Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Tworzenie pierwszej bazy danych w programie Access 2013 j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Tworzenie pierwszej bazy danych w programie Access 2013 j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć"— Zapis prezentacji:

1 Tworzenie pierwszej bazy danych w programie Access 2013 j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć kurs. Na pasku komunikatów kliknij przycisk Włącz edytowanie, Jeśli klipy wideo w tym kursie nie są odtwarzane, może być konieczne pobranie programu QuickTime lub po prostu korzystanie z programu PowerPoint 2013.pobranie programu QuickTimekorzystanie z programu PowerPoint 2013

2 Podsumowanie kursuPomoc Tworzenie pierwszej bazy danych w programie Access 2013 Podpisy kodowane 1 z 2 klipów wideo PodsumowanieOpinie Pomoc Aplikacja komputerowa Aplikacja w chmurze 2:042: Jeśli pierwszy raz korzystasz z programu Access i nie wiesz, jak zaprojektować lub utworzyć bazę danych, wystarczy użyć szablonu. Po uruchomieniu programu Access szablony są wyświetlane automatycznie. Jeśli program Access jest już uruchomiony, trzeba kliknąć pozycję Plik i kliknąć pozycję Nowy. Następnie trzeba kliknąć szablon do rejestrowania właściwego typu danych. Aby na przykład zarządzać danymi o składnikach majątku, kliknę szablon Śledzenie składników majątku. Teraz trzeba podać nazwę bazy danych, opcjonalnie wybrać lokalizację i kliknąć przycisk Utwórz. Po otwarciu szablonu kliknę ten przycisk Włącz zawartość. Wystarczy to zrobić raz, aby umożliwić działanie wszystkich funkcji bazy danych. Niektóre szablony ułatwiają rozpoczęcie pracy. Można obejrzeć kilka klipów wideo lub uzyskać więcej pomocy, klikając łącza. Tutaj można wpisać dane i przejść do następnego pola, używając klawisza Tab, klawiszy strzałek lub myszy. Przejście do następnego pola powoduje też zapisanie danych. Nie trzeba ich zapisywać samodzielnie. To wszystko. Nie trzeba znać się na projektowaniu baz danych ani niczego zmieniać, choć można to zrobić. Na przykład chciałbym zmienić tę listę. Ten tekst jest zbyt ogólny. Aby to zmienić, kliknę komórkę. Nie nagłówek, tylko komórkę. Teraz kliknę prawym przyciskiem myszy i kliknę polecenie Edytuj elementy listy. Wpiszę odpowiedni tekst i kliknę przycisk OK. Te kategorie mają większy sens. Jest to tak zwana baza danych dla komputerów stacjonarnych. Działa tylko na moim komputerze. Aby baza danych działała w sieci Web, tworzy się aplikację programu Access, co przedstawię w następnym klipie wideo. Naciśnij klawisz F5, aby rozpocząć, a klawisz ESC, aby zatrzymać

3 Podsumowanie kursuPomoc Tworzenie pierwszej bazy danych w programie Access 2013 Podpisy kodowane 2 z 2 klipów wideo PodsumowanieOpinie Pomoc Aplikacja komputerowa Aplikacja w chmurze 2:042: Aby kilka osób mogło naraz korzystać z bazy danych, trzeba utworzyć aplikację programu Access. Aplikacje programu Access to bazy danych sieci Web działające w chmurze. Za pomocą większości przeglądarek użytkownicy mogą korzystać z bazy danych, gdy mają połączenie z Internetem lub siecią firmową. Najprostszą metodą jest użycie szablonu, który można wybrać po uruchomieniu programu Access lub klikając pozycję Plik, Nowy. Szablony aplikacji są oznaczone ikoną globusa. Trzeba kliknąć szablon, wpisać nazwę i wybrać serwer z tej listy lub wpisać tu nazwę serwera. Trzeba użyć serwera programu SharePoint 2013 lub usługi Office 365. Szablon zostanie pobrany i otwarty. Aby rozpocząć pracę, kliknę przycisk Uruchom aplikację. Baza danych została uruchomiona w przeglądarce i można wpisywać dane. W aplikacji zapisanie danych wymaga kliknięcia pozycji Zapisz. Trzeba też pamiętać, że aplikacje działają w przeglądarce, ale do ich tworzenia i zmieniania używa się programu Access. W tym celu trzeba kliknąć pozycję Dostosuj w programie Access i kliknąć przycisk Otwórz, aby otworzyć plik w programie Access. Wstążka jest mniejsza niż zwykle. Zawiera tylko narzędzia do pracy z aplikacjami. Otworzę ten formularz do edycji w widoku Układ i szybko wprowadzę zmianę. Nacisnę klawisz Ctrl, kliknę etykiety, zmienię ich kolor i wyrównam je do prawej. Kliknę przycisk Zapisz, aby opublikować zmiany na serwerze. Kliknę kartę Narzędzia główne i przycisk Uruchom aplikację. W kilka minut utworzyłem dwie bazy danych i nie musiałem niczego zmieniać, chyba że to konieczne. Podsumowanie kursu zawiera łącza do dodatkowych informacji o używaniu i dostosowywaniu szablonów. Naciśnij klawisz F5, aby rozpocząć, a klawisz ESC, aby zatrzymać

4 Pomoc Podsumowanie kursu Naciśnij klawisz F5, aby rozpocząć, a klawisz ESC, aby zatrzymać Podsumowanie kursu Tworzenie pierwszej bazy danych w programie Access 2013 PodsumowanieOpinie Pomoc Korzystanie z szablonu dla komputerów stacjonarnych 1. Uruchom program Access i kliknij dowolny szablon dla komputerów stacjonarnych (szablon bez ikony globusa). Jeśli program Access jest otwarty, kliknij pozycję Plik > Nowy. 2. Wpisz nazwę, opcjonalnie wybierz inną lokalizację bazy danych, a następnie kliknij pozycję Utwórz. 3. Na żółtym pasku komunikatów kliknij pozycję Włącz zawartość. 4. Jeśli szablon zawiera klipy wideo, obejrzyj je lub zamknij to okno. 5. Wpisz dane. 6. W celu przechodzenia do innych pól naciskaj klawisz Tab lub klawisze strzałek albo używaj myszy. Przechodzenie powoduje zapisywanie danych. Zmienianie szablonu Aby zmodyfikować listę rozwijaną, kliknij prawym przyciskiem myszy pole na liście (nie nagłówek), kliknij polecenie Edytuj elementy listy, wpisz nowe elementy i kliknij przycisk OK. Korzystanie z szablonu aplikacji programu Access 1. Uruchom program Access i kliknij dowolny szablon aplikacji (szablon z ikoną globusa). Jeśli program Access jest otwarty, kliknij pozycję Plik > Nowy. 2. Wpisz nazwę, wybierz serwer z listy lub wpisz nazwę serwera, a następnie kliknij pozycję Utwórz. 3. Kliknij pozycję Narzędzia główne > Uruchom aplikację. Aplikacja zostanie otwarta w przeglądarce. 4. Wpisz dane, a następnie kliknij pozycję Zapisz. Modyfikowanie aplikacji programu Access 1. W programie SharePoint 2013 lub usłudze Office 365 kliknij pozycję Ustawienia > Dostosuj w programie Access > Otwórz. Baza danych zostanie otwarta w programie Access, a na wstążce będą widoczne tylko potrzebne narzędzia. 2. Zmodyfikuj bazę danych i zapisz zmiany. Spowoduje to zapisanie zmian na serwerze. 3. Kliknij pozycję Narzędzia główne > Uruchom aplikację, aby ponownie korzystać z bazy danych. Zobacz też Tworzenie bazy danych programu Access przy użyciu szablonuTworzenie bazy danych programu Access przy użyciu szablonu Podstawowe zadania związane z bazą danych programu Access 2013 dla komputerów stacjonarnychPodstawowe zadania związane z bazą danych programu Access 2013 dla komputerów stacjonarnych Tworzenie aplikacji programu Access przy użyciu szablonuTworzenie aplikacji programu Access przy użyciu szablonu Podstawowe zadania związane z aplikacją programu AccessPodstawowe zadania związane z aplikacją programu Access Modyfikowanie aplikacji programu Access Inne kursy szkoleniowe Pakiet zgodności pakietu Office Aplikacja komputerowa Aplikacja w chmurze 2:042:29

5 Pomoc Podsumowanie kursu Naciśnij klawisz F5, aby rozpocząć, a klawisz ESC, aby zatrzymać Oceny i komentarze Dziękujemy za obejrzenie tego kursu! PodsumowanieOpinie Pomoc Zobacz inne kursy Aplikacja komputerowa Aplikacja w chmurze 2:292:04

6 Pomoc Podsumowanie kursu Naciśnij klawisz F5, aby rozpocząć, a klawisz ESC, aby zatrzymać Pomoc PodsumowanieOpinie Pomoc Aplikacja komputerowa Aplikacja w chmurze 2:292:04


Pobierz ppt "Tworzenie pierwszej bazy danych w programie Access 2013 j a następnie naciśnij klawisz F5 lub kliknij pozycję Pokaz slajdów > Od początku, aby rozpocząć"

Podobne prezentacje


Reklamy Google