Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nietypowy świat tworzenia gier komputerowych Michał Drobot Wprowadzenie do tworzenia gier.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nietypowy świat tworzenia gier komputerowych Michał Drobot Wprowadzenie do tworzenia gier."— Zapis prezentacji:

1 Nietypowy świat tworzenia gier komputerowych Michał Drobot Wprowadzenie do tworzenia gier

2

3 Plan wykładu Plusy i minusyPlusy i minusy Omówienie perspektywy z punktu widzenia przyszłego pracownikaOmówienie perspektywy z punktu widzenia przyszłego pracownika

4 Plusy i minusy PlusyPlusy Interaktywne multimediaInteraktywne multimedia Wizualizacja własnej pracyWizualizacja własnej pracy ZabawaZabawa Praca z najnowocześniejszymi technologiamiPraca z najnowocześniejszymi technologiami X720X720 PS4PS4 NVidia / AMD – beta programNVidia / AMD – beta program WyzwanieWyzwanie Praca na granicy osiągnięć wielu naukPraca na granicy osiągnięć wielu nauk Bezpośredni dostęp oraz kooperacja ze środowiskami naukowymiBezpośredni dostęp oraz kooperacja ze środowiskami naukowymi

5 Plusy i minusy PlusyPlusy Wsparcie społecznościWsparcie społeczności Zawsze można liczyć na fanówZawsze można liczyć na fanów Wytkną błędyWytkną błędy Poddadzą pomysłPoddadzą pomysł PrzetestująPrzetestują Są wierni … przeważnieSą wierni … przeważnie Ludzie w branżyLudzie w branży NaukowcyNaukowcy ArtyściArtyści ProgramiściProgramiści Krawaciarze ;]Krawaciarze ;]

6

7 Plusy i minusy PlusyPlusy ShowShow E3, GCDC, MarketingE3, GCDC, Marketing Własne dzieło na półce sklepowejWłasne dzieło na półce sklepowej

8 Plusy i minusy MinusyMinusy GameDev jest trudny …niesamowicie trudny ;]GameDev jest trudny …niesamowicie trudny ;] Różne platformyRóżne platformy Różne możliwości, specyfika, a wymóg podobnego jakościowo produktuRóżne możliwości, specyfika, a wymóg podobnego jakościowo produktu Tempo rozwojuTempo rozwoju Poziom skomplikowaniaPoziom skomplikowania Bugi, wszędzie bugi …Bugi, wszędzie bugi … Problemy oprogramowaniaProblemy oprogramowania Konflikt artyści vs programiściKonflikt artyści vs programiści

9 Plusy i minusy MinusyMinusy NarzędziaNarzędzia Niedoskonałość narzędziNiedoskonałość narzędzi AIAI FizykaFizyka Mała stabilność produkcjiMała stabilność produkcji Liczne zmiany wymuszone przez błędne decyzje pracowników bądź klientaLiczne zmiany wymuszone przez błędne decyzje pracowników bądź klienta Konkurencja wymusza udoskonalanie produktuKonkurencja wymusza udoskonalanie produktu Crunch modeCrunch mode 60h ;] tydzien pracy zamienia się w 80h …60h ;] tydzien pracy zamienia się w 80h …

10 Plusy i minusy MinusyMinusy Systemy operacyjneSystemy operacyjne Problemy z różnymi platformamiProblemy z różnymi platformami Nieprzewidywalne zachowania sterowników sprzętowychNieprzewidywalne zachowania sterowników sprzętowych Mnogość konfiguracji i wynikające z tego różnicowanie bądź ograniczenie możliwości projektuMnogość konfiguracji i wynikające z tego różnicowanie bądź ograniczenie możliwości projektu Płynne zatrudnieniePłynne zatrudnienie Związane z korporacyjnymi cyklami produkcyjnymi i technologicznymi (12/24 m-ce)Związane z korporacyjnymi cyklami produkcyjnymi i technologicznymi (12/24 m-ce) Ograniczenia sezonoweOgraniczenia sezonowe Wakacyjny sezon ogórkowyWakacyjny sezon ogórkowy 4 kwartał korzystny4 kwartał korzystny

11 Plusy i minusy Połączenie wielu gałęzi nauki i biznesuPołączenie wielu gałęzi nauki i biznesu Nauki ścisłeNauki ścisłe ITIT FizykaFizyka MatematykaMatematyka Nauki humanistyczneNauki humanistyczne SztukaSztuka PsychologiaPsychologia SocjologiaSocjologia BiologiaBiologia

12 Perspektywa ProgramistaProgramista Niezliczona liczba bugówNiezliczona liczba bugów Skomplikowanie projektu zmuszające do podstawowego zrozumienia nowych dziedzin naukiSkomplikowanie projektu zmuszające do podstawowego zrozumienia nowych dziedzin nauki Niekompletne sterownikiNiekompletne sterowniki Ciągłe zmiany w oprogramowaniu i wymogach (TCR X360)Ciągłe zmiany w oprogramowaniu i wymogach (TCR X360) Wymusza ciągły rozwój w wielu kierunkach oraz specjalizacje w wybranymWymusza ciągły rozwój w wielu kierunkach oraz specjalizacje w wybranym Częsta walka z artystami i wizjonerami dopóki ktoś się tym nie zajmieCzęsta walka z artystami i wizjonerami dopóki ktoś się tym nie zajmie Brak zrozumienia w źle złożonym teamieBrak zrozumienia w źle złożonym teamie

13 Perspektywa GrafikGrafik Nowoczesne narzędziaNowoczesne narzędzia Obecnie przypominające tradycyjneObecnie przypominające tradycyjne PainterPainter ZbrushZbrush Wymuszenie technicznego sposobu myśleniaWymuszenie technicznego sposobu myślenia Ciągła kooperacja z artystami technicznymi bądź nieco bardziej wyrozumiałymi programistamiCiągła kooperacja z artystami technicznymi bądź nieco bardziej wyrozumiałymi programistami Zrozumienie zasad działania gryZrozumienie zasad działania gry OgraniczeńOgraniczeń MożliwościMożliwości Nieznanych opcjiNieznanych opcji

14 Perspektywa GrafikGrafik Musi zacząć myśleć technicznieMusi zacząć myśleć technicznie Techniczni mogą zacząć myśleć o migracji w kierunku technicznych artystówTechniczni mogą zacząć myśleć o migracji w kierunku technicznych artystów Mierzy się z problemami nietypowymi dla tradycyjnych grafikówMierzy się z problemami nietypowymi dla tradycyjnych grafików Symulacja ognia, wody, dymu itp…Symulacja ognia, wody, dymu itp… Systemy cząsteczkoweSystemy cząsteczkowe Używania narzędzi typowo matematyczno – fizycznych do tworzenia sztuki wizualnejUżywania narzędzi typowo matematyczno – fizycznych do tworzenia sztuki wizualnej Nie bójcie się programistów, poza tym że wyznają szatana i black metal są całkiem fajni :]Nie bójcie się programistów, poza tym że wyznają szatana i black metal są całkiem fajni :]

15 Perspektywa GamedesignerGamedesigner Pojęcie fun i flowPojęcie fun i flow Czyli czym tak właściwie jest dobra graCzyli czym tak właściwie jest dobra gra W swojej wizji musi pamiętać o całym zespole W swojej wizji musi pamiętać o całym zespole Ciągła reewaluacja możliwości i ograniczeńCiągła reewaluacja możliwości i ograniczeń Zmuszenie reszty zespołu do realizacji konkretnej wizji – duże ryzyko i odpowiedzialnośćZmuszenie reszty zespołu do realizacji konkretnej wizji – duże ryzyko i odpowiedzialność Emocje przekazujeEmocje przekazuje SłowemSłowem DźwiękiemDźwiękiem AnimacjąAnimacją ObrazemObrazem Logiką świataLogiką świata

16 Perspektywa DźwiękowiecDźwiękowiec Tworzy odwzorowanie świata od strony dźwiękuTworzy odwzorowanie świata od strony dźwięku Myśli globalnieMyśli globalnie Dźwięk musi się łączyć z wizja, obrazem, logiką i scenariuszemDźwięk musi się łączyć z wizja, obrazem, logiką i scenariuszem Często niedoceniania dziedzina, lecz posiadająca olbrzymie możliwościCzęsto niedoceniania dziedzina, lecz posiadająca olbrzymie możliwości Z punktu widzenia techniki wyjątkowo dobrze poznana i przygotowanaZ punktu widzenia techniki wyjątkowo dobrze poznana i przygotowana Istniejące dobre narzędziaIstniejące dobre narzędzia Enginey przygotowane do obsługi dźwiękuEnginey przygotowane do obsługi dźwięku

17 Pytania ? Przerwa na bro :]


Pobierz ppt "Nietypowy świat tworzenia gier komputerowych Michał Drobot Wprowadzenie do tworzenia gier."

Podobne prezentacje


Reklamy Google