Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Techniczne aspekty SEO w wyszukiwarkach internetowych … czyli jak zaczarować Google.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Techniczne aspekty SEO w wyszukiwarkach internetowych … czyli jak zaczarować Google."— Zapis prezentacji:

1 Techniczne aspekty SEO w wyszukiwarkach internetowych … czyli jak zaczarować Google

2 2 Czym jest i jak działa wyszukiwarka internetowa Wyszukiwarka internetowa (ang. search engine) – program lub strona internetowa, która realizuje wyszukiwanie informacji w Internecie według podanych przez użytkownika słów kluczowych lub wyrażeń sformułowanych w języku naturalnym. Ilość zaindeksowanych zasobów świadczy o wielkości danej wyszukiwarki.

3 3 Czym jest i jak działa wyszukiwarka internetowa Jak działa robot indeksujący Czas ma znaczenie – wczytywanie strony WWW Technologie wspierane przez Google Wykorzystanie JavaScript na stronie Wordpress na sterydach Przebieg mojej prezentacji…

4 4 Źródło: Wyszukiwarka internetowa

5 5 Robot indeksujący Przechodzi przez strukturę kodu strony i wysyła do bazy danych informacje: Kodowanie Meta dane Zawartość strony Linki w treści Grafiki – alty i odnośniki graficzne Dane strukturalne – Knowledge Graph Schema.org Struktura adresów URL Htaccess Robots.txt Sitemap.xml Optymalizuj ilość zapytań do serwera – im mniej tym lepiej Szybciej wczytana strona = więcej zaindeksowanych zasobów

6 6 Htaccess Przekierowanie www na bez www Kompresja GZIP Ustawienie własnej strony błędów Określenie lokalizacji pliku robots.txt

7 7 Schema.org Wykorzystanie Schema.org – widok na SERPY

8 8 Czas ma znaczenie…

9 9 Czas to pieniądz… Narzędzia do badania czasu wczytywania strony (Uwaga Product placement)

10 10 Czas to pieniądz…

11 11 Technologie wspierane przez Google

12 12 Technologie wspierane przez Google Źródło: https://www.design19.org/blog/accelerated-mobile-pages-project-solutions-wordpress-e-commerce/

13 13 Wykorzystanie JavaScript na stronie Wyświetlanie Pop-up Zapisanie do newslettera Bon zakupowy Prezentowanie dodatkowych treści Czego unikamy Ładowanie sekcji w JS Wyświetlanie dużej ilości reklam Warto wykorzystywać biblioteki jQuery, REACT, Node.js, Backbone.js, Angular JS 2

14 14 Wordpress na sterydach Źródło: helpforwp.com

15 15 Wordpress na sterydach WordPress SEO by Yoast All In One SEO Pack WP Social SEO Booster SEOPressor Wp Rocket SEO Friendly Images Remove Query Strings Redirection Broken Link Checker WP Super Cache All In One Schema.org Rich Snippets Pluginy, które warto mieć!

16 16 Wordpress na sterydach WordPress SEO by Yoast

17 17 Wordpress na sterydach WP Rocket

18 18 Wordpress na sterydach Zoptymalizowałeś swoją stronę…

19 19 Pytania

20 20 Dziękuję za uwagę! Cezary Ciechanowski, Junior SEO Bluerank

21 Czym są i jak tworzyć treści SEO friendly? … czyli o treściach nie tylko dla użytkowników

22 22 A dokładniej będzie o… Czym są treści w kontekście optymalizacji stron internetowych? Jak przygotować treści pod SEO? Co daje nam rozwój contentu na stronie internetowej? Jakich błędów należy się wystrzegać? Google’owe zoo, czyli o Pandzie słów kilka

23 23 Po co nam treści SEO friendly?

24 24 Po co nam treści SEO friendly? 1. POZ. - CTR 31,24% 2. POZ. - CTR 14,04% 3. POZ. - CTR 9,85% 4. POZ. - CTR 6,97% 5. POZ. - CTR 5,5% POZ. CTR 3,73% łącznie POZ. CTR 3,99% łącznie POZ. CTR <2% łącznie Aż 71% wszystkich kliknięć pochodzi z wyników organicznych na pierwszej stronie wyników (TOP10). Z drugiej i trzeciej strony pochodzi tylko ok. 5% kliknięć. Źródło: 1 2 3

25 25 Po co nam treści SEO friendly? Wartościowe, unikalne i optymalne pod kątem SEO treści Wzrost zaufania do naszej witryny Wzrost pozycji serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania na dane frazy kluczowe Wzrost ruchu organicznego na stronach docelowych

26 26 Treści dla Google’a to… Meta Title … Meta Description

27 27 Nagłówki H1, H2, … … Teksty (opisy kategorii, opisy produktów, artykuły etc.) Alt tagi Źródło: https://www.zalando.pl Treści dla Google’a to…

28 28 Jak tworzyć treści SEO friendly? Analiza fraz kluczowych Keyword Planner Keyword Tool Ubersuggest

29 29 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner (https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/)https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/

30 30 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner pokazuje nie tylko popularność fraz…

31 31 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner również podpowiada…

32 32 Jak tworzyć treści SEO friendly? Keyword Planner – rodzaje fraz kluczowych sukienki – popularność wyszukań miesięcznie modne sukienki – popularność wyszukań miesięcznie modne sukienki na lato – popularność 140 wyszukań miesięcznie Fraza bardzo ogólna: Fraza ogólna: Fraza „long tailowa”: Frazy: sukienki, modne sukienki i modne sukienki na lato buty – popularność wyszukań miesięcznie buty damskie– popularność wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe – popularność wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe nike – popularność 90 wyszukań miesięcznie buty damskie sportowe nike capri 3 ltr gs – popularność 10 wyszukań miesięcznie Fraza bardzo ogólna: Fraza ogólna: Frazy „long tailowe”: Frazy: buty, buty damskie, buty damskie sportowe, buty damskie sportowe nike, buty damskie sportowe nike capri 3 ltr gs

33 33 Jak tworzyć treści SEO friendly? Słowa kluczowe w … Meta title Nagłówkach (H1, H2, …) Meta description Treści Wartościowa i unikalna treść Źródło: https://www.zalando.pl

34 34 Jak tworzyć treści SEO friendly? Źródło: Słowa kluczowe w … Meta title Nagłówkach (H1, H2, …) Meta description Treści Wartościowa i unikalna treść

35 35 Content is the king!

36 36 Content is the king! Wartościowy content – czyli jaki? Odpowiadający na aktualne trendy i popularne, chętnie wyszukiwane słowa kluczowe Przygotowany rzetelnie i przejawiający podejście eksperckie Unikalny i oryginalny Zachęcający do dzielenia się nim Odpowiednio sformatowany i atrakcyjny dla użytkownika

37 37 Content is the king! Content w naszym serwisieContent w serwisach zewnętrznych Wzrost zaufania ze strony robotów Google’a Wzrost widoczności serwisu Wyższe pozycje serwisu Wzrost zaufania ze strony użytkowników Budowanie reputacji serwisu wśród użytkowników Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych do serwisu Wzrost wartości linkowanej strony docelowej Wspieranie kampanii off-line’owych

38 38 Content is the king! Strategia Kluczowe założenia: cele i grupy docelowe Analiza: grup docelowych, dyskusji, trendów rynkowych i konkurencji Koncept strategiczny: insight konsumencki i big idea Plan działania: działania contentowe, reklamowe, kanały i harmonogram KPI: mierniki sukcesu i budżet

39 39 Content is the king! Wartościowy content + strategia konwersje wartościowy ruch

40 40 Czego się wystrzegać… Treści: niepopartych wcześniejszą analizą fraz nieoptymalnych pod kątem SEO źle oznaczonych, np.:  brak znaczników,  wiele znaczników  brak alt tagów dla grafik ukrytych przed użytkownikiem (cloaking) sztucznie nasyconych słowami kluczowymi (keyword stuffing) spamowych i tworzonych automatycznie

41 41 Czego się wystrzegać… duplikacji treści Treści: niepopartych wcześniejszą analizą fraz nieoptymalnych pod kątem SEO źle oznaczonych, np.:  brak znaczników,  wiele znaczników  brak alt tagów dla grafik ukrytych przed użytkownikiem (cloaking) sztucznie nasyconych słowami kluczowymi (keyword stuffing) spamowych i tworzonych automatycznie

42 42 Panda = algorytm dot. treści Panda 2.4. – r. + późniejsza aktualizacja 4.2. – r. Unikalne Panda lubi treści Wysokiej jakości Tworzone dla użytkownika Spamowych Panda nie lubi treści Przeoptymalizowanych Ukrywanych Panda to nie tylko zwierzę w ZOO…

43 43 Na efekty trzeba poczekać…

44 44 … ale bywają zaskakujące! 1 mln wizyt organicznych w miesiącu po 2 latach działań

45 45 … ale bywają zaskakujące! 40% wzrostu ruchu organicznego po 2 latach działań

46 46 Content – klucz do sukcesu!

47 47 Dziękuję za uwagę! Anna Antczak, SEO Specialist, Bluerank

48 48 Gwarancja TOP10 w miesiąc na wszystkie frazy Jak się raz wejdzie w TOP - y to już się tam zostaje Grafika na stronach jest najważniejsza Agencje SEO znają algorytm Google’a Mity SEO

49 49 Google aktualizuje algorytm kilkaset razy w roku, z czego tylko kilka to większe Update-y Więcej informacji na: https://moz.com/google-algorithm-changehttps://moz.com/google-algorithm-change Fakty SEO

50 50 RankBrain – sztuczna inteligencja do oceny wyników wyszukiwania Źródło: Fakty SEO

51 51 Źródło: https://pbjmarketing.com Black Hat SEO działa i ma się dobrze Fakty SEO

52 Kopalnia wiedzy o zachowaniach Internautów Google Analytics

53 53 Pamiętaj „Jeśli robisz coś, co chciałbyś ukryć przed innymi, to może w ogóle nie powinieneś tego robić?”

54 54 Polityka prywatności

55 55 Wielki Brat patrzy

56 56 Każdy(?) ma teczkę w Google Jak widzi Cię Google: Historia wyszukiwań: Miejsca, w których bywaliśmy: https://maps.google.pl/locationhistory Kto ma dostęp do naszych danych: https://security.google.com/settings/security/permissions Comiesięczny raport o bezpieczeństwie i prywatności: https://www.google.pl/settings/dashboard

57 57

58 58 Analityka internetowa – co to takiego?

59 59 Analityka internetowa Analityka internetowa (inaczej analityka webowa, webanalytics) zajmuje się konfiguracją i analizą statystyk serwisów i aplikacji internetowych oraz optymalizacją w oparciu o dane zebrane w procesie analityki.

60 60 Konwersja Rodzaje witryn Ecommerce Blogi Portale informacyjno - poradnikowe Cele Sprzedaż Wzrost ruchu Pozyskanie leadów Budowanie wizerunku – marki

61 61 Konwersja Rodzaje witryn Ecommerce Blogi Portale informacyjno - poradnikowe Cele Sprzedaż Wzrost ruchu Pozyskanie leadów Budowanie wizerunku – marki

62 62 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

63 63 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

64 64 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

65 65 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

66 66 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

67 67 Proces analityczny Pozyskiwanie Raportowanie AnalizowanieTestowanie Optymalizacja

68 68 Narzędzia

69 69 Zasoby ludzkie Źródło: KAIZEN Analytics Blog

70 70 Przepis na sukces LUDZIE 90% NARZĘDZIA 10%

71 71 Etapy codziennej pracy analityka

72 72 Pozyskanie danych

73 73 Raportowanie i wizualizacja

74 74 Analiza i interpretacja wyników

75 75 Testowanie

76 76 Implementacja rekomendacji

77 77 Analityk internetowy to zawód przyszłości

78 78 Cechy analityka internetowego Wg Jima Sterne’a, Neila Patela i Gary’ego Angela, badanie 1.Rozumie dane 2.Rozumie problem, który ma rozwiązać 3.Rozumie cele biznesowe i skupia się na nich 4.Umie się skutecznie komunikować z różnymi typami odbiorców 5.Zna dobrze różne kanały komunikacji marketingowej 6.Rozumie trendy i zmiany w czasie, cykliczność, sezonowość 7.Umieszcza zmiany i zjawiska w różnych kontekstach 8.Umie łączyć metody i narzędzia, porównywać i kompilować 9.Rozumie narzędzia, z których korzysta 10.Stawia na ciągłą optymalizację – działań, wyników, ale i własnej wiedzy

79 79 Gary Angel, prezes Semphonic, skończył Filozofię. W jego teamie analitycznym znajdują się między innymi: inżynier genetyki, psycholog i historyk. W Bluerank analitykami są absolwenci matematyki, ekonometrii i dziennikarstwa.

80 80 Jak zacząć? Poczytaj Excel czasami się przydaje Kod nie gryzie!,English is fun’ A później… dołącz do Bluerank :)

81 81 Przydatne linki Portale szkoleniowe: https://www.coursera.org https://www.udemy.com https://www.edx.org https://www.codecademy.com Filmy szkoleniowe Google Analytics i Tag Manager: https://analyticsacademy.withgoogle.com/course/1 https://analyticsacademy.withgoogle.com/course/5

82 82 Weronika Kraszula, Digital Bluerank Dziękuję za uwagę! Odwiedź nasz profil:


Pobierz ppt "Techniczne aspekty SEO w wyszukiwarkach internetowych … czyli jak zaczarować Google."

Podobne prezentacje


Reklamy Google