Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."— Zapis prezentacji:

1 Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Nr 2 im. Przyjaźni Polsko-Norweskiej ID grupy: 97/9_MF_G1 Kompetencja: Mat - Fiz Temat projektowy: Zjawiska optyczne w przyrodzie Semestr/rok szkolny: 2009/2010 semestr 1

3 ZAPOZNANIE SIĘ UCZNIÓW W GRUPIE. OMÓWIENIE ZASAD WSPÓŁPRACY. WYBÓR UCZNIA DO KONTAKTÓW Z OPIEKUNEM Na pierwszych zajęciach w ramach ”Asa Kompetencji” omówiliśmy sprawy dotyczące dalszych spotkań między innymi tematów, tego jak będą wyglądały lekcje, a także dat następnych zebrań. Ustaliliśmy zasady wspólpracy, każdy opowiedział o tym dlaczego zgłosił się do projektu i co po nim oczekuje. Wybraliśmy korespondenta z opiekunem został nim Daniel Muszalski.

4 Mocna grupa 97/9_MF_G1

5 OMÓWIENIE PODSTAW OPTYKI. WŁASNOŚCI ŚWIATŁA, PRAW ODBICIA I ZAŁAMANIA. PREZENTACJA MARCINA KACZMARKA I ROBERTA KUPISA Tym razem dowiedzieliśmy się co to optyka i jakie są jej własności. Pan Robert przedstawił nam również czego dotyczą prawa odbicia i załamania. Własny wkład w lekcję mieli także Marcin Kaczmarek i Robert Kupis. Nauczyliśmy się o strukturze światła, a także innych ciekawych aspektach promieniowania świetlnego. Swoją drogę trochę optyki było w gimnazjum, ale nie wiele się z tego już pamięta. Może więc tutaj w projekcie zostaniemy asami optyki

6 DOŚWIADCZENIA Z CIEKŁYM AZOTEM. ROZPRASZANIE ŚWIATŁA Zajęcia były podzielone na 2 części jedna dotyczyła ciekłego azotu, a druga rozpraszaniu światła. Podczas pierwszej części zajęć mogliśmy dowiedzieć się o działaniu i własnościach ciekłego azotu. W teorii i praktyce. Natomiast na części dotyczącej rozpraszania światła obserwowaliśmy promienie światła przechodzące przez pryzmat, a także dowiedzieliśmy się o rozpraszaniu promieni świetlnych w oparach azotu.

7 Fizyka jednak da się polubić

8 ZWIERCIADŁA PŁASKIE I KULISTE- PREZENTACJA DANIELA MUSZALSKIEGO Na tych zajęciach Daniel przedstawił nam zasady działania zwierciadeł. Dowiedzieliśmy się od niego, czym różnią się od siebie dwa ww. typy zwierciadeł, a także do czego służą. Lustro każdy ma, ale nie każdy wie jak powstaje w nim obraz. W szkolnym warsztacie obejrzeliśmy reflektory samochodowe, to prawdziwe cuda fizyki i optyki

9 SOCZEWKI – BUDOWA, RODZAJE, ZASTOSOWANIE W ŻYCIU CZŁOWIEKA Dziś dowiedzieliśmy się o soczewkach. W związku z faktem, iż w grupie jest parę osób z wadami wzroku poprowadziliśmy interesującą dysputę. Ci z nas, którzy nie wiedzieli za wiele o soczewkach dowiedzieli się między innymi, że dzielą się one na 2 typy wklęsłe i wypukłe i są używane jako swego rodzaju usprawnienie uszkodzonego wzroku. Poruszyliśmy także tematy krótko i daleko wzroczności, a także który rodzaj soczewek jest dostosowany do którego rodzaju wady plus wyjaśnienie. A tak swoją drogą, może kiedy cała nasza grupa będzie okularami uzbrojona

10 WYKŁAD PANI DOROTY RUDZIŃSKIEJ Z POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ PT. „KONWEKCJA – CIEPLNY SILNIK NATURY”

11 PRZYRZĄDY OPTYCZNE: LUPA I MIKROSKOP – OMÓWIENIE ZASAD DZIAŁANIA. OBSERWACJE MIKROSKOPOWE Na tej lekcji mogliśmy gołym okiem zobaczyć jak działa lupa i mikroskop optyczny. Dowiedzieliśmy się, że maksymalna zdolność powiększająca mikroskopu optycznego wynosi 2500 razy. 100 – krotne powiększenie daje obiektyw a 25 – krotne okular. Szkolne mikroskopy może nie najnowsze, ale dały nam sporo frajdy przy obserwacjach. Warte też jest zapamiętania jaki postęp dzięki mikroskopom poczyniła biologia. A lupa no cóż, pewnie przyda nam się na starość, kiedy to już okulary będą za słabe

12 LUNETY, TELESKOPY – BUDOWA, OBSERWACJE ASTRONOMICZNE. ZAPOZNANIE Z LUNETĄ GALILEUSZA Lunety i teleskopy służą od powiększania odległych przedmiotów. Lunety stosowane głównie na morzu pozwalały dojrzeć odległy ląd. Za pomocą teleskopu można oglądać gwiazdy. Dowiedzieliśmy się także że znając długość teleskopu i promień wypukłości soczewki można obliczyć odległość miedzy gwiazdami. Sporo emocji budziło składanie lunety Galileusza, tzw. Galileoskopu, gdzie każdy mógł się zapoznać z jej budową. Trochę nam nie wyszło oglądanie plam na Słońcu, ale okazuje się, że ich tam teraz nie ma, Słońce trochę przysypia

13 BUDOWA OKA CZŁOWIEKA. ZŁUDZENIA OPTYCZNE – PREZENTACJA MICHAŁA PARZYBOKA I MACIEJA DERY Maciej i Michał przedstawili nam prezentację na temat złudzeń optycznych, wiele to wzbudziło emocji, zwłaszcza kiedy nie zawsze wszyscy widzieli to samo

14 ZJAWISKA OPTYCZNE ZACHODZĄCE W ATMOSFERZE Omówiliśmy zjawiska: zorzy polarnej tęczy błyskawicy,pioruna kulistego Aureoli Wieniec Irryzacji Poświaty Sporo tego jest, zdaliśmy sobie sprawę jak mało na ten temat wiemy, mamy zadanie domowe na wakacje, zrobić zdjęcie tęczy, no a dla szybkich strzelców sfotografować błyskawicę

15 WYCIECZKA DO FABRYKI „FUMO” PRODUKUJĄCEJ WALIZKĘ PRZETWARZAJĄCĄ ENERGIĘ SŁONECZNĄ W ELEKTRYCZNĄ Wybraliśmy się do fabryki, gdzie produkuje się baterie słoneczne. Pracownicy opowiedzieli nam jak światło jest przemienianie w energię elektryczną. Walizka jest póki co w fazie eksperymentalnej, nie mogliśmy robić zdjęć, ale jesteśmy umówieni na przyszły rok szkolny. Okazało się też, że dwóch naszych kolegów dostało w tej firmie pracę na wakacje. Więc na jesień będziemy mieć przetarte szlaki, aby powrócić do tej tajemniczej walizki.

16 BUDOWA TABLICY PRZEDSTAWIAJĄCEJ NAJBARDZIEJ POPULARNE ŹRÓDŁA ŚWIATŁA. ( to nasze dzieło )

17 LASER CZERWONY I ZIELONY. PODSUMOWANIE 1 SEMESTRU Lasery to temat ciekawy i trudny, znamy je z dyskotek, mamy w odtwarzaczach, nasz nauczyciel pokazał nam dwa lasery : czerwony i zielony, zwłaszcza ten drugi to niezły bajer, świeci w nocy na 8 km, gwiazdy można pokazywać. Hasło Blue ray każdy już zna, ale warto było na zajęciach coś więcej się na ten temat dowiedzieć. No a jak będą trzy kolorowe lasery to mieszanie barw będzie całkiem możliwe

18 Badamy świecenie żarówki to też optyka

19 Podsumowań czas Trochę sceptycznie podchodziłem do ASA, zapisałem się trochę ze strachu, trochę z ciekawości, cóż chyba jednak warto było, bo i trochę wolny czas mam zajęty. Poznałem kolegów z klasy trochę bliżej, podobają mi się eksperymenty, wycieczka do zakładu, wykład pani z Wrocławia też był ciekawy. Są więc plusy, o minusach się przeważnie nie pisze. W nowym semestrze działamy dalej, myślę, że może być tylko lepiej, że działania w naszej grupie będą bardziej efektywne, no i wszyscy będą się przykaładać bardziej do zajęć.

20 Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt „AS KOMPETENCJI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google