Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Centre for Social Innovation A Company Profile Klaus Schuch Research Management and Business Development 2003-02-04 ZENTRUM FÜR SOZIALE INNOVATION CENTRE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Centre for Social Innovation A Company Profile Klaus Schuch Research Management and Business Development 2003-02-04 ZENTRUM FÜR SOZIALE INNOVATION CENTRE."— Zapis prezentacji:

1

2 Centre for Social Innovation A Company Profile Klaus Schuch Research Management and Business Development 2003-02-04 ZENTRUM FÜR SOZIALE INNOVATION CENTRE FOR SOCIAL INNOVATION

3 Dr Amir Fazlagić Marie-Curie Research Fellow CENTRE FOR SOCIAL INNOVATION fazlagic@zsi.at Adiunkt Katedra Usług Akademii Ekonomicznej w Poznaniu www.fazlagic.prv.pl

4 Competence and Efficacy in Research and Advice ZENTRUM FÜR SOZIALE INNOVATION CENTRE FOR SOCIAL INNOVATION

5 Objectives CSI aims to support a socially, ecologically and economically sustainable development of the Society; to facilitate the social, cultural and economic integration in Europe through scientific studies as well as projects with practical impact; to participate in the preparation and implementation of the European Research Area (ERA); to develop infrastructures, efficacy and internationalisation of the social sciences.

6 From an Idea... 1990: Non-profit association under Austrian Law Since its foundation CSI has pursued social innovation by interdisciplinary and international co-operation. ‘Social innovation’ is defined as invention, adjustment or application of new societal concepts applicable to decision making and development processes in public administration, political bodies, legislation, private enterprises, organisations of the social partners and of the civil society.

7 ... to a start-up... 1996: Establishment of a first office Fast development along projects primarily assigned to research, education, network organisation, policy and programme consultancy and conference organisation. CSI has been and is involved in various European projects, supported by specific research programmes under the 4th and 5th European Framework Programmes for RTD, such as ACTS, Telematics, IST. A variety of projects contribute to other Community programmes and initiatives such as ADAPT and EMPLOYMENT, LEONARDO, SOCRATES, INTAS, COST etc.

8 ... to a new structure...

9 ... of a modern network organisation

10 Projects V.I.P.

11 Bridging Research and Consultancy at the

12 ZENTRUM FÜR SOZIALE INNOVATION CENTRE FOR SOCIAL INNOVATION Klaus Schuch Business Manager Koppstr. 116/11 A-1160 Vienna Tel.: ++43/1/495 04 42-32 Fax.: ++43/1/495 04 42-40 e-Mail: schuch@zsi.at URL: http://www.zsi.at

13 Zainteresowania naukowe Historia Socjologia Marketing usług Zarządzanie wiedzą Marketing wiedzy Zarządzanie Zasobami Ludzkimi Kapitał Intelektualny Inteligencja emocjonalna Filozofia (szczególnie Popper, Fromm i Russel)

14 Własne doświadczenia „Reverse-engineering”

15 Milestones (1) 1995 - magister ekonomii 1996 - podanie o przyjęcie na dzienne studia doktoranckie w AE w Poznaniu (odrzucone) 1996 - podjęcie odpłatnych studiów doktoranckich w trybie zaocznym w Katedrze Usług (prof. Kaziemierz Rogoziński) 1999 - oferta pracy na stanowisku asystenta w Katedrze Usług (przyjęta) luty 2001 - wniosek o przyznanie stypendium FNP (odrzucony) lipiec 2001- pierwszy w Polsce doktorat dotyczący Knowledge Management

16 Milestones (2) 20 sierpień 2001 - 10 (!!) września 2001 - praca nad opracowaniem wniosku Marie Curie Fellowship grudzień 2001 - Welcome on board! (doz. Dr. Josef Hochgerner) Maj 2002 - podpisanie kontraktu we Wiedniu 1 lipiec 2002 - pierwszy dzień w pracy

17 Pomiędzy kamieniami milowymi...... a reflective practitioner Pierwsza w Polsce strona internetowa o Knowledge Management (1998) Udział w integracji środowiska Knowledge Management w Polsce (Cracow Knowledge Management Institute) 23 publikacje naukowe (w momencie składania wniosku, obecnie 68) Dwa raporty dla Ministerstwa Gospodarki (2001, 2002-2003) Nieformalne kontakty z naukowcami w Polsce i na świecie udział w konferencjach naukowych współpraca z praktykami (jako sposób na uczenie się) czytanie jako codzienny obowiązek naukowca mobilność

18 Czynniki sukcesu Trzeba mieć jakiś dorobek Determinacja Plany zawodowe związane z nauką Wsparcie ze strony RPK Wpisanie się w aktualne priorytety UE Znalezienie Host Institution, która: 1. Zainteresuje się kandydatem. 2. Ma doświadczenie w pisaniu projektów do UE.

19 Życie codzienne MC Fellow (social sciences) Czy naprawdę chcesz być naukowcem? „Researcher” a „edukator” Model uniwersytetu europejskiego jako miejsce tworzenia wiedzy aplikacyjność nauki odcięcie od lokalnego środowiska naukowego - czy umiesz wejść w nowe? Wsparcie ze strony Punktów Kontaktowych Internet Kontakt ze środowiskiem macierzystym

20 Mój projekt badawczy: Intellectual Capital plus Benchmarking „Utilizing IC [methodology] in benchmarking applications”

21 It is always worthwhile asking questions [...] Oscar Wilde


Pobierz ppt "Centre for Social Innovation A Company Profile Klaus Schuch Research Management and Business Development 2003-02-04 ZENTRUM FÜR SOZIALE INNOVATION CENTRE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google