Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

eTwinning. bIBLIOPREVENTION

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "eTwinning. bIBLIOPREVENTION"— Zapis prezentacji:

1 eTwinning. bIBLIOPREVENTION
eTwinning bIBLIOPREVENTION Publiczne Gimnazjum nr 16 w Łodzi Szkoszkoła Posds Szkoła Podstawowa Rodica Paweł Pachnowski

2 Projekty realizowane przez Publiczne Gimnazjum nr 16 w Łodzi
Christmas – Projekt nagrodzony Europejską Odznaką Jakości pen pal European School Diary Celebrating European Day of Languages Two towns in one card – Projekt nagrodzony Europejską Odznaką Jakości Easter according to me! Adoption of the Euro Biblioprevention

3 Techniki realizacji projektu
prezentacje PowerPoint wideokonferencja poczta elektroniczna zdjęcia cyfrowe strona internetowa, czat

4 Cele Projektu Edukacja Zapobieganie przemocy
Rozwiązywanie problemów poprzez czytanie książek Wymiana dobrych praktyk Zwiększenie kompetencji na polu biblioprewencji Cele Projektu

5 UCZNIOWIE UCZESTNICZĄCY W PROJEKCIE
SŁOWEŃSCY UCZNIOWIE POLSCY UCZNIOWIE wiek 13 oraz 14 lat poznanie siebie, swoich hobby, zainteresowań i przyzwyczajeń czytelniczych porównanie planów zajęć w obu krajach porównanie systemu lektur dyskusja na temat książki “See Ya,Simon”, David Hill ANAMARIJA MARTINA MICHAL MONIKA LARA NEŽA ALEXANDRA KLEMEN ROBERT

6 Mają bibliotekę w szkole i w mieście.
Porównanie obowiązkowej pracy z książką po pierwszym spotkaniu uczestników na czacie Polska Mają bibliotekę w szkole i w mieście. Mają 6 lektur obowiązkowy. Uczniowie mągą wybrać z pośród książek dla nastolatków, poezji, książek fantastycznych (narodowych lub zagranicznych autorów) Mają testy po przerobionych kilku tematach. Słowenia Mają bibliotekę w szkole i w mieście. Uczniowie mają 5 lektur obowiązkowych. Uczniowie mągą wybrać z pośród książek dla nastolatków, poezji, książek fantastycznych (narodowych lub zagranicznych autorów) Nauczyciel wybiera rodzaj sprawdzianu (ustny lub pisemny). Polish pupils can't choose among writers while the Slovene pupils can. All classes have the same books in Polish schools.

7 Skala ocen od 1 (najniższa) do 6 (najwyższa).
Uczniowie omawiają literaturę podczas zajęć z języka polskiego, ale czytają książki w domu. Potem dyskutują na temat książki w szkole. Uczniowie nie mają konkursu czytelniczego. Skala ocen od 1 (najniższa) do 5 (najwyższa). Uczniowie omawiają literaturę podczas zajęć z języka słoweńskiego, ale czytają książki w domu. Potem dyskutują na temat książki w szkole. Uczniowie mają konkurs czytelniczy (np.: „Bralna značka”)

8 DAVID HILL: SEE YA, SIMON
Wydana w 1992 w Nowej Zelandii Książka zdobyła liczne NAGRODY (np.: Gaelyn Gordon Award For a Much-Loved Book ,The Silver Feather Award, Times Educational Supplement Nasen Award, etc. Kategoria: fikcja młodzieżowa STRESZCZENIE: Książka opowiada historię Szymona, 14 letniego chłopca, który cierpi na dystrofię mięśniową i spędza życie na wózku inwalidzkim. Historia opowiedziana przez Nathan’a, najlepszego przyjaciela Szymona. Książka łączy tragedię śmiertelnej choroby ze zdecydowanym humorem, który czytelnik wyraża śmiejąc się na głos. Czytelnik ma możliwość identyfikacji z różnymi perspektywami tego co dzieje się z Szymonem.

9 Historia jest rewelacją w związku z uprzedzeniami i trudnościami, które doświadczają niepełnosprawni młodzi ludzie. DYSKUSJA PRZEPROWADZONA NA CZACIE PORTALU eTwinning 1. Do you think that all the children are the same no matter their health condition, social background, religion, race, etc.? Answers: …i think all children should have the same rights …unfortunately they are not; …We think that all children aren't treated the same if they are disabled or sick.; …we think that this kind of people are just not mature, I thought 2. Do you remember what happens with that spina bifida girl? Answers: …her uncle did not allow her aunt or cousins come to see her in hospital; …yes we remember. that's really sad because it is just not fair, everybody can be sick and we should be nice to them 3. What does Simon think about charities? Answers: …Simon doesn't like TV show because he think that they collect money for children and later they don't care about them 4. What should they do instead? Answers:…We think that they should behave like Nathan and all; …

10 Efekty – Wyniki– Wnioski uczniów
Efekt Biblioterapeutyczny 1. Koledzy Simon’a musięli szybko dorosnąć 2. Pogarszający się stan zdrowia Simon’a zbliżył do siebie pozostałych bohaterów 3. Wszystkie dzieci są takie same, bez względu na pochodzenie, wyznanie, rasę, itp. 4. Wszystkie dzieci zasługują na równe prawa 5. Prawa są często łamane i ludzie nie są traktowani tak samo bez względu na ich niepełnosprawność lub chorobę 6. Niektórzy ludzie są wciąż bardzo ciasno myślący i pełni uprzedzeń 7. Niektórzy uczniowie w ich szkołach też nie są tolerancyjni, ciasno myślący, ale na szczęście tacy są w mniejszości

11 Reagują na problemy życia codziennego w podobny sposób
Nastolatki Myślą podobnie Czują podobnie Reagują na problemy życia codziennego w podobny sposób

12 I Wideokonferencja Debata przeprowadzona metodą Karl’a Poppe
Temat: Co jest lepsze: książka czy film? Tytuł przewodni: Zmierzch Czas trwania: 60 min

13 Fragment debaty


Pobierz ppt "eTwinning. bIBLIOPREVENTION"

Podobne prezentacje


Reklamy Google