Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca."— Zapis prezentacji:

1 Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca

2 Ćwiczenia 1) Poprzez dynamiczny przydział pamięci utworzyć tablicę 100 elementów typu double, wypełnić ją kolejnymi liczbami z krokiem 0.5 (0, 0.5, 1, 1.5 itd.) następnie wyświetlić zawartość tej tablicy i usunąć ją. 2) Zapytać uzytkownika ile chce wprowadzać liczb rzeczywistych (typu double). Jeśli wielkość tablicy która musiałaby być ma tej podstawie utworzona miałaby być większa niż 1000 bajtów, należy wyświetlić komunikat za mało pamięci. W innym przypadku należy przydzielić pamięć o takiej tablicy i wypełnić ją liczbami losowymi. Następnie wyświetlić pierwszy i ostatni element tablicy. Na koniec zwolnić przydzieloną pamięć. 3) Napiać program, który wyświetla informacje o wielkości (w bajtach) zmiennych następujących typów: short int, int, long int,, float, char i double..Należy skorzystać z funkcji sizeof.

3 Ćwiczenia 4a) Stworzyć strukturę ksiazka przechowującą poniższe dane: - tytul, - autor, - cena (liczba rzeczywista), - nr_katalogowy. Dodatkowo stworzyc konstruktor inicjalizujacy pola danymi oraz metoda wyswietl pokazujaca informacje o danej ksiazce na ekranie. 4b)Utworzyc dwie zmienne typu strukturalnego ksiazka (ksiazka1, ksiazka2). 4c)Utworzyc 10 elementowa tablice zmiennych typu ksiazka. 4d) Przekopiowac informacje z pierwszej wczesniej zdefiniowanej zmiennej typu strukturalnego ksiazka (ksiazka1) do wszystkich 10 elementow tablicy.

4 Ćwiczenia 5) Zadeklarować strukturę punkt z polami x i y. Dynamicznie zadeklarować tablicę listapunktow, ze 100 elementami typu punkt. Dla każdego elementu wartości x i y wygenerować losowo (x i y z przedziału od 1 do 100). Następnie program ma policzyć ile punktów ma współrzędne x i y jednocześnie z przedziału , (np. punkt: [9,2], [2,3] [1,10] itp. 6) Napisać program zapytujący użytkownika o tekst (może być to wiele linii tekstu) i zapisujący go w pliku o podanej przez użytkownika nazwie. 7) Napisać program odczytujący dane z pliku o podanej przez użytkownika nazwie. Program ma odczytywać wszystkie dane do końca pliku lub wystąpienia w linii wyrazu koniec


Pobierz ppt "Podstawy programowania PP – LAB6 Wojciech Pieprzyca."

Podobne prezentacje


Reklamy Google