Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski."— Zapis prezentacji:

1 1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski

2 Pytania 1. Proszę określić nośniki kosztów rodzajowych na działania 2. Proszę wyznaczyć koszty działań 3. Proszę określić nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) 4. Proszę przeprowadzić kalkulację kosztów sprzedaży poszczególnych kanałów dystrybucji 2

3 Koszty rodzajowe – punkt wyjścia 3 Pracownicy Wynagro- dzeniaCzynsz Materiały - paliwo Materiały - biurowe Materiały - reklamowe Amortyzacja - samochody Amortyzacja - sprzęt komputerowy Telekomu -nikacja Gastrono- mia Łącznie Sprzedawca A4500300075024015001000 19050012680 Sprzedawca B4900300080025014001000 20050013050 Sprzedawca C5900300086028015001000 19049014220 Sprzedawca D5800300090025015001000 20051014160 Sprzedawca E5100300085026016001000 21049013510 Sprzedawca F5500300070025014001000 18050013530 Analityk rynkowy480050000900001000100011800 Pracownik biurowy350050000850001000170010520 Kierownik regionu 16900600040023010001400100025060017780 Kierownik regionu 2720060003502209001400100025060017920 Dyrektor109001000042027012002000100026075026800 Łącznie65000500006030400012000108001100022004940165970

4 Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 1 4 Wynagrodzenia Czynsz Materiały – biurowe Amortyzacja – sprzęt komputerowy Telekomunikacja Koszty rodzajowe Czas całkowity Nośnik Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientów Przyjmowanie zamówień Wystawianie faktur Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie Działania

5 Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 2 5 Materiały – paliwo Amortyzacja – samochody Koszty rodzajowe Czas zewnętrzne działania Nośnik Sprzedaż Spotkania sprzedawców Zarządzanie Działania

6 Pytanie 1 Nośniki kosztów rodzajowych na działania 3 6 Materiały - reklamowe Gastronomia Koszty rodzajowe Bezpośrednie Nośnik Sprzedaż Działania

7 Pytanie 2. Koszty działań 7

8 Wynagrodzenie 8 Wynagrodzenia ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A45003510,090,0180,0225,00,0225,0270,00,0 B49003773,0147,0196,0245,00,0245,0294,00,0 C59004661,0118,0177,0236,00,0354,0 0,0 D58004466,0174,0232,0348,00,0232,0348,00,0 E51003723,0204,0255,0306,00,0306,0 0,0 F55004345,0165,0 275,00,0220,0330,00,0 Analityk rynkowy48000,0 480,00,0 3840,0480,00,0 Pracownik biurowy3500350,00,070,0525,01820,0525,0210,00,0 Kierownik regionu 16900759,0207,069,0138,00,0966,0690,04071,0 Kierownik regionu 272001080,0144,072,0144,00,01080,0720,03960,0 Dyrektor10900545,0109,0 0,01090,0 7848,0

9 Czynsz 9 ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A30002340,060,0120,0150,00,0150,0180,00,0 B30002310,090,0120,0150,00,0150,0180,00,0 C30002370,060,090,0120,00,0180,0 0,0 D30002310,090,0120,0180,00,0120,0180,00,0 E30002190,0120,0150,0180,00,0180,0 0,0 F30002370,090,0 150,00,0120,0180,00,0 Analityk rynkowy50000,0 500,00,0 4000,0500,00,0 Pracownik biurowy5000500,00,0100,0750,02600,0750,0300,00,0 Kierownik regionu 16000660,0180,060,0120,00,0840,0600,03540,0 Kierownik regionu 26000900,0120,060,0120,00,0900,0600,03300,0 Dyrektor10000500,0100,0 0,01000,0 7200,0

10 Materiały – paliwo 10 Materiały - paliwo ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A750696,40,0 53,60,0 B800742,20,0 57,80,0 C860799,30,0 60,70,0 D900834,90,0 65,10,0 E850785,40,0 64,60,0 F700650,60,0 49,40,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu 140055,00,0 50,0295,0 Kierownik regionu 235065,60,0 43,8240,6 Dyrektor42024,10,0 48,3347,6

11 Materiały – biurowe 11 Materiały - biurowe ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A240187,24,89,612,00,012,014,40,0 B250192,57,510,012,50,012,515,00,0 C280221,25,68,411,20,016,8 0,0 D250192,57,510,015,00,010,015,00,0 E260189,810,413,015,60,015,6 0,0 F250197,57,5 12,50,010,015,00,0 Analityk rynkowy9000,0 90,00,0 720,090,00,0 Pracownik biurowy85085,00,017,0127,5442,0127,551,00,0 Kierownik regionu 123025,36,92,34,60,032,223,0135,7 Kierownik regionu 222033,04,42,24,40,033,022,0121,0 Dyrektor27013,52,7 0,027,0 194,4

12 Materiały – reklamowe 12 Materiały - reklamowe ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A15001500,00,0 B14001400,00,0 C15001500,00,0 D15001500,00,0 E16001600,00,0 F14001400,00,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu 110001000,00,0 Kierownik regionu 2900900,00,0 Dyrektor12001200,00,0

13 Amortyzacja – samochody 13 Amortyzacja - samochody ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A1000928,60,0 71,40,0 B1000927,70,0 72,30,0 C1000929,40,0 70,60,0 D1000927,70,0 72,30,0 E1000924,10,0 75,90,0 F1000929,40,0 70,60,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu 11400192,50,0 175,01032,5 Kierownik regionu 21400262,50,0 175,0962,5 Dyrektor2000114,90,0 229,91655,2

14 Amortyzacja – sprzęt komputerowy 14 Amortyzacja - sprzęt komputerowy ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A1000780,020,040,050,00,050,060,00,0 B1000770,030,040,050,00,050,060,00,0 C1000790,020,030,040,00,060,0 0,0 D1000770,030,040,060,00,040,060,00,0 E1000730,040,050,060,00,060,0 0,0 F1000790,030,0 50,00,040,060,00,0 Analityk rynkowy10000,0 100,00,0 800,0100,00,0 Pracownik biurowy1000100,00,020,0150,0520,0150,060,00,0 Kierownik regionu 11000110,030,010,020,00,0140,0100,0590,0 Kierownik regionu 21000150,020,010,020,00,0150,0100,0550,0 Dyrektor100050,010,0 0,0100,0 720,0

15 Usługi obce – telekomunikacja 15 Telekomunikacja ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A190148,23,87,69,50,09,511,40,0 B200154,06,08,010,00,010,012,00,0 C190150,13,85,77,60,011,4 0,0 D200154,06,08,012,00,08,012,00,0 E210153,38,410,512,60,012,6 0,0 F180142,25,4 9,00,07,210,80,0 Analityk rynkowy1000,0 10,00,0 80,010,00,0 Pracownik biurowy17017,00,03,425,588,425,510,20,0 Kierownik regionu 125027,57,52,55,00,035,025,0147,5 Kierownik regionu 225037,55,02,55,00,037,525,0137,5 Dyrektor26013,02,6 0,026,0 187,2

16 Usługi obce – gastronomia 16 Gastronomia ŁącznieSprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A500500,00,0 B500500,00,0 C490490,00,0 D510510,00,0 E490490,00,0 F500500,00,0 Analityk rynkowy00,0 Pracownik biurowy00,0 Kierownik regionu 1600600,00,0 Kierownik regionu 2600600,00,0 Dyrektor750750,00,0

17 Rozliczenie kosztów rodzajowych na działania 17 Sprzedaż Planowanie działań handlowych Prowadzenie kart klientówZamówieniaFaktury Analizy rynkowe Spotkania sprzedawcówZarządzanie A10590,4178,6357,2446,50,0446,5660,80,0 B10769,4280,5374,0467,50,0467,5691,10,0 C11911,0207,4311,1414,80,0622,2753,50,0 D11665,2307,5410,0615,00,0410,0752,30,0 E10785,6382,8478,5574,20,0574,2714,70,0 F11324,7297,9 496,50,0397,2715,80,0 Analityk rynkowy0,0 1180,00,0 9440,01180,00,0 Pracownik biurowy1052,00,0210,41578,05470,41578,0631,20,0 Kierownik regionu 13429,3431,4143,8287,60,02013,21663,09811,7 Kierownik regionu 24028,6293,4146,7293,40,02200,51685,89271,6 Dyrektor3210,6224,3 0,02243,02521,218152,4 Łącznie78766,72603,84133,95397,85470,420392,311969,437235,7 Łączne koszty 165970,0

18 Pytanie 3. Nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) - 1 Sprzedaż Planowanie działań handlowych Działanie Kontakty handlowe Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka 18 Zamówienia Działanie Liczba zamówień Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka

19 Pytanie 3. Nośniki z kosztów działań na jednostki (kanały dystrybucji) - 2 Faktury Działanie Liczba faktur Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka 19 Analizy rynkowe Spotkania sprzedawców Zarządzanie Działanie Wolumen sprzedaży Nośnik Kanał 1 Kanał 2 Kanał 3 Jednostka

20 Pytanie 4. Kalkulację kosztów sprzedaży poszczególnych kanałów dystrybucji 20 Kanał dystrybucji - hurtownie odzieżowe Kanał dystrybucji - sieci handlowe Kanał dystrybucji - sklepy franchisingoweŁącznie Sprzedaż40958,725205,412602,778766,7 Planowanie działań handlowych1354,0833,2416,62603,8 Prowadzenie kart klientów2149,61322,8661,44133,9 Zamówienia2213,11349,51835,35397,8 Faktury2297,61367,61805,25470,4 Analizy rynkowe10604,05709,84078,520392,3 Spotkania sprzedawców6224,13351,42393,911969,4 Zarządzanie19362,610426,07447,137235,7 Łącznie85163,649565,731240,7165970,0 W %513019 100

21 21 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "1 Studium przypadku – analiza kosztów działań Grzegorz Karasiewicz Katedra Marketingu Wydział Zarządzania Uniwersytet Warszawski."

Podobne prezentacje


Reklamy Google