Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski."— Zapis prezentacji:

1 1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski

2 Pytania 1. Proszę określić nośniki kosztów rodzajowych na działania 2. Proszę wyznaczyć koszty działań 3. Proszę określić nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) 4. Proszę przeprowadzić kalkulację kosztów sprzedaży poszczególnych kanałów dystrybucji 2

3 Koszty rodzajowe – punkt wyjścia 3 Pracownicy Wynagro- dzeniaCzynsz Materiały - paliwo Materiały - biurowe Materiały - reklamowe Amortyzacja - samochody Amortyzacja - sprzęt komputerowy Telekomu -nikacja Gastrono- mia Łącznie Sprzedawca A Sprzedawca B Sprzedawca C Sprzedawca D Sprzedawca E Sprzedawca F Analityk rynkowy Pracownik biurowy Kierownik regionu Kierownik regionu Dyrektor Łącznie

4 Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 1 4 Wynagrodzenia Czynsz Materiały – biurowe Amortyzacja – sprzęt komputerowy Telekomunikacja Koszty rodzajowe Czas całkowity Nośnik Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Przyjmowanie zamówień Wystawianie faktur Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie Działania

5 Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 2 5 Materiały – paliwo Amortyzacja – samochody Koszty rodzajowe Czas zewnętrzne działania Nośnik Sprzedaż Spotkania sprzedawców Zarządzanie Działania

6 Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 3 6 Materiały - reklamowe Gastronomia Koszty rodzajowe Bezpośrednie Nośnik Sprzedaż Działania

7 Pytanie 2. Koszty działań 7

8 Wynagrodzenie 8 Wynagrodzenia ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A ,090,0180,0225,00,0225,0270,00,0 B ,0147,0196,0245,00,0245,0294,00,0 C ,0118,0177,0236,00,0354,0 0,0 D ,0174,0232,0348,00,0232,0348,00,0 E ,0204,0255,0306,00,0306,0 0,0 F ,0165,0 275,00,0220,0330,00,0 Analityk rynkowy48000,0 480,00,0 3840,0480,00,0 Pracownik biurowy ,00,070,0525,01820,0525,0210,00,0 Kierownik regionu ,0207,069,0138,00,0966,0690,04071,0 Kierownik regionu ,0144,072,0144,00,01080,0720,03960,0 Dyrektor ,0109,0 0,01090,0 7848,0

9 Czynsz 9 ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A ,060,0120,0150,00,0150,0180,00,0 B ,090,0120,0150,00,0150,0180,00,0 C ,060,090,0120,00,0180,0 0,0 D ,090,0120,0180,00,0120,0180,00,0 E ,0120,0150,0180,00,0180,0 0,0 F ,090,0 150,00,0120,0180,00,0 Analityk rynkowy50000,0 500,00,0 4000,0500,00,0 Pracownik biurowy ,00,0100,0750,02600,0750,0300,00,0 Kierownik regionu ,0180,060,0120,00,0840,0600,03540,0 Kierownik regionu ,0120,060,0120,00,0900,0600,03300,0 Dyrektor ,0100,0 0,01000,0 7200,0

10 Materiały – paliwo 10 Materiały - paliwo ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A750696,40,0 53,60,0 B800742,20,0 57,80,0 C860799,30,0 60,70,0 D900834,90,0 65,10,0 E850785,40,0 64,60,0 F700650,60,0 49,40,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu ,00,0 50,0295,0 Kierownik regionu ,60,0 43,8240,6 Dyrektor42024,10,0 48,3347,6

11 Materiały – biurowe 11 Materiały - biurowe ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A240187,24,89,612,00,012,014,40,0 B250192,57,510,012,50,012,515,00,0 C280221,25,68,411,20,016,8 0,0 D250192,57,510,015,00,010,015,00,0 E260189,810,413,015,60,015,6 0,0 F250197,57,5 12,50,010,015,00,0 Analityk rynkowy9000,0 90,00,0 720,090,00,0 Pracownik biurowy85085,00,017,0127,5442,0127,551,00,0 Kierownik regionu ,36,92,34,60,032,223,0135,7 Kierownik regionu ,04,42,24,40,033,022,0121,0 Dyrektor27013,52,7 0,027,0 194,4

12 Materiały – reklamowe 12 Materiały - reklamowe ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A ,00,0 B ,00,0 C ,00,0 D ,00,0 E ,00,0 F ,00,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu ,00,0 Kierownik regionu ,00,0 Dyrektor ,00,0

13 Amortyzacja – samochody 13 Amortyzacja - samochody ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A ,60,0 71,40,0 B ,70,0 72,30,0 C ,40,0 70,60,0 D ,70,0 72,30,0 E ,10,0 75,90,0 F ,40,0 70,60,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu ,50,0 175,01032,5 Kierownik regionu ,50,0 175,0962,5 Dyrektor ,90,0 229,91655,2

14 Amortyzacja – sprzęt komputerowy 14 Amortyzacja - sprzęt komputerowy ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A ,020,040,050,00,050,060,00,0 B ,030,040,050,00,050,060,00,0 C ,020,030,040,00,060,0 0,0 D ,030,040,060,00,040,060,00,0 E ,040,050,060,00,060,0 0,0 F ,030,0 50,00,040,060,00,0 Analityk rynkowy10000,0 100,00,0 800,0100,00,0 Pracownik biurowy ,00,020,0150,0520,0150,060,00,0 Kierownik regionu ,030,010,020,00,0140,0100,0590,0 Kierownik regionu ,020,010,020,00,0150,0100,0550,0 Dyrektor100050,010,0 0,0100,0 720,0

15 Usługi obce – telekomunikacja 15 Telekomunikacja ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A190148,23,87,69,50,09,511,40,0 B200154,06,08,010,00,010,012,00,0 C190150,13,85,77,60,011,4 0,0 D200154,06,08,012,00,08,012,00,0 E210153,38,410,512,60,012,6 0,0 F180142,25,4 9,00,07,210,80,0 Analityk rynkowy1000,0 10,00,0 80,010,00,0 Pracownik biurowy17017,00,03,425,588,425,510,20,0 Kierownik regionu ,57,52,55,00,035,025,0147,5 Kierownik regionu ,55,02,55,00,037,525,0137,5 Dyrektor26013,02,6 0,026,0 187,2

16 Usługi obce – gastronomia 16 Gastronomia ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A500500,00,0 B500500,00,0 C490490,00,0 D510510,00,0 E490490,00,0 F500500,00,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu ,00,0 Kierownik regionu ,00,0 Dyrektor750750,00,0

17 Rozliczenie kosztów rodzajowych na działania 17 Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A10590,4178,6357,2446,50,0446,5660,80,0 B10769,4280,5374,0467,50,0467,5691,10,0 C11911,0207,4311,1414,80,0622,2753,50,0 D11665,2307,5410,0615,00,0410,0752,30,0 E10785,6382,8478,5574,20,0574,2714,70,0 F11324,7297,9 496,50,0397,2715,80,0 Analityk rynkowy0,0 1180,00,0 9440,01180,00,0 Pracownik biurowy1052,00,0210,41578,05470,41578,0631,20,0 Kierownik regionu 13429,3431,4143,8287,60,02013,21663,09811,7 Kierownik regionu 24028,6293,4146,7293,40,02200,51685,89271,6 Dyrektor3210,6224,3 0,02243,02521,218152,4 Łącznie78766,72603,84133,95397,85470,420392,311969,437235,7 Łączne koszty ,0

18 Pytanie 3. Nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) - 1 Sprzedaż Planowanie działań handlowych Działanie Kontakty handlowe Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka 18 Zamówienia Działanie Liczba zamówień Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka

19 Pytanie 3. Nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) - 2 Faktury Działanie Liczba faktur Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka 19 Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie Działanie Wolumen sprzedaży Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka

20 Pytanie 4. Kalkulację kosztów sprzedaży poszczególnych kanałów dystrybucji 20 Kanał dystrybucji - hurtownie odzieżowe Kanał dystrybucji - sieci handlowe Kanał dystrybucji - sklepy franchisingoweŁącznie Sprzedaż40958,725205,412602,778766,7 Planowanie działań handlowych1354,0833,2416,62603,8 Prowadzenie kart klientów2149,61322,8661,44133,9 Zamówienia2213,11349,51835,35397,8 Faktury2297,61367,61805,25470,4 Analizy rynkowe10604,05709,84078,520392,3 Spotkania sprzedawców6224,13351,42393,911969,4 Zarządzanie19362,610426,07447,137235,7 Łącznie85163,649565,731240, ,0 W %

21 21 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google