Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Poland - DAPHNE subproject Jacek Pyżalski Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Poland - DAPHNE subproject Jacek Pyżalski Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi."— Zapis prezentacji:

1 Poland - DAPHNE subproject Jacek Pyżalski Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi

2 Team Jacek Pyżalski (Ph. D.) Piotr Plichta (Ph. D.) Kamila Knol (M.A.) Sebastian Ciszewski (M.A.) Anna Ratajewska (M.A.)

3 Methodology for quantitative part 3 schools: One in Lodz/one in Zgierz/one in Konstantynów Different when it comes to expereince with issues we deal with Ready to organise broadly understood educational activities N=500 – sampling?

4 Additional Some items on other kinds of electronic aggression Scale concerning dysfunctional Internet usage in broader sense Small sample in special education

5 Intervention Students – we have developed the program based on positive prevention approach – eg. Understanding CMC, normative beliefs – netiquette, etc. Also bottom up approach facilitate by our team but based on school resources

6 Training program for teachers Knowledge based: fresh data on representative sample of adolescents (N=2143) and teachers (N=600) Prevention of moral panic and simplified picture of media usage among youth Basic knowledge on new media and their role in social live and developement of young people (Living and Learning with New Media, 2008; Pew American Internet Study) – also special needs students Computer mediated communication Different kinds ofelectronic aggression – not only cyberbullying, e.g. Aggression against the vulnerable

7 Training Program for teachers Cyberbullying versus Face-to-face bullying – prevalance, consequences Prevention and intervention strategies – based on 5 Model from ROBUSD Training will be done not only with the staff of schools involved but also independently

8 NauczycielePopulacja ogólna (CBOS, 2008) Gimnazjaliści (N=2143) (Pyżalski, 2009) %% a/ better b/ worse11135 c/ not better nor worse ,5 d/ hard to say27822,5

9 Nauczyciele % Gimnazjaliści (N=2143) (Pyżalski, 2009) Zauważam, że spędzam coraz więcej czasu przed komputerem.2745,7 Nudzę się, gdy przez jeden dzień nie mam dostępu do Internetu.837,8 Kiedy mam wolny dzień, praktycznie nie odchodzę od komputera.3,719,1 Lepiej żeby nikt nie wiedział, co robię w Internecie.5,132,7 Mam sporo tajemnic związanych z tym, co robię korzystając z Internetu. 3,432,2 Często zarywam noce, żeby korzystać z Internetu.5,612,3 Czuję się lepiej w świecie wirtualnym niż w realnym.1,915,6 Wśród moich zainteresowań Internet jest na pierwszym miejscu.5,610,3


Pobierz ppt "Poland - DAPHNE subproject Jacek Pyżalski Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi."

Podobne prezentacje


Reklamy Google