Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach 2009- 2011 Departament.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach 2009- 2011 Departament."— Zapis prezentacji:

1 Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa 2012

2 Agenda 1. Uwagi wstępne 2. Przedmiot kontroli 3. Udział tematyki lokalnej w poszczególnych grupach programowo- kapitałowych 4. Struktura gatunkowa części programu dotyczącego lokalności 5. Udział powtórek w audycjach i przekazach poświęconych problematyce lokalnej 6. Pory dnia w których najczęściej nadawane są audycje dotyczące lokalności 7. Oznaczanie programu na antenie 8. Podsumowanie

3 Liczba skontrolowanych komercyjnych programów radiowych w latach z podziałem na charaktery programów oraz grupy kapitałowe

4 Odsetek programów, które realizowały koncesję w poszczególnych grupach

5 Realizacja tematyki lokalnej w programach z grupy ZPR (ESKA, Radio WaWa).

6 Realizacja tematyki lokalnej w programach z grupy Agora (Złote Przeboje, Roxy FM)

7 Realizacja tematyki lokalnej w programach z grupy Eurozet (Planeta, Radio Plus), oraz w programach RMF

8 Realizacja tematyki lokalnej w programach niezależnych

9 Realizacja tematyki lokalnej w programach niezależnych działających pod wspólnym brandem Gra

10 Zestawienie danych dotyczących programów objętych kontrolą siećcharakter programu wymagany % tematyki lokalnej liczba monitoringów średnio % tematyki lokalnej średnio "nadwyżka" tematyki lokalnej ESKA (Time) muzyczny5-6%96,6%1,1% uniwersalny10-12%1310,3%0,0% WAWAmuzyczny 2-6%45,6%0,4% Złote Przeboje (Agora) muzyczny5-6%106,3%1,3% uniwersalny10-12%512,0%0,4% ROXY (Agora)kulturalno-muzyczny2%52,1%0,1% Planeta młodzieżowy-uniwersalny2%12,4%0,4% uniwersalny10-12%712,1%1,5% Plus Toruńuniwersalny10%112,2%2,2% RMF MAXXXuniwersalny16%310,9%-3,7% niezależneuniwersalny10-12%269,3%-2,0% Grauniwersalny10-12%65,8%-4,9%

11 Struktura gatunkowa audycji dotyczących lokalności w poszczególnych grupach programowych

12 Struktura gatunkowa części programu dotyczącego lokalności

13 Procentowy udział powtórek w audycjach poświęconych problematyce lokalnej

14 Udział powtórek w audycjach poświęconych problematyce lokalnej: grupa Agora (Złote Przeboje, Roxy)

15 Udział powtórek w audycjach poświęconych problematyce lokalnej: grupa ZPR (ESKA, WaWa)

16 Udział powtórek w audycjach poświęconych problematyce lokalnej: grupa Eurozet (Planeta, Radio Plus), oraz w programach RMF

17 Udział powtórek w audycjach poświęconych problematyce lokalnej: programy niezależne

18 Dzienny rozkład słuchalności- p ory dnia w których najczęściej nadawane są audycje dotyczące lokalności

19

20 Kolorem zielonym zaznaczone są godziny w których nadawane są magazyny informacyjno- publicystyczne dotyczące tematyki lokalnej.

21

22 Podsumowanie W programach nadawców działających w grupach kapitałowo- programowych stwierdzono większy udział audycji i innych przekazów dotyczących lokalności niż w programach nadawców działających niezależnie oraz częściej realizowały one warunki koncesji w zakresie obecności w programie tematyki lokalnej. Audycje dotyczące lokalności nadawane w programach nadawców działających w grupach kapitałowych są mało różnorodne gatunkowo i są to głównie magazyny informacyjno- publicystyczne. W programach Złote Przeboje, Radio ESKA, RMF MAXXX, Roxy FM wymogi koncesyjne dotyczące tematyki lokalnej realizowane były w dużej mierze przez materiały powtórkowe, które nadawano w godzinach niskiej słuchalności, głównie we wczesnych pasmach porannych w dni weekendowe.

23 Podsumowanie Audycje dotyczące lokalności nadawane w programach nadawców niezależnych są bardziej różnorodne gatunkowo, nadawane są stosunkowo równomiernie przez całą dobę i tydzień, nie zawierają - poza nielicznymi wyjątkami - powtórek. W programach nadawców działających w sieciach pod wspólnym brandem zamiast oznaczenia programu nazwą określoną w koncesji, zazwyczaj stosowana jest nazwa brandu z pominięciem części nazwy, która utożsamia program z obszarem nadawania (nazwa miasta, częstotliwość). Wyjątkiem są programy działające w grupie programów Planeta.

24 Opracował: Michał Wiśniewski Tabele i wykresy opracowali: Monika Trochimczuk, Michał Wiśniewski


Pobierz ppt "Udział tematyki lokalnej w koncesjonowanych programach radiowych o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów przeprowadzonych w latach 2009- 2011 Departament."

Podobne prezentacje


Reklamy Google