Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa."— Zapis prezentacji:

1 Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa Akademia Górniczo – Hutnicza im. Stanisława Staszica Kraków,

2 Kalendarium zajęć 11-10: Organizacyjne : Typy, operatory, instrukcje warunkowe : Pętle (zajęcia powtórkowe) : Wszystkich świętych 08-11: Pętle : Tablice i operacje na nich : Funkcje, deklaracja, argumenty 29-11: Wskaźniki i referencje : Rekurencja i rekurencja (zajęcia powtórkowe) : Rekurencja i rekurencja (zajęcia powtórkowe) : Rekurencja i rekurencja : Święta 03-01: String – jako tablica charów 10-01: Operacje IO – obsługa strumieni : Wyjątki – idea i obsługa : Struktury – idea i obsługa.

3 Rekurencja Aby zrozumieć rekurencję należy najpierw zrozumieć rekurencję Rekurencja jest sposobem programowania, w którym procedury wywołują same siebie. Cechą charakterystyczną jest to, funkcja wchodzi w kolejny poziom, aby obliczyć iloczyn podanego jej parametru oraz wartość (parametr-1). Dopiero w momencie powrotu z wywołań obliczane są rzeczywiste iloczyny, i wtedy też przeliczana jest wartość silni.

4 Rekurencja - niebezpieczeństwa Aby zrozumieć rekurencję należy najpierw zrozumieć rekurencję Rekurencja jest sposobem programowania, w którym procedury wywołują same siebie. Problemem jest warunek stopu, bez odpowiednio zadanego algorytm będzie wykonywać się w nieskończoność.

5 String – tablica charow Aby rozpocząć pracę ze zmiennymi przechowującymi tekst, należy użyć narzędzia: Std::string A także należy dodać plik nagłównowy: #include

6 String – tablica charow Na zmiennej typu string możemy operować tak samo jak każdej innej zmiennej lub tak jak na tablicy charów odwołując się do poszczególnych elementów w tablicy. Możliwe jest dodawanie (sklejanie) zmiennych typu string jednak nie można sklejać w następujący sposób: string zmienna = nowy + wyraz

7 Zadanie 1 Napisz program, który umożliwi wczytanie z klawiatury (przy pomocy pętli) 10 zmiennych typu string, a następnie wyświetli tyle te, które zaczynają się na samogłoski.

8 Zadanie 2 Napisz program, który umożliwi wczytanie łańcucha znaków do zmiennej typu string, a następnie wyświetli ten łańcuch poprawnie, a także od tyłu.

9 Zadanie 3 Napisz program, który będzie umożliwiał wczytanie łańcucha znaków, oraz wzorca (oba jako zmienna string). A następnie funkcje, która zwróci pozycję wzorca w łańcuchu.

10 Zadanie 4 Napisz program, który umożliwi wczytanie dowolnego łańcucha znaków, a następnie funkcje, które zwrócą ilość wyrazów w ciągu.

11 Zadanie 5 Napisz program, który umożliwi wczytanie łańcucha znaków do zmiennej typu string. Napisz metodę sprawdzająca ilość poszczególnych samogłosek w łańcuchu.


Pobierz ppt "Podstawy informatyki Rekurencja i rekurencja Grupa: 1A Prowadzący: Grzegorz Smyk Wydział Inżynierii Metali i Informatyki Przemysłowej Wydział Odlewnictwa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google