Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Poznań, 25 listopada 2013 Taryfa maj 2014. 2 Cel główny: zwiększenie korzystania z transportu publicznego Cele szczegółowe dostosowanie taryfy do potrzeb.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Poznań, 25 listopada 2013 Taryfa maj 2014. 2 Cel główny: zwiększenie korzystania z transportu publicznego Cele szczegółowe dostosowanie taryfy do potrzeb."— Zapis prezentacji:

1 Poznań, 25 listopada 2013 Taryfa maj 2014

2 2 Cel główny: zwiększenie korzystania z transportu publicznego Cele szczegółowe dostosowanie taryfy do potrzeb klientów obniżenie kosztów podróży poprawa sieci dystrybucji biletów poprawa komfortu jazdy lepsze zarządzanie transportem publicznym Cele

3 3 Grupy Klientów GrupaRodzaj biletuNośnik biletuSieć dystrybucji Regularnie często korzystający bilety okresowe na dowolną liczbę dnikarta PEKA Punkty Obsługi Klienta ZTM Punkty Sprzedaży Biletów Biletomaty stacjonarne Internet Regularnie rzadko korzystający opłaty za rzeczywistą liczbę przejechanych przystanków tPortmonetka na karcie PEKA Punkty Obsługi Klienta ZTM Punkty Sprzedaży Biletów Biletomaty stacjonarne Internet Korzystający okazjonalnie bilety jednorazowe i krótkookresowe Papierowa Karta Jednorazowa Punkty Obsługi Klienta ZTM Kioski Sklepy Biletomaty stacjonarne Bilet papierowy skasowany przy zakupie Kierowca na linii podmiejskiej Biletomaty mobilne Bilet elektroniczny Telefon komórkowy

4 4 Bilet Metropolitalny to bilet specjalny dla osób płacących podatki w Poznaniu lub w gminach objętych porozumieniami międzygminnymi i ich dzieci, a także studentów studiujących w Poznaniu Bilet uprawnia do zakupu biletów okresowych nawet do 12% taniej Bilet Metropolitalny

5 Bilet okresowy - porównanie 5 Stan obecny (2013)Taryfa maj 2014 (od ) na zdefiniowany okres (30 dni; 3-,6-,9-,10-,12-miesięcy) na dowolny okres (14 – 366 dni) ulgowy 50% i 95%ulgowy 50% i specjalne cena biletu np. 30 dniowego – 107zł cena biletu np. 30 dniowego: – 99zł Bilet Metropolitalny w programie lojalnościowym – 103zł Bilet Metropolitalny bez programu lojalnościowego – 107zł w programie lojalnościowym – 111zł bez programu lojalnościowego brak możliwości elastycznego dopasowania okresu ważności do potrzeb obniżka dla wielu dzięki umożliwieniu elastycznego dopasowywania okresu ważności do potrzeb

6 6 Okres Zmiana ceny 30 dni BM na sieć A107zł103zł-4% 30 dni na sieć A107zł111zł+4% 30 dni do 6 przystanków*45zł50zł+11% 30 dni do 18 przystanków*72zł85zł+18% 70 dni BM na sieć A305zł229,40zł-25% 165 dni BM na sieć A578zł511,60zł-11% 365 dni BM na sieć A1091zł1046,20zł-4% Najczęściej kupowane bilety okresowe W biletach trasowanych w 2013 roku na strefę A, w 2014 roku na strefę A+B+C Podane wartości 2014 ulegają obniżeniu w programie lojalnościowym o ok. 4%

7 Przejazdy jednorazowe - porównanie 7 Stan obecnyStan planowany 11 rodzajów biletów Dwa rodzaje opłat: - tPortmonetka - bilet 30min lub na jeden przejazd Podział na strefyBrak podziału na strefy Bilet czasowy - wrażliwość na korki- bilet przystankowy - czas na przesiadkę: 20min - od momentu osiągnięcia ceny biletu 24h dalsze opłaty przestają być naliczane (do godziny 24:00 tego samego dnia) Opłaty zryczałtowaneOpłata za rzeczywistą trasę

8 Przejazdy jednorazowe – wysokość opłat 8 Liczba przystanków 2013Taryfa maj 2014Zmiana ceny do 2013 Cena za przystanek Opłata za przejazd 12,80zł0,60zł -79% 22,80zł0,50zł 1,10 zł-61% 32,80zł 1,60 zł-43% 42,80zł0,34zł 1,94 zł-31% 52,80zł 2,28 zł-19% 62,80zł0,26zł 2,54 zł-9% 72,80zł 0% 82,80zł0,12zł 2,92 zł4% 92,80zł 3,04 zł9% 102,80zł0,08zł 3,12 zł11%

9 Przejazdy jednorazowe – przykładowe podróże 9 Trasa Jadwigi z osiedla Sobieskiego do pracy

10 Przejazdy jednorazowe – przykładowe podróże 10 Trasa Michała z Górczyna na uczelnie

11 Przejazdy jednorazowe – przykładowe podróże 11 Trasa Grzegorza wracającego z meczu

12 Przejazdy jednorazowe – przykładowe podróże 12 Trasa Oli jadącej na zakupy

13 Nie ma obowiązku zbliżania karty do czytnika przy wyjściu, czyli check-out nieobowiązkowy Transportowy Program Lojalnościowy 13

14 Program skierowany do użytkowników imiennej karty PEKA Premiowanie korzystania z transportu publicznego punktami lojalnościowymi przyznawanymi za zdarzenia związane z wykorzystaniem biletu okresowego lub tPortmonetki na karcie PEKA Nagradzanie stosowania zbliżania karty do czytnika przy wejściu i wyjściu z pojazdu Możliwość uzyskania biletu specjalnego w ramach transportowego programu lojalnościowego w momencie uzbierania odpowiedniej liczby punktów Transportowy Program Lojalnościowy 14

15 15 Transportowy Program Lojalnościowy Zasady przyznawania punktów DziałanieLiczba punktów zakup biletu okresowego1 pkt za każde 30 dni ważności biletu okresowego doładowanie konta tPortmonetki 1 pkt za minimum 20zł zakup biletu okresowego przez stronę internetową2 pkt za każde 30 dni ważności biletu okresowego doładowanie konta tPortmonetki przez stronę internetową2 pkt za minimum 20zł zbliżenie karty PEKA z tPortmonetką do czytnika przy wejściu i wyjściu z pojazdu 3 pkt zbliżenie karty PEKA z biletem okresowym do czytnika przy wejściu i wyjściu z pojazdu 7 pkt zbliżenie karty PEKA z uprawnieniem do przejazdu bezpłatnego do czytnika przy wejściu i wyjściu z pojazdu 10 pkt zakup kolejnych biletów specjalnych „Program Lojalnościowy” lub „Program Lojalnościowy z ulgą: - o okresie ważności do 30 dni - - o okresie ważności od 31 do 90 dni - - o okresie ważności od 91 do 180 dni - - o okresie ważności od 181 do 366 dni pkt 2250 pkt 4500 pkt 9000 pkt

16 16 Transportowy Program Lojalnościowy Nagrody „Program Lojalnościowy” lub „Program Lojalnościowy z ulgą” punktówbilet specjalny do 30 dni w cenie niższej o około 4% punktówbilet specjalny od 31 do 90 dni w cenie niższej o około 4% punktówbilet specjalny od 91 do 180 dni w cenie niższej o około 4% punktówbilet specjalny od 181 do 366 dni w cenie niższej o około 4% tPortmonetka punktówdoładowanie konta tPortmonetki z ulgą specjalną 4% Miejski Program Lojalnościowy punktów10 punktów w Miejskim Programie Lojalnościowym

17 17 Transportowy Program Lojalnościowy Przykłady przy zakupie biletu 30 dniowego Wojciech, lat 44, bardzo często korzysta z transportu publicznego w dni robocze wykonując trzy podróże, z 3 przesiadkami (dom-praca-sklep-dom) oraz weekendy - uzyska prawo do zakupu pierwszego biletu specjalnego w ramach programu lojalnościowego w ciągu jednego miesiąca. Bartosz, lat 39, korzysta z transportu publicznego tylko w dni robocze wykonując tylko dwie podróże, z 1 przesiadką (dom-praca-dom) - uzyska prawo do zakupu pierwszego biletu specjalnego w ramach programu lojalnościowego po niespełna trzech miesiącach. Basia, lat 22, korzysta z transportu publicznego tylko w dni robocze wykonując tylko dwie podróże bez przesiadki (dom-uczelnia-dom) - uzyska prawo do zakupu pierwszego biletu specjalnego w ramach programu lojalnościowego po około pięciu miesiącach.

18 18 Miejski Program Lojalnościowy Główne założenia Premiowanie korzystania z usług miejskich jednostek kultury, rekreacji, sportu itp. poprzez przyznawanie punktów lojalnościowych Karta PEKA imienna jako identyfikator klienta Lista nagród (suwenirów) określana przez jednostki (np. bezpłatna wejściówka, rabat w cenie biletu, rabat dla studenta czy seniora itp.) Możliwość transferu punktów z Transportowego Programu Lojalnościowego Klient ma dostęp za pomocą swojego konta na portalu peka.poznan.pl do usług związanych z zarządzaniem punktami Przewiduje się możliwość instalacji ok.100 Terminali PIK na terenie Miasta Poznania oraz powiatu poznańskiego Program w trakcie opracowywania

19 19 Dokładamy wszelkich starań, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców z informacją o przyszłych zmianach związanych z wprowadzeniem systemu PEKA w transporcie publicznym; Bierzemy pod uwagę propozycje usprawnień aby w jak najlepszy sposób dopasować naszą ofertę do potrzeb pasażerów; Do najważniejszych zmian jakie zostały wprowadzone należą m.in. rezygnacja z obowiązkowego zbliżania karty do czytnika przy wyjściu z pojazdu, określenie czasu potrzebnego na przesiadkę – 20 minut, założenia do Miejskiego Programu Lojalnościowego; Od czerwca 2013r. prowadzimy cykl spotkań z mieszkańcami Poznania. Do chwili obecnej odbyło się 10 spotkań, w których uczestniczyło 420 osób. Do końca roku planujemy zorganizowanie jeszcze 4 spotkań dla 150 osób; W pierwszej połowie 2014 roku planujemy kontynuację spotkań z mieszkańcami. Spotkania konsultacyjno-informacyjne

20 Sieć sprzedaży i obsługi klientów Porównanie statusu Stan obecnyStan planowany 11 Punktów Obsługi Klienta ZTM sprzedających bilety okresowe w systemie KOMKarta oraz papierowe bilety jednorazowe 12 Punktów Obsługi Klienta ZTM sprzedających bilety okresowe w systemie PEKA, doładowania tPortmonetki oraz Papierową Kartę Jednorazową 14 Punktów Sprzedaży Biletów Okresowych w systemie KOMKarta ok. 200 Punktów Sprzedaży Biletów Okresowych w systemie PEKA, Papierowej Karty Jednorazowej oraz doładowań tPortmonetki Ok.1000 zewnętrznych punktów sprzedaży Ok punktów sprzedaży Papierowej Karty Jednorazowej Brak możliwości zakupu biletu przez Internet Możliwość zakupu biletu przez Internet Możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy 50 biletomatów stacjonarnych 70 biletomatów stacjonarnych 246 biletomatów mobilnych przypadkowo rozproszonych w sieci pojazdów 246 biletomatów mobilnych planowo rozmieszczonych w sieci pojazdów

21 Planowane działania promocyjne 21 Konkursy związane z systemem PEKA np. na nazwę Papierowej Karty Jednorazowej PST = PESTKA PKJ = ? Kampania informacyjna dotycząca taryfy i systemu PEKA Wydarzenia promocyjne

22 22 Wdrażanie oferty – – I etap – zapisywanie ulg zapisywanie informacji o uprawnieniach do przejazdów bezpłatnych i ulgowych w systemie i na karcie PEKA – wejście w życie taryfy – – II etap - okres przejściowy opłaty za przejazdy jednorazowe - - obowiązek zbliżania karty z doładowaną tPortmonetką do czytnika przy wejściu i wyjściu z pojazdu. Do końca roku 2014 w pojazdach pozostaną kasowniki biletów papierowych. Bilety papierowe będą dostępne w punktach sprzedaży w opcjach takich samych jak Papierowa Karta Jednorazowa tj. bilet jednorazowy do 30 minut lub na 1 przejazd, bilet 24h oraz bilet 72h – III etap – zakończenie okresu przejściowego i docelowe wdrożenie wprowadzenie wszystkich funkcjonalności do pełnego stosowania

23 23


Pobierz ppt "Poznań, 25 listopada 2013 Taryfa maj 2014. 2 Cel główny: zwiększenie korzystania z transportu publicznego Cele szczegółowe dostosowanie taryfy do potrzeb."

Podobne prezentacje


Reklamy Google