Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model."— Zapis prezentacji:

1 Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji

2 PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model SPACE – przykład z terapii poznawczo – behawioralnej Prezentacja metod

3 Definicja Coaching jest procesem, którego rezultatem ma być zmiana Def. Filip Zaręba Biorąc pod uwagę klienta jako całość – myśli, emocje, zachowania, fizjologię oraz kontekst w jakim dana osoba się znajduje

4 6 cech coachingu Klient jest źródłem zasobów Dzięki zadawaniu odpowiednich pytań uruchamiasz klienta, aby korzystał z własnych zasobów Zawsze w procesie coachingowym bierzemy pod uwagę całość człowieka: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość To klient odpowiedzialny jest za wybieranie tematu Pomiędzy coachem a klientem jest znak równowagi Celem coachingu jest zmiana

5 Coaching w poradnictwie i edukacji Nadrzędny cel Z góry określony obszar działania Motywacja do wzięcia udziału

6 Co z tą świadomością – myślenie o myślach Świadomość kapitału – rzeczywistość zastana Błędy poznawcze/zniekształcenia poznawcze – Myślenie w kategoriach „wszystko albo nic”, – Nadmierne uogólnianie, – Nadużywanie „muszę”, „powinienem”, – Katastrofizacja – Etykietowanie Czym są myśli ?

7 Skuteczność w działaniu w coachingu: Samoświadomość Wewnętrzna motywacja Samo-działanie Narzędzia introspekcyjne

8 Nie tylko zachowanie – Ważna jest całość

9 Warsztat pracy coacha Model SPACE GROW i Lejek Coachingowy Skalowanie Wizualizacja Metoda strzałki w dół – pytania pogłębiające Dialog sokratejski Ćwiczenia, zadania, testy

10 Warsztat Coacha Model SPACE GROW i Lejek Coachingowy Skalowanie Wizualizacja Metoda strzałki w dół – pytania pogłębiające Dialog sokratejski Ćwiczenia, zadania, testy

11 Model SPACE

12 GROW vs Lejek coachingowy

13 Cała reszta innych ćwiczeń Przekształcenie – z elementem wizualizacji Technika strzałki w dół – Cel: odkrywanie systemu znaczeń, negatywnych myśli na temat konkretnego działania Dialog sokratejski – prowadź dialog w ten sposób, aby klient sam odkrył prawdę Skalowanie – pomocne w przypadku czarno – białego myślenia oraz przy opisie rzeczywistości – uwydatnienie czegoś

14 Skalowanie Pomocne w przypadku czarno – białego myślenia oraz przy opisie rzeczywistości – uwydatnienie czegoś co jest ważnym elementem procesu np. można dokonywać pomiary napięcia emocjonalnego, motywacji do działania w trakcie procesu Proszę o określenie poziomu lęku w trakcie działania. Na ile określa pan poziom swojej motywacji? Proszę podać jak się dziś Pan czuje?

15 WWW.AKADEMIAWEBINARU.PL


Pobierz ppt "Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model."

Podobne prezentacje


Reklamy Google