Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ 4.03.2016r. Budowanie Wizerunku W Sieci.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ 4.03.2016r. Budowanie Wizerunku W Sieci."— Zapis prezentacji:

1 Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ r. Budowanie Wizerunku W Sieci

2 O budowaniu społeczności Osiąganie celów biznesowych w sieciach społecznościowych Jak skutecznie pokazać markę w sieciach społecznościowych

3 Biznes

4 Ludzie chcą dzielić się tym co widzą oraz tym, czym w danym momencie się zajmują Zwiększy się liczba marek stawiających na obsługę klienta za pośrednictwem mediów społecznościowych Kampanie będą nastawione coraz bardziej na nakłonienie konsumenta do zakupu danego produktu lub usługi z poziomu aplikacji Ludzie korzystają z portali społecznościowych naprzemiennie Większego znaczenia nabierają unikalne i wysokiej jakości treści dotyczące własnej oferty Livestreaming pozwala markom na wejście z klientem w pewnego rodzaju relację, w której klient czuje, że firma odkrywa przed nim wszystkie karty, nie mając nic do ukrycia, pozwala mu zobaczyć, jaka jest od środka. Obserwacje

5 Od czego zaczynam? Co chcę osiągnąć? Strategia Cele Budżet Sposób działania sieci Grupa docelowa Wybór kanału Sieci społecznościowej

6 sieci społecznościowe

7 Google+ 2,5 mln Facebook 17 mln Twitter 3,5 mln Instagram 3,2 mln Snapchat 1 mln Dane przybliżone. Źródło: socialpress.pl, wirtualnemedia.pl, Mega-Panel PBI/Gemius Youtube 16 mln Liczba użytkowników wybranych serwisów społecznościowych w Polsce

8 Największą zaletą marketingu w wyszukiwarce jest dokładna możliwość wyliczenia zwrotu z inwestycji reklamowej(ROMI). Jest to kanał marketingowy, który dają wymierne i łatwe do zmierzenia efekty. Płatność za efekt. Marketing internetowy Content marketing Marketing mobilny (geotargetowanie) Marketing w wyszukiwarce SEM Budowanie świadomości marki, pozyskiwanie szans, klientów i sprzedaż. Przekaz i forma reklamy mobilnej skupia się na tym, co dla użytkownika najważniejsze – kontekstowa informacja i personalizacja komunikatów marketingowych

9 Media społecznościowe to narzędzie marketingowe, których siła reklamowego oddziaływania opiera się na wiarygodności przekazu. Promowanie produktów i marek w serwisach społecznościowych pozwalają wykorzystać naturalne relacje towarzyskie do budowania i wzmacniania wizerunku firm. Marketing społecznościowy Użytkownicy mediów społecznościowych chętniej polecają ciekawe treści swoim znajomym i dzielą się opiniami na temat produktów, usług i akcji reklamowych, kiedy czują więź z marką. Marketing społecznościowy pozwala na stworzenie bliskiej więzi konsumenta z marką m.in. dzięki możliwości organizowania konkursów, angażujących treści i podtrzymanie bezpośredniej interakcji w czasie rzeczywistym.

10 Społeczność Społeczność Treści Treści Promocja Promocja Monitoring Monitoring Społeczność Społeczność Treści Treści Promocja Promocja Monitoring Monitoring NarzędziaKanał Marketing mobilny Marketing mobilny Marketing SEM Marketing SEM Content marketing Content marketing Marketing mobilny Marketing mobilny Marketing SEM Marketing SEM Content marketing Content marketing Hootsuite.com Hootsuite.com Brand24.pl Brand24.pl AdWords, Manager Reklam AdWords, Manager Reklam Analytics, Statystyki Analytics, Statystyki Hootsuite.com Hootsuite.com Brand24.pl Brand24.pl AdWords, Manager Reklam AdWords, Manager Reklam Analytics, Statystyki Analytics, Statystyki Geotargetowanie Geotargetowanie Kierowanie kontekstowe Kierowanie kontekstowe Treści dopracowane, unikalne, interaktywne Treści dopracowane, unikalne, interaktywne Geotargetowanie Geotargetowanie Kierowanie kontekstowe Kierowanie kontekstowe Treści dopracowane, unikalne, interaktywne Treści dopracowane, unikalne, interaktywne W mediach społecznościowych zyskują marki które aktywnie adaptują nowe trendy w komunikacji. W przekazie występuje oferta komercyjna jak również działania nie prowadzące bezpośrednio do osiągania zysku W ramach naszych działań odpowiadamy na potrzeby naszych klientów Cele strategiczne Cele operacyjne Koncentruję się na…

11 Social network

12 Facebook serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i zdjęciami oraz korzystać z aplikacji.

13

14 Narzędzia: o Facebook for Business o Ads Manager, Power Editor o Messanger o Mention Kombajn dla marketerów Lajki, szery, komentarze Funkcje: o Automatycznie odtwarzane treści wideo o Różnorodność formatów reklamowych, zaawansowane statystyki o Profile biznesowe, tworzenie ofert, wydarzeń, opcja Kup teraz

15 YouTube serwis internetowy, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie i komentowanie filmów.

16

17 Narzędzia: o Studio twórców: kreator wideo, transmisje live, o Kanał firmowy, bardzo rozbudowana analityka o Program partnerski YouTube Youtubersi … subskrypcje Funkcje: o Wyszukiwanie treści reklamowych w promowanych wideo o Promocja wideo w Google Adwords o Filmy sponsorowane, 4 formaty reklam

18 Twitter serwis społecznościowy udostępniający usługę mikroblogowania

19

20 Narzędzia: o Twitter Analytics, zamknięty system reklamowy o Głównie użytkownicy mobile, formaty reklam mobile o Rozszerzenie długości wpisów ze 140 do znaków Otwarte podejście do komunikacji ćwierkanie Funkcje: o Prosta zawężona forma komunikacji o Nawiązanie i utrzymanie kontaktu z użytkownikami w czasie rzeczywistym o Posty sponsorowane

21 Instagram fotograficzny serwis społecznościowy hostingu zdjęć

22

23 Narzędzia: o Kreator reklam, Power Editor, o Kampanie reklamowe zintegrowane z systemem Facebook-a o Stosowanie filtrów cyfrowych, Narzędzie Marquee Fotografia angażująca użytkownika lubimy, komentujemy Funkcje: o Łatwa i szybka obróbka zdjęć bez konieczności ingerencji grafika o 30 sekundowe filmy o Posty sponsorowane o Przekaz kierowany wyłącznie z urządzeń mobilnych

24 Google + serwis społecznościowy zorganizowany wokół kręgów znajomych ściśle zintegrowany z Gmail

25 Narzędzia: o Ściśle zintegrowany z Gmail i Google Moja Firma o Hangouts o Kolekcje Skoncentrowany wokół społeczności i zainteresowań kręgi Funkcje: o Narzędzie do zwiększenia rankingu stron w wyszukiwarce Google o Koncentracja społeczności wokół zainteresowań, sprecyzowana grupa odbiorców

26

27 Usługi Google Usługi wspomagające Narzędzia: o Analytics - narzędzie do analizy statystyk serwisów WWW o AdWords - system reklamowy pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących o Search Console - darmowa platforma internetowa dla administratorów stron internetowych o Comsumer Barometer - narzędzie pomagające w zrozumieniu jak ludzie używają Internetu o Global Market Finder - analiza występowania słów kluczowych w różnych krajach świata

28

29 Snapchat aplikacja mobilna dostępna na urządzenia przenośne pozwalająca wysyłać krótkie filmy i zdjęcia z podpisami

30

31 Narzędzia: o Snapstory, Discovery o Automatycznie kasujące się zdjęcia i grafiki, 10 sekundowe filmiki o Filtry geolokalizacyjne Podziel się chwilą… snapy Funkcje: o Dobrze sprecyzowaną grupa odbiorców, możliwość niestandardowej formy komunikacji marketingowej o Budowanie pozytywnego odbioru firmy i skutecznego angażowania użytkownika

32 Podsumowanie

33 Zbadaj docelową grupę, do kogo konkretnie chcesz dotrzeć z przekazem reklamowym. Wytypuj sieci w której masz potencjalnie największe grono odbiorców. Zadbaj o jakość treści które publikujesz, zwróć szczególną uwagę na treści wideo, bądź w stałej komunikacji, analizuj statystyki, wprowadzaj ulepszenia. Przemyśl jaki cel chcesz osiągnąć angażując swój czas i pieniądze w działania w mediach społecznościowych. Opracuj strategię działania, określ cele. Wytyczne do działania

34 Platforma edukacyjna Platforma pomaga przedsiębiorcom wykorzystać potencjał sieci i odnieść sukces w Internecie, niezależnie od ich obecnego poziomu umiejętności i celów biznesowych. https://rewolucje.withgoogle.com Program dla przedsiębiorców

35 1.Sprzedaż internetowa dla początkujących – 2 x 45min r. g.17:00 -Omówienie zasad działania serwisów Amazon, Ebay, Allegro, -Zakładanie kont w serwisach sprzedażowych, ustawienia parametrów -Przygotowanie do sprzedaży 2.Sprzedaż internetowa dla średniozaawansowanych - 2 x 45min r. g.17:00 -Opracowanie kompleksowej aukcji na sprzedaż, -Ustawienie parametrów: polityka cenowa, logistyka, -Obsługa sprzedaży, kontakt z klientem, łańcuch dostaw. Liczba miejsc stacjonarna: 20 Bezpłatne szkolenia

36 3.Podstawy obsługi serwisów społecznościowych - 2 x 45min. 2 x 45min r. g.17:00 -Facebook, Twitter, Google+:zakładanie profilu, edycja, ustawienie parametrów, -Dodawanie zawartości, ustawienia strumienia postów, ustawienia widoczności profilu, -Dodawanie postów, zdjęć, treści, -Zakładanie grup, pozyskanie i utrzymanie relacji 4.Twoja firma w mediach społecznościowych - 2 x 45min. 2 x 45min r. g.17:00 -Dobór strategii, wybór serwisów, określenie celów, dobór narzędzi, -Strony firmowe Facebook, Google+, -Budowanie społeczności, zasilanie zawartością, monitoring wyników. Liczba miejsc stacjonarna: 20 Bezpłatne szkolenia

37 Koniec Dziękuję za uwagę! Rafał Abramowicz Tel: franglle 2016


Pobierz ppt "Sieci społecznościowe w biznesie Rafał Abramowicz WSFIZ 4.03.2016r. Budowanie Wizerunku W Sieci."

Podobne prezentacje


Reklamy Google