PODRÓŻ MOICH MARZEŃ EGIPT.

Prezentacja na temat: "PODRÓŻ MOICH MARZEŃ EGIPT."— Zapis prezentacji:

1 PODRÓŻ MOICH MARZEŃ EGIPT

2 LOT DO HURGhADY W marcu tego roku wraz z moją rodziną spędziłem niesamowity tydzień w Egipcie. Chciałbym podzielić się wraz z wami moimi wrażeniami i przygodami, których doznałem podczas tej podróży. Podróż swoją rozpocząłem na lotnisku w Gdańsku. Lot do Hurghady trwał około pięciu godzin.

3 Lotnisko w gdańsku

4 Hotel jungle aqua park Hurghada jest miastem portowo-turystycznym położonym we wschodnim Egipcie nad Morzem Czerwonym. Tam spędziłem sześć dni w ekskluzywnym hotelu Jungle Aqua Park, gdzie do dyspozycji mieliśmy około pięćdziesięciu basenów, dwudziestu zjeżdżalni i wydzieloną plażę nad Morzem Czerwonym.

5 Zjeżdżalnie w egipcie

6 Trzy piramidy Po dwóch dniach pobytu w hotelu i korzystaniu z jego atrakcji pojechałem z rodzicami do stolicy Egiptu Kairu i miasta piramid Gizy.

7 Starożytne muzeum w egipcie
W Kairze zwiedziłem muzeum starożytnej egipskiej. Znajdowały się tam tysiące eksponatów z tamtego okresu: mumie faraonów, sarkofagi, rzeźby, posągi faraonów królowych i dostojników egipskich, poza tym rydwany, bronie, klejnoty, przedmioty codziennego użytku ze złota i skóry. Były tam także zmumifikowane zwłoki świętych zwierząt, kamienne i złote figurki owadów, elementy fresków i pisma egipskiego (hieroglify). Najświętsze zwierzęta to: koty, psy, krokodyle, konie, sokoły i skarabeusze.

8 Łódki, które płyną po rzece nil
Po dwugodzinnym pobycie w muzeum zwiedzaliśmy miasto i udaliśmy się na przejażdżkę łódką po rzece Nil.

9 nil Nil to najdłuższa rzeka na świecie, która wypływa z jeziora Wiktorii w Ugandzie a następnie przepływa przez Sudan Południowy, Sudan i Egipt a kończy swój bieg w Morzu Śródziemnym.

10 Egipska perfumeria Po tej przejażdżce udaliśmy się do egipskiej perfumerii, ale to miejsce sprawiło przyjemność tylko mamie a tata wcale nie był szczęśliwy, bo mama wyciągnęła z niego dużo pieniędzy

11 sfinks Następnie pojechaliśmy do Gizy na pustynię, gdzie zwiedziliśmy grobowce faraonów: Piramidę Cheopsa, jedną z siedmiu cudów świata o wysokości 147metrów, Piramidę Chefrena o wysokości 137metrów, Piramidę Mykerinosa o wysokości 65metrów i Sfinksa (pół człowiek, pół lew). Źródło obrazu

12 Luksusowy hotel Potem zmęczeni wróciliśmy do hotelu. Następne dni spędziliśmy na odpoczywaniu, opalaniu się, kąpaniu i nurkowaniu w morzu i basenach, robieniu zakupów i korzystaniu z usług i atrakcji hotelowych.

13 Kair Na koniec chciałbym jeszcze trochę opowiedzieć wam o Egipcie. Liczba ludności tego państwa wynosi ponad 80 milionów, z czego 17 milionów żyje w Kairze.

14 Krajobraz pustynny Język obowiązujący w tym kraju to język arabski o dialekcie egipskim. Główna religia to islam. Żyją tam także jedni z najstarszych wyznawców chrześcijaństwa, Koptowie Egipscy. W ogromnej części Egiptu przeważa krajobraz pustynny.

15 ZAKOŃCZENIE Egipt to piękny kraj, ale ze względu na muzułmański terroryzm ten region Afryki jest bardzo niebezpieczny, chodź i tak uważam, że każdy powinien go zwiedzić.

16 źRÓDŁA Autorem zdjęć i tekstu jest Konrad (oraz jego rodzice)
Prezentację przygotowali: Konrad i Sebastian

Pobierz ppt "PODRÓŻ MOICH MARZEŃ EGIPT."