Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Page1 DHL Global Forwarding Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Page1 DHL Global Forwarding Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)"— Zapis prezentacji:

1 Page1 DHL Global Forwarding Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)

2 Page12/31/2013 Vendor Follow Up PO is checked and validated Shipping Window verification Correct PO is sent to DGF Via EDI or manual PO sent from customer to LogNet Receive Vendor Booking once vendor booking received, forward to customer for approval Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level OK Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping Specific for OCM: ALWAYS DANMAR + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return vendor ooking details in LogNet goods reception details in LogNet Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet events manual or via EDI in LogNet documents attached as PDF OCM Ocean Cargo Management PRODUKT STANDARDOWY OCM

3 Page3 - kontrola bukingów vendorów - możliwość konsolidacji – lepsza utylizacja kontenerów = niższy koszt - wizualizacja łańcucha dostaw na poziomie zamówienia – minimalizacja komunikacji w sprawie statusu przesyłek - manifest kontenera – możliwość wizualizacji kolejności towaru / przesyłek w kontenerze - możliwość weryfikacji dokumentów handlowych pod kątem wymagań kleinta - załączanie dokumentów handlowych i transportowych w systemie - duże możliwości kreowania raportówing ZALETY OCM

4 Page12/31/2013 Vendor Follow Up PO is checked and validated Shipping Window verification Correct PO is sent to DGF Via EDI or manual PO sent from customer to LogNet Receive Vendor Booking Request for Vendor Booking If X days before ESD/LSD booking not received (as per SOP) Booking verification: vendor booking against customer PO-item level OK Reception (reception or pick up) Cargo and documents reception Shipment coordination Cargo and packing list checked against vendor booking. CFS activity Buyer consolidation / space optimization Prepare Consolidation and/or Shipping + VAS such as: - Labelling - Sort by store, D.C. - Re-packing Specific for OCM+: DANMAR OR Carrier Neutral Shipment Departure Shipping via Ocean/Air Shipping confirmation Documentation Process Reception and audit of commercial documents B/L Preparation Document scanning Milestone Tracking Events transmitted to Customer via EDI Arrival / Customs Clearance / Arrival at DC / Empty return vendor booking details in LogNet goods reception details in LogNet Shipment details incl PO/Item detail entered in LogNet events manual or via EDI in LogNet documents attached as PDF OCM+ Ocean Cargo Management ROZWIĄZANIE POD KLIENTA OCM+

5 Page5 OCM + - kontrola załadowców zgodnie z zaleceniami klienta - optymalizacja łańcucha dostaw – planowanie transportów w celu minimalizacji kosztów (planowanie dostaw na wskazany przez odbiorcę termin) - składowanie towaru w magazynach w origin - Value Add Services - wsparcie klienta w efektywnym planowaniu łańcucha dostaw (funkcja doradcza) ZALETY OCM+

6 Page6 Vendor Education Program Założenia - aktywna komunikacja między klientem, załadowcą a DGF (CPM) - zrozumienie ze strony załadowcy dla wymagań klienta i związanych z nimi procesami w DGF (CPM) - aktywna współpraca z załadowcami Agenda - spotkania zapoznawcze załadowców z przedstawicielami DGF (CPM) - analiza procesu od fabryki do magazynu DGF / portu - prezentacja procesu i związanych z nim wymagań takich jak bukingi, dostawy towaru, utylizacja kontenerów, dokumentacja towarzysząca - wyjaśnienie spornych kwestii VENDOR MANAGEMENT

7 Page7 Vendor Exception Management Niezgodności po stronie załadowcy - opóźniony buking – towar z konkretnego zamówienia klienta nie został zabukowany na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźniona dostawa – towar z konkretnego zamówienia nie został dostarczony na czas (zgodnie z SOP) przez załadowcę - opóźnione dokumenty – dokumenty handlowe do konkretnego towaru nie zostały dostarczone na czas (zgodnie z SOP) Procedura przy niezgodnościach - informacje o niezgodnościach są przesyłane do odpowiednich osób (klient, DGF CPM) w celu podjęcia działań korygujących VENDOR MANAGEMENT

8 Page8 Vendor Performance Management Raporty KPI (Key Performance Indicators) Program naprawczy - analiza KPI - identyfikacja problemów i przyczyn - wprowadzenie planu naprawczego i jego monitoring KPIWymagania (przykład) czas złożenia bukingunajpóźniej 10 dni przed due ex factory date czas dostarczenia zamówieniaw okienku wysyłkowym wymienionym na zamówieniu czas dostarczenia manifestunajpóźniej 1 dzień po załadunku w fabryce czas dostarczenia dokumentów najpóźniej w dniu dostawy do magazynu DGF lub 1 dzień po załadunku w fabryce kompletność zamówienia+/- 2% Utylizacja kontenera> 85% objętości kontenera VENDOR MANAGEMENT

9 Page9 DHL Global Forwarding Supply Chain Visibility Tool: Log-Net

10 Page10 - łatwa implementacja / przyjazny dla użytkownika (dostosowujemy system do potrzeb klienta) - Log-Net pozwala na zarządzanie i monitorowanie zamówień (dane sa widoczne od chwili ich wprowadzenia do systemu) - wizualizacja do poziomu SKU / kodu produktowego - przeszło 70 raportów ( niezgodności / planowania dostaw / utylizacji kontenerów / KPI poszczególnych załadowców / otwarte zamówienia itd.) - dane częściowo pobierane z Logis (EDI z armatorami) LOG-NET

11 Page11 n różne kryteria wyszukiwania n lista dostępnych raportów PORTAL SCREEN

12 Page12 n różne kryteria wyszukiwania na poziomie zamówienia (przeszukiwanie fragmentaryczne) FIND ORDER

13 Page13 n szczegóły zamówienia wraz z informacją o produktach (SKU / kody produktowe) ORDER

14 Page14 n Szczegóły dotyczące konkretnego towaru w ramach zamówienia wraz z informacją o bukingu, dacie dostawy do DGF i dacie wysyłki. SZCZEGÓŁY POZYCJI TOWAROWEJ

15 Page15 n Szczegółowa informacja dotycząca kontenera, w którym znajduje się oglądany wcześniej kod produktowy. KONTENER (cz. 1)

16 Page16 n Manifest kontenera w formacie PDF. MANIFEST CFS/CY

17 Page17 n Ekran kontenera zawiera także informacje na temat aktualnego statusu kontenera oraz kosztów transportu w podziale na kody produktowe KONTENER (cz. 2)

18 Page18 n Możliwość załączania dokumentów handlowych i transportowych. ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 1)

19 Page19 n Przyklad ZESKANOWANE DOKUMENTY (cz. 2)

20 Page20 n Ponad 70 standardowych raportów RAPORTY STANDARDOWE

21 Page21 n Przykład raportu zamówień na konkretnego handlowca klienta STATUS ZAMÓWIEŃ

22 Page22 n Przykład RAPORT STATUSU ZAMÓWIEŃ

23 Page23 n Przykład raportu utylizacj kontenerów od początku 2006 roku UTYLIZACJA KONTENERA

24 Page24 n Przykład RAPORTY UTYLIZACJI KONTENERA

25 Page25 n Przykład raportu ze statusu kontenerów konkretnego handlowca klienta STATUS KONTENERÓW

26 Page26 n Przykład PDF RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 1)

27 Page27 n EXAMPLE RAPORT STATUSU KONTENERÓW (cz. 2)

28 Page28 n Przykład raportu KPI załadowców od początku 2006 roku VENDOR PERFORMANCE

29 Page29 n Przykład RAPORT VENDOR PERFORMANCE

30 Page30 Implementation Team Implementacja zarządzana przez CPM Program Manager Strony uczestniczące: CPM, produkty (Agencja Celna, Produkt Morski itd.) oraz IT Log-Net. Metoda 6 Faz Implementacji Phase 1 Identyfikacj a biznesu i zakresu działania Phase 2 Utworze nie zespołu impleme ntacyjne go i rozpoczę cie projektu Phase 3 Zbierani e informacj i od klienta Phase 4 Stworze nie rozwiąza nia pod konkretn ego klienta Phase 5 Impleme ntacja procesu w dziale operacyj nym tydzień 1 tydzień 3 tydzień Phase 6 Szukani e możliwo ści udoskon alenia procesu i zmniejsz enia kosztów obsługi logistycz nej kontynuacja PROCES IMPLEMENTACJI OCM+

31 Page31 EUROPEJSKIE REFERENCJE

32 Page32 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Page1 DHL Global Forwarding Ocean Cargo Management (OCM & OCM+)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google