Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających."— Zapis prezentacji:

1 Oferta Europejskiej Rady ds. Badań

2 Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających granice dzisiejszej wiedzy. Wspieranie pionierskich projektów badawczych inicjowanych przez samych naukowców i pojedyncze zespoły rywalizujące na poziomie europejskim. Sposób działania: Finansowanie projektów poprzez granty na podstawie wniosków złożonych przez naukowców. Wnioski mogą dotyczyć dowolnie wybranego przedmiotu badań i oceniane będą przez niezależnych ekspertów wyłącznie na podstawie kryterium jakości naukowej wniosku Obszar tematyczny: Jest niezależny od pozostałych części 7.PR. Obejmuje wszystkie dyscypliny naukowe spełniające zasady etyki badań naukowych, w szczególności badania interdyscyplinarne (w tym nauki inżynierskie, społeczne i humanistyczne).

3 Program Pomysły – 3 nowości 1.Finansowanie badań poznawczych (bez podziału na podstawowe i stosowane) 2.Powołanie Europejskiej Rady Badań 3.Projekty: zamiast konsorcjów instytucji – zespoły naukowców kierowane przez lidera Strategia 3R: Retain – Repatriate – Recruit TOP TALENT

4 1. Badania poznawcze W dowolnej dziedzinie naukowej, ale zgodnie z definicją FRONTIER RESEARCH* czyli: badania pionierskie, poznawcze, teoretyczne i doświadczalne prowadzące do tworzenia nowej wiedzy, fundamentalnych odkryć, przełomowych wyników, zmieniające rozumienie świata obarczone wysokim ryzykiem naukowym muliti-, inter- i transdyscyplinarne (łączenie różnych dyscyplin, różnych koncepcji, technik, metodologii) wymagające w wielu przypadkach współpracy ośrodków naukowych i badaczy na poziomie europejskim Pojęcie badań poznawczych niweluje klasyczne rozróżnienie między naukami podstawowymi i stosowanymi *(High-Level Expert Group Report, 2005)

5 2. Europejska Rada Badań Europejska Rada Badań (European Research Council - ERC) działająca od 2005 r., to pierwsza europejska agencja finansująca badania poznawcze. ERC ma zapewnioną autonomię działania wspiera i stymuluje badania poznawcze we wszystkich dziedzinach nauki zapewnia swobodę wyboru kierunków badań przez samych badaczy zapewnia przejrzystość oceny wniosków http://erc.europa.eu/index_en.cfm

6 2. Europejska Rada Badań ERC składa się z niezależnej Rady Naukowej i agencji ds. realizacji programu European Research Council Executive Agency – ERCEA Przewodniczący Rady Naukowej – Prof. Fotis Kafatos Dyrektor Agencji – ? P.O. Jack Metthey

7 2. Europejska Rada Badań Rada Naukowa składa się z 22 wybitnych uczonych, wśród których jest prof. Michał Kleiber Członkowie Rady Naukowej są mianowani przez Komisję Europejską na okres czterech lat. Zadania Rady Naukowej budowa ogólnej strategii naukowo-badawczej programu IDEAS podejmowanie decyzji co do rodzaju badań, jakie mają być finansowane gwarantowanie wysokiej jakości naukowej podejmowanych działań opracowywanie rocznego programu pracy ustanowienie kryteriów i metodyki oceny projektów dobór ekspertów oceniających projekty monitorowanie i kontrola jakości wdrożenia programu

8 Budżet programu Pomysły Budżet całkowity (2007-2013) - 7 510 mln

9 Dziękuję za uwagę Krajowy Koordynator Programu Pomysły: Wiesław Studencki, Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE w Warszawie, tel. 0502 052 236, e-mail: Wieslaw.Studencki@kpk.gov.pl Ewa Kocińska Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE tel.: (61) 827 97 48, fax: (61) 827 97 41 e-mail: ek@ppnt.poznan.pl http://www.ppnt.poznan.pl/rpk


Pobierz ppt "Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających."

Podobne prezentacje


Reklamy Google