Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1/13/2014 1 Zrozumieć myślenie przestrzenią. mgr M. Czajkowska-Kisil mgr A. Kalata-Zawłocka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1/13/2014 1 Zrozumieć myślenie przestrzenią. mgr M. Czajkowska-Kisil mgr A. Kalata-Zawłocka."— Zapis prezentacji:

1 1/13/2014 1 Zrozumieć myślenie przestrzenią. mgr M. Czajkowska-Kisil mgr A. Kalata-Zawłocka

2 1/13/2014 2 Wprowadzenie Przestrzeń a dźwięk. Ogromna plastyczność przestrzeni. Ograniczenie wykorzystania przestrzeni – SJM.

3 1/13/2014 3 Zasięg przestrzeni znaczącej

4 1/13/2014 4 Elementy przekazu w przestrzeni Artykulatory Ruch Symultaniczność

5 1/13/2014 5 Ruch Fot. 1: DOM Fot. 2: DOMY

6 1/13/2014 6 Ruch Fot. 3: PYTAĆFot. 4: CZEKAĆ

7 1/13/2014 7 Ruch Fot. 5: KRYTYKOWAĆFot. 6: UPAŚĆ

8 1/13/2014 8 Symultaniczność Fot. 7: OTWIERAĆ DRZWI Fot. 8: DAWAĆ KLAPSA

9 1/13/2014 9 Przestrzeń składniowa Zaimki osobowe Czasowniki uzgodnione Zamiana ról Linie czasu Przyimki

10 1/13/2014 10 Zaimki osobowe Fot. 9: MY-DWA Fot. 10: ONI-CZTERY

11 1/13/2014 11 Czasowniki uzgodnione Fot. 11: POMAGAĆ [tobie] Fot. 12: POMAGAĆ [mnie]

12 1/13/2014 12 Zamiana ról

13 1/13/2014 13 Linia czasu

14 1/13/2014 14 Przyimki Zdania

15 1/13/2014 15 Przestrzeń topograficzna Klasyfikatory Czasowniki przestrzeni Eksperyment Karen Emmorey

16 1/13/2014 16 Klasyfikatory Fot. 14: Papier leżał na stole Fot. 15: Pokazałem wam kartkę

17 1/13/2014 17 Klasyfikatory Fot. 16: Klasyfikator obiektu Fot. 17: Klasyfikator osoby

18 1/13/2014 18 Klasyfikatory Fot. 18: ROWER Fot. 19: Klasyfikator pojazdu (tu: roweru)

19 1/13/2014 19 Klasyfikatory

20 1/13/2014 20 Czasowniki przestrzeni Fot. 20 i 21: RZUCAĆ

21 1/13/2014 21 Czasowniki przestrzeni Fot. 22 i 23: PRZENIEŚĆ

22 1/13/2014 22 Eksperyment Organizacja przestrzeni u osób słyszących i głuchych (Emmorey & Casey, 1995, w: Lane et al., 1996)

23 1/13/2014 23 Przestrzeń a kontekst Użycie przestrzeni w różnych grupach wiekowych. Sytuacja oficjalna i intymna. Pantomima i poezja. Zapis PJM.

24 1/13/2014 24 Podsumowanie Przestrzeń jest najbardziej produktywnym tworzywem języka migowego. W przestrzeni powstaje gramatyka. Najtrudniejszy element do opanowania przez słyszących.

25 1/13/2014 25 Bibliografia 1. Klima, Edward S., Bellugi, Ursula. 1979. The Signs of Language. Cambridge, Massachusetts: Harvard University Press; 2. Lane, Harlan, Hoffmeister, Robert, Bahan, Ben. 1996. A Journey into the Deaf-World. San Diego: Dawn Sign Press; 3. Sutton-Spence Rachel, Woll, Bencie.1999. The Linguistics of British Sign Language. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press; 4. Farris, Michael A. 1994. Sign Language Research and Polish Sign Language in Lingua Posnaniensis XXXVI; 5. Napier, Jamina. 2002. Sign language interpreting. Linguistic coping strategies., Coleford, Douglas McLean;

26 1/13/2014 26 Bibliografia 6. Aitchison, Jean. 2000. The Seeds of Speech. Language origin and evolution., Cambridge: Cambridge University Press; 7. Humphrey, Janice H., Alcorn, Bob J. 2001. So You Want to Be an Interpreter? An Introduction to Sign Language Interpreting. Amarillo, Texas: H & H Publishers. 8. Czajkowska-Kisil, Małgorzata. 2005. Opis gramatyczny Polskiego Języka Migowego. – praca doktorska pod kierunkiem prof. dr hab. M. Świdzińskiego, na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego (w przygotowaniu). 9. Szczepankowski, Bogdan. 1999. Niesłyszący – Głusi – Głuchoniemi. Wyrównywanie szans. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.


Pobierz ppt "1/13/2014 1 Zrozumieć myślenie przestrzenią. mgr M. Czajkowska-Kisil mgr A. Kalata-Zawłocka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google