Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

1a - Teenage English Klasa językowa dla tych, którzy kochają angielski i chcą się nim bawić przy angielskiej herbatce. Dodatkowe zajęcia i zagadnienia.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "1a - Teenage English Klasa językowa dla tych, którzy kochają angielski i chcą się nim bawić przy angielskiej herbatce. Dodatkowe zajęcia i zagadnienia."— Zapis prezentacji:

1

2

3

4 1a - Teenage English Klasa językowa dla tych, którzy kochają angielski i chcą się nim bawić przy angielskiej herbatce. Dodatkowe zajęcia i zagadnienia programu pozwolą na rozwijanie umiejętności językowych we wszystkich obszarach, czyli czytanie, słuchanie, pisanie i mówienie (poprzez metody atrakcyjne dla ucznia i motywujące go do nauki), a także poszerzenie wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych. Wychowawczyni – pani Ewa Chojwa (nauczycielka matematyki). 1b - Profilaktyka pełną parą! Klasa oferująca więcej zagadnień z biologii i szeroko rozumianej profilaktyki zdrowia. Wszystko w formie warsztatów biologicznych, organizowanych we współpracy z Uniwersytetem Łódzkim, zajęć poszerzających wiedzę o funkcjonowaniu ludzkiego ciała, zagrożeniach cywilizacyjnych dla zdrowia oraz sposobach relaksacji i walki ze stresem. W programie ujęta została także nauka udzielania pierwszej pomocy. Wychowawczyni – pani Monika Kalinowska (nauczycielka biologii).

5 1c - Wielokulturowa Pracująca pod hasłem Wiem, Rozumiem, Szanuję. Zagadnienia zajęć dodatkowych i projektów wskazuje rozwinięcie skrótu WRS: W – jak wiedza – poznaję wiedzę dotyczącą j. polskiego; miasta, w którym żyję, w tym jego wielokulturowość; kulturę dawną i współczesną. R – jak rozum – poprawnie mówię i piszę, rozwijam zainteresowania czytelnicze swoje i rówieśników; oglądam filmy, spektakle i wystawy – dzielę się swoimi przemyśleniami na ich temat, realizuję projekty edukacyjne, rozwijając swoje zainteresowania. S – jak szacunek i tolerancja – uczestniczę w życiu kulturalnym swojego miasta; biorę udział w różnych akcjach społecznych; promuję szkołę poprzez rozmaite działania. Wychowawczyni – pani Małgorzata Wójcik (nauczycielka języka polskiego).

6 1d - Jugend-Deutsch Klasa z dodatkowymi zajęciami z języka niemieckiego. W programie przewidywana jest realizacja projektów edukacyjnych z języka niemieckiego oraz udział w różnorodnych konkursach. Wychowawczyni – pani Monika Piechocka (nauczycielka języka niemieckiego). 1e - Przyroda w liczbach Klasa oferująca zapoznanie się z dodatkowymi aspektami geografii oraz fizyki. Podczas zajęć uczniowie będą mogli praktycznie wykorzystywać zdobytą wiedzę, na przykład biorąc udział w biegach na orientację lub tworząc własną grę terenową. W ramach spotkań realizowane będą również zagadnienia z fotografii – pozwoli to uczniom nauczyć się fotografować zjawiska fizyczne i geograficzne. Wychowawczyni – pani Beata Oleksiewicz (nauczycielka geografii). Więcej o każdej klasie na stronie szkoły

7 Nasza szkoła liczy 379 uczniów, uczących się w 14 klasach. Dyrektorem szkoły jest pani mgr Jolanta Kowalska, zaś wicedyrektorem pani mgr Jadwiga Przybyszewska. Sekretariat mieści się na parterze szkoły i otwarty jest w godzinach od 7.30 do (we wtorek od 7.30 do 17.00).

8

9

10 Za osiągnięcia w roku szkolnym 2014/2015 otrzymaliśmy kilka TYTUŁÓW HONOROWYCH przyznawanych przez Kapitułę Podsumowania Ruchu Innowacyjnego w Edukacji, której przewodniczy Konsul Honorowy Wielkiej Brytanii Małgorzata Brzezińska. Nasze tegoroczne TYTUŁY HONOROWE to: Talent Uczniowski dla Konrada Wojtczaka, Mój Mistrz dla p. Rafała Kołodziejskiego, Nauczyciel Innowator dla p. Anny Izydorczyk-Tworek, Kreator Innowacji w kategorii indywidualnej dla p. Agnieszki Wilczyńskiej. Jako gimnazjum uzyskaliśmy tytuł Lidera w Edukacji w kategorii grupowej!

11

12 Otrzymaliśmy ten zaszczytny tytuł od Ministra Edukacji Narodowej. Na zdjęciu tablica zdobiąca front budynku gimnazjum.

13 A to moment odsłonięcia tablicy podczas corocznego Święta Sportu Szkolnego.

14 Zapraszamy do obejrzenia kilkunastu slajdów ukazujących naszą szkołę

15 ekoRÆJ – pracownia ekologiczna, nasza najładniejsza...

16 Pracownia fizyczna

17 Pracownia sztuki i muzyczna

18 Nasza pracownia komputerowa

19 W szkole mamy szesnaście projektorów multimedialnych, które wykorzystujemy zarówno podczas imprez i szkoleń, jak i w czasie lekcji. Na zdjęciu przygotowania do jednego ze szkolnych apeli.

20 Podczas zajęć dydaktycznych wykorzystujemy także cztery tablice multimedialne z zamontowanymi projektorami i jedną przenośną. Na zdjęciu sala nr 3 – specjalnie przystosowana do korzystania z tablicy multimedialnej zamontowanej na stałe.

21 Biblioteka szkolna, poza swoją zwyczajową działalnością, jest miejscem, w którym uczniowie naszej szkoły mogą odrobić lekcje lub skorzystać z Internetu w ramach Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej. Biblioteka otwarta jest w godzinach: w poniedziałek 8.00 – we wtorek – w czwartek – w piątek 8.00 – 14.00

22 Biblioteka szkolna – nauka korzystania z katalogów

23 Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej

24 Sami stworzyliśmy koncepcję i zrealizowaliśmy pomysł na Przyszkolny Ogródek Dydaktyczny. Pracowali przy jego tworzeniu nauczyciele, uczniowie … i firmy specjalistyczne.

25 Nasza sala sportowa – niepełnowymiarowa, ale odremontowana i odmalowana

26 Zapraszamy do obejrzenia kilku migawek z życia codziennego naszego gimnazjum. Na zdjęciu pani dyrektor Jolanta Kowalska.

27 Rejada – coroczne święto naszego patrona Mikołaja Reja.

28 Co roku przed feriami zimowymi śpiewamy w obcych językach. To święto piosenki i radosny czas

29 W czerwcu bawiliśmy się muzycznie. Przeszliśmy przez labirynt dźwięków, podyskutowaliśmy - czym jest muzyka? Gdzie można ją spotkać ? Uczniowie i nauczyciele śpiewali karaoke.

30 Uczniowie klasy 1d i 2b sprawdzali czy starsi koledzy, nauczyciele, pracownicy szkoły znają tabliczkę mnożenia. Każdy mógł wybrać poziom trudności zadawanych pytań. Odpowiadając należało np. skakać jednocześnie przez skakankę. Dla najlepszych przewidziano dodatkowe plusy, a nawet piątki bądź szóstki z matematyki.

31 Wszyscy kochający taniec mogli się sprawdzić na tym turnieju. Jury oceniało choreografię, technikę taneczną oraz wyraz artystyczny – show. Było pięknie...

32 Konkurs organizowany jest pod patronatem Polskiego Czerwonego Krzyża. Uczniowie rozwiązują indywidualnie test z zakresu udzielania pierwszej pomocy, a potem udzielają pomocy w różnych sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu poszkodowanego. Poprawność wykonywanych czynności ocenia jury, w skład którego wychodzą przedstawiciele Polskiego Czerwonego Krzyża. W ubiegłym roku szkolnym w konkursie udział wzięły drużyny z 6 łódzkich gimnazjów publicznych: nr 5, 6, 8, 22, 24 i 32. Zwyciężyło Gimnazjum nr 8.

33 Bywają w życiu gimnazjum także momenty poważne, kiedy trzeba pokazać znajomość obyczaju i dojrzałość. Poczet szkolny przygotowuje się do mszy żałobnej.

34 Stale staramy się rozwijać w nas świadomość i zrozumienie odmienności kulturowej. Budować poczucie więzi ponad kulturami. Na zdjęciu jedno z wydarzeń przygotowanych w ramach zajęć dodatkowych „Wielokulturowość” – chanukowy wieczór.

35 W tym roku drugoklasiści uczestniczą w wybranych przez siebie zajęciach: edukacji filmowej, muzycznych, plastycznych bądź tanecznych.

36 Zajęcia integracyjne dla klas pierwszych w lesie łagiewnickim

37 Przez cały rok działa Szkolny Klub Turystyczny „Rej-trampki”

38 Przez cały rok uczymy się nie tylko w szkole. Wspomnienie z lekcji przygotowanej przez naszych uczniów w Muzeum Miasta Łodzi.

39 Dzień Sportu Szkolnego ma u nas niejedną twarz – tutaj zajęcia z zasad niesienia pierwszej pomocy.

40 Dzień Sportu Szkolnego ma u nas niejedną twarz – tutaj zajęcia z podstaw wspinaczki.

41 Dzień Sportu Szkolnego… i nie tylko sportu. Na zdjęciu kolejny Szkolny Konkurs Talentów.

42 Kawiarenka Literacka – na zdjęciu „Noc z horrorem”.

43 Od kilku lat organizujemy także imprezy dla uczniów szkół podstawowych. Liczymy, że łatwiej będzie im przejść linię dzielącą dzieciństwo od … młodości. Na zdjęciu pokazowa lekcja fizyki – „Dźwięk i hałas”.

44 3 marca 2016 r., już po raz dwunasty, zapraszamy uczniów łódzkich szkół podstawowych do rywalizacji w rozwiązywaniu zadań matematycznych. W 2015 roku tytuł RejMATa i pamiątkową statuetkę otrzymał uczeń Szkoły Podstawowej nr 36, a dziewięciu uczniów z innych szkół zostało laureatami. Drużynowo zwyciężyły dwie szkoły: Szkoła Podstawowa nr 36 oraz Szkoła Podstawowa nr 55. Do konkursu zgłosiło się 30 uczniów z 10 placówek. W przerwie uczniowie rozwiązywali zagadki matematyczne przygotowane przez gimnazjalistów z klasy 2c.

45 Szóstoklasistów zapraszamy 1 marca 2016 r. do udziału w Konkursie języka angielskiego pod honorowym patronatem Uniwersytetu Łódzkiego. Test konkursowy sprawdza wiedzę uczniów w trzech obszarach: gramatyka, słownictwo i kultura Wielkiej Brytanii.

46 Pedagog szkolny i psycholog pracują na drugim piętrze. Pedagog szkolny: poniedziałek – wtorek – środa 9.00 – czwartek 9.00 – piątek – Psycholog szkolny: poniedziałek 8.00 – wtorek 9.00 – środa – czwartek – piątek 9.00 – Obie Panie opiekują się Stowarzyszeniem Zwariowanych Uczniów (czyli w skrócie SZU).

47 W naszym gimnazjum prowadzony jest sklepik, w którym uczniowie mogą zjeść też coś na ciepło. Nazywa się „Ptyś” i mieści się na pierwszym piętrze. Posiadamy również stołówkę, a obiady przygotowywane są w ramach cateringu. Można je zamówić z wyprzedzeniem i zjeść cały posiłek lub też zupę, bądź jedynie drugie danie. W roku szkolnym 2015/2016 ceny posiłków wynoszą 8,50 zł za cały obiad, 6 zł za drugie danie i 2,50 zł za zupę.

48 Uczymy trzech języków obcych. Języka angielskiego w grupach dla uczniów zaawansowanych, zaś języka hiszpańskiego bądź niemieckiego od podstaw. Wyboru języka dodatkowego dokonuje się w momencie wyboru klasy. Poszukujemy różnorodnych form nauki języków obcych – wyjeżdżamy w ramach różnych programów za granicę (np. cztery lata temu, trzy lata temu i w zeszłym roku do Turcji, pięć lat temu do Niemiec i Izraela, poprzednio do Anglii, Finlandii i Włoch).

49 We współpracy z Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych drugi rok realizujemy projekt mający na celu poszerzenie wiedzy uczniów na temat poszanowania praw człowieka, w tym szczególnie prawa do prywatności i ochrony danych osobowych.

50 W roku 2015 uczniowie naszej szkoły realizowali projekt Organic Agiculture for Healty Future (Rolnictwo ekologiczne dla zdrowej przyszłości). Koordynatorem projektu byli przedstawiciele Tralles Genclik Toplulu z miejscowości Aydin w Turcji. Na zdjęciu nasza wizyta partnerska w tym kraju.

51 Co roku nauczyciele naszego gimnazjum umożliwiają uczniom uczestnictwo w wielu formach zajęć dodatkowych, zarówno pozwalających uzupełnić wiedzę i umiejętności tym słabszym, jak i rozwinąć zainteresowania chętnym. Przygotowujemy także naszych podopiecznych – i to z sukcesami – do olimpiad i konkursów przeznaczonych dla uczniów zdolnych. W I semestrze roku 2015/2016 oferta zajęć dodatkowych obejmowała 20 kół zainteresowań, wliczając do tej listy wielce szacowne i trwające od lat zajęcia, jak chociażby „Kawiarenkę Literacką”, Koło informatyczne czy Caritas. Rozpiętość tematów jest ogromna, od wiedzy o sztuce, czy znajomości Biblii, przez zagadnienia mediów i sport, aż po taniec towarzyski.

52 Staramy się dobrze przygotować do egzaminu gimnazjalnego każdego naszego ucznia, nawet najsłabszego. Co roku przedstawiamy bogatą ofertę zajęć wyrównawczych, skierowanych do klas drugich i pierwszych oraz przygotowujących już bezpośrednio do egzaminu, dla klas trzecich. W roku obecnym uczniowie pracują w 15 grupach przygotowując się do egzaminu oraz odrabiają zaległości z polskiego, niemieckiego, angielskiego, historii, wos-u, geografii, fizyki, chemii i matematyki. Cały tydzień pełną parą pracują nasi nauczyciele wf-u. Po lekcjach można w gimnazjum zagrać w piłkę nożną, piłkę siatkową, koszykówkę, tenis stołowy, unihokej czy po prostu uprawiać gimnastykę. Dodatkowe zajęcia rozwijające organizm to także rajdy. Organizujemy je raz w miesiącu, zawsze w sobotę, według ustalanego we wrześniu harmonogramu.

53 W 2011 roku po raz pierwszy przyznaliśmy honorową nagrodę uczniowi, który miał najwyższy łączny wynik ze wszystkich części egzaminu gimnazjalnego. Był nim Remigiusz Kaczmarek. W 2012 roku statuetkę otrzymała Marta Kania, w 2013 Magdalena Skrobirando, w 2014 Kamil Chrustowski, a w 2015 Hieronim Wejdman (na zdjęciu).

54 Dziękujemy za obejrzenie prezentacji ukazującej Publiczne Gimnazjum nr 26 w Łodzi. Zapraszamy na Drzwi Otwarte w piątek, 4 marca 2016 roku, w godzinach – Prosimy pamiętać, że wszystkie informacje przydatne rodzicom naszych obecnych i przyszłych uczniów (także kryteria naboru) zgromadziliśmy na stronie internetowej:


Pobierz ppt "1a - Teenage English Klasa językowa dla tych, którzy kochają angielski i chcą się nim bawić przy angielskiej herbatce. Dodatkowe zajęcia i zagadnienia."

Podobne prezentacje


Reklamy Google