeniu zmian

41 Wyniki badania Skanowanie strony po wprowadzeniu zmian

42 Raport 47 % wzrost ilości obszarów, które były oglądane. 176% wzrost liczby użytkowników, którzy w ogóle przewinęli stronę. 50% użytkowników przewinęło stronę do końca. Poprzednio nikt. 3-krotny wzrost pozytywnego wrażenia w stosunku do stron konkurencji.

43 Serwisy o tematyce ogólno- biznesowej Polecamy: Serwisy dedykowane Serwisy w ramach gazet offline Sekcje biznesowe na portalach

44 Kolejność 1 Menu Zwracamy uwagę, że współczesne serwisy mają często menu umieszczone w dwu miejscach. Tradycyjnie na górze, lub z boku, oraz dodatkowe menu z wylistowanymi najważniejszymi elementami danej sekcji umieszczone w ramce na gdzieś na stronie. 1

45 Kolejność 2 Wyszukiwarka Z reguły znajduje się w górnym, prawym rogu strony. Niestety, w wyszukiwarki różnią się skutecznością, w skutek czego nie zawsze pozwalają odnaleźć poszukiwane treści, nawet jeśli znajdują się ona na danym serwisie. 2

46 Kolejność 3 Mapa serwisu Link do mapy serwisu znajduje się na górnej belce strony lub w jej stopce. 3

47 Mapa serwisu Dobrze przygotowana mapa serwisu pozwala szybko zorientować się w jego strukturze, a tym samym znaleźć umiejscowienie poszukiwanej informacji. 3

48 Ćwiczenie Znajdź kalkulator ryczałtu samochodowego Bankier Money ki/ryczalt_pojazdy/ ki/ryczalt_pojazdy/ Onet ??? Interia ???

49 Serwisy specjalistyczne Polecamy: Podatki Prawo HR Budownictwo i nieruchomości

50 Informacja płatna vs. darmowa W świecie Internetu biznesowego coraz częściej dostęp do treści lub usług jest płatny. Często na serwisach płatnych można jednak znaleźć pożyteczne informacje dostępne za darmo. Darmowa treść kodeksu pracy Płatne treści i porady

51 Ćwiczenie Znajdź pracownika na serwisie

52 Serwisy administracji publicznej Polecamy: Urzędy centralne Urzędy lokalne https://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_www/dzialalnosc_zgloszenie.asp Agencje rządowe Instytucje unijne

53 e-urząd – fikcja czy fakt ?

54 Przedsiębiorca a e-państwo Zakładanie firmy https://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_www/dzialalnosc_zgloszenie.asp Zmiana wpisu do EDG https://gimli-1.um.warszawa.pl/edg_www/edg_zmianaWpis.asp Rozliczenia z ZUS e-inspektorat.zus.pl KRS online

55 Biznesowe serwisy społecznościowe Zasada sześciu stopni oddalenia Każdy człowiek na ziemi może się skontaktować z dowolnym innym człowiekiem poprzez łańcuch nie więcej niż 5 pośredników. Teoria ta została sformułowana po raz pierwszy w 1929 roku przez węgierskiego pisarza Frigyesa Karinthy, a w 2001 roku potwierdzona przez internetowy eksperyment przeprowadzony przez Uniwersytet Columbia w USA.

56 Biznesowe serwisy społecznościowe Definicja Społeczności internetowe zaspakajają naturalne potrzeby współpracy z innymi ludźmi, a także wymiany doświadczeń, informacji czy zainteresowań. Umożliwiają skuteczną realizację celów rozrywkowych i zawodowych. Rewolucyjne tempo ich rozwoju daje podstawy, by twierdzić, że mamy do czynienia z następną generacją witryn internetowych i kolejnym etapem w historii globalnej sieci. Zastosowania Poszukiwanie partnerów handlowych Poszukiwanie wsparcia specjalistów Poszukiwanie pracy Poszukiwanie pracowników

57 Biznesowe serwisy społecznosciowe Polecamy Międzynarodowe (angielskojęzyczne) Międzynarodowe (wielojęzyczne) Polskie

58 Zasada działania Rejestracja Poszukiwanie znajomych Poszukiwanie ludzi z branży Przyłączanie się do grupy

59 Ćwiczenie Zarejestrować się w serwisie... Zaprosić pozostałych uczestników zajęć do swojej sieci.

60 Fora dyskusyjne Jak znaleźć Serwisy tematyczne Katalogi forów Wyszukiwarki forów

61 Platformy transakcyjne Aukcje Bazy ogłoszeń Giełdy towarowe Giełdy ofert Giełdy inwestorów Katalogi firm Katalogi giełd

62 Ćwiczenie Znajdź dostawcę lub klienta dla swojej firmy.

63 Porównywarki cen Definicja Serwisy internetowe oferujące możliwość porównania produktów oferowanych przez sklepy internetowe pod kątem ich parametrów technicznych oraz cen. Przykłady

64 Zasady posługiwania się porówywarkami Wybór kategorii produktu Wybór produktu lub jego parametrów Wybór sklepu wg ocen użytkowników Wykorzystanie wyszukiwarki na serwisie

65 Ćwiczenie Znajdź najtańszą drukarkę HP Officejet Znajdź najtańszy telewizor LCD 37.

66 Agregatory RSS Katalogi kanałów RSS Oprogramowanie instalowane na komputerze Przeglądarki internetowe

67 Tworzenie własnego portalu Rejestracja w Usuwanie niepotrzebnych treści Dodawanie kanałów Opcjonalnie narzędzia

68 Ćwiczenie Stworzyć własną stronę w Google zasilaną RSS: Wiadomości Biznes Rozrywka Jakieś hobby Każda tematyka ma być zasilana z innego serwisu.

69 Przyszłość informacji w Internecie

70 Dystrybucja informacji

71 Przykłady Dziennikarstwo społeczne Rekomendacje treści Blogi biznesowe mediacafepl.blogspot.com

72 Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Internet – informacje Część 2/4 Małe i Średnie Przedsiębiorstwo w Internecie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google