Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH."— Zapis prezentacji:

1 SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH

2 Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu. Sprawozdanie z realizacji pkt. 2

3 Realizacja tego punktu w naszej szkole została zaplanowana w dwóch grupach wiekowych: w klasach I-III i klasach IV-VI. W klasach młodszych odbył się konkurs plastyczny, w klasach starszych uczniowie przygotowywali wypowiedź pisemną

4 REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSUPLASTYCZNEGO DLA KLAS I-III Temat pracy: Temat pracy: Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Format pracy: A4, kartka z bloku technicznego Format pracy: A4, kartka z bloku technicznego Technika wykonania pracy dowolna (kredki ołówkowe, świecowe, farby, wyklejanka, collage itp.) Technika wykonania pracy dowolna (kredki ołówkowe, świecowe, farby, wyklejanka, collage itp.) Forma wypowiedzi plastycznej dowolna, może to być plakat, komiks lub inna forma pracy plastycznej. Forma wypowiedzi plastycznej dowolna, może to być plakat, komiks lub inna forma pracy plastycznej. W ocenie pracy będzie brana pod uwagę: W ocenie pracy będzie brana pod uwagę: Estetyka pracy; Estetyka pracy; Wymowa artystyczna; Wymowa artystyczna; Zgodność z tematem; Zgodność z tematem; Umiejętność zaprezentowania swojej pracy- każdy uczeń ma 3minuty, aby przedstawić na zajęciach swoją pracę plastyczną i opowiedzieć o swoim pomyśle na poprawę relacji między ludźmi. Umiejętność zaprezentowania swojej pracy- każdy uczeń ma 3minuty, aby przedstawić na zajęciach swoją pracę plastyczną i opowiedzieć o swoim pomyśle na poprawę relacji między ludźmi.

5 Najciekawsze prace plastyczne

6

7 Prace wraz z ich autorami podczas prezentacji na forum klasy.

8

9 Kryteria oceniania wypracowania nt. „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, domu, bliskim otoczeniu, aby poprawić relacje między ludźmi” Praca zgodna z tematem. Praca zgodna z tematem. Rozwinięcie tematu: zwięzłe przedstawienie treści, odwołanie się do własnych doświadczeń i obserwacji, wyraźne wskazanie argumentów prezentujących poprawę relacji między ludźmi. Rozwinięcie tematu: zwięzłe przedstawienie treści, odwołanie się do własnych doświadczeń i obserwacji, wyraźne wskazanie argumentów prezentujących poprawę relacji między ludźmi. Kompozycja. Uczeń: Kompozycja. Uczeń: –Porządkuje wypowiedź logicznie. –Zachowuje trójdzielny układ treści i odpowiednie proporcje wstępu, rozwinięcia i zakończenia; stosuje właściwe akapity. Styl. Uczeń: Styl. Uczeń: –Pisze swobodnie, obrazowo. –Pisze poprawnie, odpowiednio do charakteru pracy. Słownictwo. Uczeń: Słownictwo. Uczeń: –Stosuje bogate, urozmaicone słownictwo. –Barwny nacechowany emocjonalnie język. –Wypracowanie poprawne pod względem stylistycznym, językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym.

10 Agnieszka Iwan Kl.5B,,Co powinno się zmienić w mojej szkole, rodzinie i otoczeniu, aby poprawić relacje między ludźmi?” W dzisiejszych czasach ludzie bardzo rzadko potrafią pokojowo i spokojnie rozwiązywać konflikty, wybaczać krzywdy i przepraszać. Dlatego potrzebne są pewne zmiany, dzięki którym można by poprawić relacje między ludźmi. Zacznę od relacji uczeń - nauczyciel. Szkoła to miejsce, w którym każdy uczeń spędza dużo czasu. Chciałabym, aby moja szkoła była miejscem, w którym panuje życzliwa atmosfera. Byłabym zadowolona, gdyby zarówno nauczyciele, jak i uczniowie lubili w niej przebywać.Na godzinach wychowawczych powinno się często rozmawiać o prawach i obowiązkach dzieci, a zasady rozwiązywania problemów wspólnie ustalać z wychowawcą. Potrzebna jest także rozmowa nauczyciela z uczniem. Uczeń mógłby swobodnie, wyrazić swoje poglądy, które nauczyciel w miarę możliwości starałby się zaakceptować, bo każdy ma prawo do swojego zdania. Uczeń powinien zawsze stosować się do poleceń nauczyciela, a nauczyciel powinien spokojnie tłumaczyć i uświadamiać ewentualne niedociągnięcia. Miło by było, gdyby nauczyciele podczas zajęć stosowali dodatkowe pomoce, np. tablice interaktywne, gry i zabawy związane z danym przedmiotem. Dzięki temu lekcje byłyby ciekawsze. Wtedy uczniowie nie tylko będą się świetnie bawić, ale również łatwo przyswajać wiadomości. Dzięki temu obie strony będą zadowolone. Chciałabym, żeby uczniowie byli angażowani w różne projekty. Dzięki temu uczeń mniej zdolny miałby szansę uwierzyć w swoje możliwości. Dobrze wykonane zadania działałyby mobilizująco na każdego. Zacznę od relacji uczeń - nauczyciel. Szkoła to miejsce, w którym każdy uczeń spędza dużo czasu. Chciałabym, aby moja szkoła była miejscem, w którym panuje życzliwa atmosfera. Byłabym zadowolona, gdyby zarówno nauczyciele, jak i uczniowie lubili w niej przebywać.Na godzinach wychowawczych powinno się często rozmawiać o prawach i obowiązkach dzieci, a zasady rozwiązywania problemów wspólnie ustalać z wychowawcą. Potrzebna jest także rozmowa nauczyciela z uczniem. Uczeń mógłby swobodnie, wyrazić swoje poglądy, które nauczyciel w miarę możliwości starałby się zaakceptować, bo każdy ma prawo do swojego zdania. Uczeń powinien zawsze stosować się do poleceń nauczyciela, a nauczyciel powinien spokojnie tłumaczyć i uświadamiać ewentualne niedociągnięcia. Miło by było, gdyby nauczyciele podczas zajęć stosowali dodatkowe pomoce, np. tablice interaktywne, gry i zabawy związane z danym przedmiotem. Dzięki temu lekcje byłyby ciekawsze. Wtedy uczniowie nie tylko będą się świetnie bawić, ale również łatwo przyswajać wiadomości. Dzięki temu obie strony będą zadowolone. Chciałabym, żeby uczniowie byli angażowani w różne projekty. Dzięki temu uczeń mniej zdolny miałby szansę uwierzyć w swoje możliwości. Dobrze wykonane zadania działałyby mobilizująco na każdego. Jednak relacje między ludźmi nie ograniczają się tylko do szkoły. Uważam, że powinny się zmienić także stosunki między niektórymi dziećmi i rodzicami. Jeżeli jakieś dziecko coś "przeskrobie" lub dostanie złą ocenę czy uwagę to obowiązkiem rodzica jest uświadomić dziecku, że to jest złe, a nie od razu karać. Dziecko powinno słuchać rodziców, ale i rodzice powinni wysłuchać dziecko. Wszyscy nawzajem powinni sobie pomagać. Nie wolno nigdy używać przemocy. Wystarczy odrobina chęci, a sytuacja na pewno się zmieni. W dzisiejszym świecie rodzice zbyt często mają problem z pracą, pieniędzmi i nie zwracają uwagi na dzieci. Nie poświęcają im wiele czasu. Z tego powodu dzieci czują się odrzucone. Taka sytuacja wywołuje nieporozumienia w rodzinie. Według mnie rodzice powinni zawsze znaleźć czas na rozmowę z dzieckiem. Jednak relacje między ludźmi nie ograniczają się tylko do szkoły. Uważam, że powinny się zmienić także stosunki między niektórymi dziećmi i rodzicami. Jeżeli jakieś dziecko coś "przeskrobie" lub dostanie złą ocenę czy uwagę to obowiązkiem rodzica jest uświadomić dziecku, że to jest złe, a nie od razu karać. Dziecko powinno słuchać rodziców, ale i rodzice powinni wysłuchać dziecko. Wszyscy nawzajem powinni sobie pomagać. Nie wolno nigdy używać przemocy. Wystarczy odrobina chęci, a sytuacja na pewno się zmieni. W dzisiejszym świecie rodzice zbyt często mają problem z pracą, pieniędzmi i nie zwracają uwagi na dzieci. Nie poświęcają im wiele czasu. Z tego powodu dzieci czują się odrzucone. Taka sytuacja wywołuje nieporozumienia w rodzinie. Według mnie rodzice powinni zawsze znaleźć czas na rozmowę z dzieckiem. Moim zdaniem bardzo ważne jest wprowadzenie tych zmian, aby nam i innym łatwiej się żyło.Uważam, że w relacjach między ludźmi najlepszym lekarstwem na poprawę sytuacji jest właśnie rozmowa. Moim zdaniem bardzo ważne jest wprowadzenie tych zmian, aby nam i innym łatwiej się żyło.Uważam, że w relacjach między ludźmi najlepszym lekarstwem na poprawę sytuacji jest właśnie rozmowa.

11 Klaudia Borycka Kl.5A Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie i bliskim otoczeniu, aby poprawić relacje między ludźmi? Często możemy zauważyć, że wielu ludzi zachowuje się źle wobec siebie.Dzieje się tak w naszych domach (rodzinach), szkołach i podwórkach,na których spotykamy się z koleżankami i kolegami. Dużo dobrego można zrobić,aby te złe relacje międzyludzkie poprawić. W szkole niektórzy obgadują nauczycieli oraz swoich kolegów,odtrącają biednych i słabszych,źle odnoszą się do nauczycieli albo śmieją się z innych.Mam kilka pomysłów jak można temu zaradzić : W szkole niektórzy obgadują nauczycieli oraz swoich kolegów,odtrącają biednych i słabszych,źle odnoszą się do nauczycieli albo śmieją się z innych.Mam kilka pomysłów jak można temu zaradzić : -bawmy się z odrzucanymi,aby nie czuli się osamotnieni w grupie, -bawmy się z odrzucanymi,aby nie czuli się osamotnieni w grupie, -pocieszajmy smutnych, -pocieszajmy smutnych, -zanim kogoś obrazimy, pomyślmy o swoich wadach, przecież też nie jesteśmy idealni, -zanim kogoś obrazimy, pomyślmy o swoich wadach, przecież też nie jesteśmy idealni, -jeśli ktoś jest cichy, zły, smutny warto z nim porozmawiać, bo może ma jakieś problemy, które razem łatwiej rozwiązać. -jeśli ktoś jest cichy, zły, smutny warto z nim porozmawiać, bo może ma jakieś problemy, które razem łatwiej rozwiązać. Znam mądre powiedzenie, którym warto się kierować w życiu: Znam mądre powiedzenie, którym warto się kierować w życiu: „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe” „Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe” Nie wolno zachowywać się egoistycznie, myśleć tylko o sobie, bo sami możemy poczuć się osamotnieni lub smutni i będziemy wtedy potrzebować wsparcia drugiej osoby. Nie wolno zachowywać się egoistycznie, myśleć tylko o sobie, bo sami możemy poczuć się osamotnieni lub smutni i będziemy wtedy potrzebować wsparcia drugiej osoby. Często w domach rodzinnych panuje zła atmosfera. Domownicy kłócą się i ubliżają sobie. Niektórzy rodzice biją swoje dzieci i wyładowują na nich swoje emocje. Dzieci też nie zachowują się uczciwie wobec swoich rodziców. Jest dużo sytuacji, kiedy dzieci pyskują do rodziców, popychają ich i nie słuchają ich próśb. Zamiast kłócić się wystarczy porozmawiać i wyjaśnić źródło złości. Nawet krótka chwila spędzona razem może pomóc. Często w domach rodzinnych panuje zła atmosfera. Domownicy kłócą się i ubliżają sobie. Niektórzy rodzice biją swoje dzieci i wyładowują na nich swoje emocje. Dzieci też nie zachowują się uczciwie wobec swoich rodziców. Jest dużo sytuacji, kiedy dzieci pyskują do rodziców, popychają ich i nie słuchają ich próśb. Zamiast kłócić się wystarczy porozmawiać i wyjaśnić źródło złości. Nawet krótka chwila spędzona razem może pomóc. Co można zrobić, aby było lepiej? Po pierwsze szczerze i otwarcie rozmawiać z rodzicami o swoich problemach. Rozmawiać z kimś, to nie tylko mówić i słuchać, co ma nam do powiedzenia osoba mówiąca do nas.Ważne jest to w jaki sposób rozmówca mówi. Co można zrobić, aby było lepiej? Po pierwsze szczerze i otwarcie rozmawiać z rodzicami o swoich problemach. Rozmawiać z kimś, to nie tylko mówić i słuchać, co ma nam do powiedzenia osoba mówiąca do nas.Ważne jest to w jaki sposób rozmówca mówi. Po drugie słuchaj rad i pouczeń rodziców-to wyraz miłości do ciebie. I pamiętaj, że również od ciebie zależy jak wyglądają twoje stosunki z rodzicami – zawsze możesz coś zmienić. Po drugie słuchaj rad i pouczeń rodziców-to wyraz miłości do ciebie. I pamiętaj, że również od ciebie zależy jak wyglądają twoje stosunki z rodzicami – zawsze możesz coś zmienić. Po trzecie spędzaj dużo czasu z rodziną to zbliża domowników do siebie. Zamiast zamknąć się w pokoju i grać przez cały dzień na komputerze lub oglądać telewizję, lepiej wyjść wspólnie na piknik lub małą wycieczkę, a jeśli jest pochmurnie można zagrać w gry planszowe albo porozmawiać. Po trzecie spędzaj dużo czasu z rodziną to zbliża domowników do siebie. Zamiast zamknąć się w pokoju i grać przez cały dzień na komputerze lub oglądać telewizję, lepiej wyjść wspólnie na piknik lub małą wycieczkę, a jeśli jest pochmurnie można zagrać w gry planszowe albo porozmawiać. Naprawdę możemy dużo zmienić w naszych relacjach z innymi, ale musimy tylko chcieć. Nie sposób jest uniknąć konfliktów, ale możemy nauczyć się takiego zachowania, by nie dochodziło do coraz większej złości. Naprawdę możemy dużo zmienić w naszych relacjach z innymi, ale musimy tylko chcieć. Nie sposób jest uniknąć konfliktów, ale możemy nauczyć się takiego zachowania, by nie dochodziło do coraz większej złości.

12 Magdalena Majewska Kl.5b „Co powinno się zmienić w mojej szkole, otoczeniu, rodzinie, aby poprawić relacje między ludźmi?” Każdego dnia powinniśmy dbać o dobre relacje z drugim człowiekiem. Dużo życzliwości i uśmiechu na pewno się przyda. Każdego dnia powinniśmy dbać o dobre relacje z drugim człowiekiem. Dużo życzliwości i uśmiechu na pewno się przyda. W szkole łatwo da się zauważyć negatywne, nieodpowiednie relacje między uczniami. Najczęstszymi powodami tych postępowań są konflikty. Nie unikniemy ich, gdyż są one konsekwencją tego, że mamy różne charaktery, plany, pragnienia, dążenia. Kłótni pomiędzy sobą jest sporo. Nawet najlepsi przyjaciele potrafią się czasami posprzeczać. Przecież nie jesteśmy identyczni, nie możemy mieć zawsze tego samego zdania. Najbardziej pospolitymi powodami konfliktów, które sprzyjają pogorszeniu relacji między ludźmi, są często drobne błahostki, które niestety, jeśli nie umiemy sobie wybaczyć, mogą spowodować zerwanie kontaktów i zakończenie znajomości. Czasami nie uda nam się w wyborze dobrego przyjaciela. Zdarza się tak, że jeśli pokłóciliśmy się z taką osobą, ona próbuje nam dokuczyć. Uczniom wpada do głowy wiele takich pomysłów. Nie zdając sobie z tego sprawy, wyrządzamy sobie wielki smutek. Często jest tak, że powierzyliśmy komuś –komu naszym zdaniem możemy zaufać – sekret, który chcemy zachować w tajemnicy. Wybieramy przyjaciela/przyjaciółkę. Jeśli po kłótni, jest wyjątkowo zagniewany, może tę naszą tajemnicę wyjawić. Nie jest to niebezpieczeństwo z fizycznego punktu widzenia, jednak rany psychiczne również bolą. A jeśli komuś stanie się krzywda? Naprawdę, lepiej jest pogodzić się, przeprosić kolegę, przyznać do popełnionego błędu, wybaczyć sobie. Wiele konfliktów powstaje nieświadomie. Takie zachowanie powstaje, kiedy jesteśmy wściekli i wyżywamy się na niewinnym przyjacielu, rodzicach, nauczycielach. Jednak istnieją również przypadki, kiedy przyjaciel pociesza nas, sprawia, że poprawia nam się nastrój. Wiele osób uważa, że kłótnią lub bójką można dużo osiągnąć, a to nieprawda. Często oczekujemy wsparcia od drugiej osoby, a tymczasem nierozważnym gestem, lub słowem powodujemy kłótnie i sprzeczki. To właśnie z takich drobiazgów pogarszają się relacje między nami. W szkole łatwo da się zauważyć negatywne, nieodpowiednie relacje między uczniami. Najczęstszymi powodami tych postępowań są konflikty. Nie unikniemy ich, gdyż są one konsekwencją tego, że mamy różne charaktery, plany, pragnienia, dążenia. Kłótni pomiędzy sobą jest sporo. Nawet najlepsi przyjaciele potrafią się czasami posprzeczać. Przecież nie jesteśmy identyczni, nie możemy mieć zawsze tego samego zdania. Najbardziej pospolitymi powodami konfliktów, które sprzyjają pogorszeniu relacji między ludźmi, są często drobne błahostki, które niestety, jeśli nie umiemy sobie wybaczyć, mogą spowodować zerwanie kontaktów i zakończenie znajomości. Czasami nie uda nam się w wyborze dobrego przyjaciela. Zdarza się tak, że jeśli pokłóciliśmy się z taką osobą, ona próbuje nam dokuczyć. Uczniom wpada do głowy wiele takich pomysłów. Nie zdając sobie z tego sprawy, wyrządzamy sobie wielki smutek. Często jest tak, że powierzyliśmy komuś –komu naszym zdaniem możemy zaufać – sekret, który chcemy zachować w tajemnicy. Wybieramy przyjaciela/przyjaciółkę. Jeśli po kłótni, jest wyjątkowo zagniewany, może tę naszą tajemnicę wyjawić. Nie jest to niebezpieczeństwo z fizycznego punktu widzenia, jednak rany psychiczne również bolą. A jeśli komuś stanie się krzywda? Naprawdę, lepiej jest pogodzić się, przeprosić kolegę, przyznać do popełnionego błędu, wybaczyć sobie. Wiele konfliktów powstaje nieświadomie. Takie zachowanie powstaje, kiedy jesteśmy wściekli i wyżywamy się na niewinnym przyjacielu, rodzicach, nauczycielach. Jednak istnieją również przypadki, kiedy przyjaciel pociesza nas, sprawia, że poprawia nam się nastrój. Wiele osób uważa, że kłótnią lub bójką można dużo osiągnąć, a to nieprawda. Często oczekujemy wsparcia od drugiej osoby, a tymczasem nierozważnym gestem, lub słowem powodujemy kłótnie i sprzeczki. To właśnie z takich drobiazgów pogarszają się relacje między nami. Powinniśmy częściej słuchać ludzi starszych, mądrzejszych, bardziej doświadczonych. Dorośli, nasi opiekunowie dobrze nam życzą, dlatego warto ich słuchać! Z nimi będzie nam łatwiej. Powinniśmy częściej słuchać ludzi starszych, mądrzejszych, bardziej doświadczonych. Dorośli, nasi opiekunowie dobrze nam życzą, dlatego warto ich słuchać! Z nimi będzie nam łatwiej.

13 Julia Lefek Kl. 5A „Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi?” Każdy uczeń powinien znać i wypełniać swoje obowiązki, lecz nie każdy postępuje zgodnie z tą zasadą. W zrozumieniu problemów dydaktycznych jak i wychowawczych uczniów, bardzo ważna jest rozmowa z nauczycielem, bądź wychowawcą. Pomaga ona w zrozumieniu ucznia, ale też i pozwala lepiej poznać nauczyciela. O problemach nie jest wcale łatwo rozmawiać. Dlatego ważne jest, aby nauczyciel stał się dla dziecka przyjacielem, a zarazem osobą, którą chce się naśladować i słuchać. Dyskusja zbliża do siebie osoby, które ją prowadzą. Pozwala lepiej się na wzajem poznać. Spojrzeć z innej perspektywy, inaczej ocenić. Nauczyciel też może czegoś nowego nauczyć się od ucznia, ponieważ dzieci inaczej oceniają świat i ludzi, są bardziej spontaniczne i wylewne. W zrozumieniu problemów dydaktycznych jak i wychowawczych uczniów, bardzo ważna jest rozmowa z nauczycielem, bądź wychowawcą. Pomaga ona w zrozumieniu ucznia, ale też i pozwala lepiej poznać nauczyciela. O problemach nie jest wcale łatwo rozmawiać. Dlatego ważne jest, aby nauczyciel stał się dla dziecka przyjacielem, a zarazem osobą, którą chce się naśladować i słuchać. Dyskusja zbliża do siebie osoby, które ją prowadzą. Pozwala lepiej się na wzajem poznać. Spojrzeć z innej perspektywy, inaczej ocenić. Nauczyciel też może czegoś nowego nauczyć się od ucznia, ponieważ dzieci inaczej oceniają świat i ludzi, są bardziej spontaniczne i wylewne. Relacje między rodzeństwem nigdy nie są doskonałe, czasem nawet najmniejszy szczegół może doprowadzić do wielkiej kłótni i do bójek. Należy być dla siebie dobrym, miłym i uprzejmym, sprawić by druga osoba pokochała jeszcze bardziej. Czasami między rodzeństwem dochodzi do zazdrości – utrudnia to kontakty między nimi. Problemy zawsze powinno się rozwiązywać – porozmawiać o nich z rodzeństwem, aby dojść do porozumienia. Należy docenić wagę słowa „przepraszam” w kontaktach z innymi ludźmi i nie wstydzić się go wypowiadać. Warto mieć rodzeństwo. Starszy brat, czy siostra pomoże w lekcjach, a młodsze rodzeństwo może cię zawsze pocieszyć. Dlaczego cieszymy się z przyjaźni ? Cieszymy się, że druga osoba może nas zrozumieć i wesprzeć, że zawsze nas pocieszy w trudnych i nieprzyjemnych dla nas chwilach, że przyjaciel może nam pomóc, doradzić, co mamy zrobić, można mu powiedzieć sekret, którego nigdy nikomu nie zdradzi. Nikt nie chciałby, aby jego przyjaciel okazał się fałszywy i nie lubiący nas. Natomiast każdy, potrzebowałby prawdziwego, miłego przyjaciela. Przyjaźń możemy zacząć od małej rozmowy na przerwie, potem coraz bardziej rozwijamy swoją znajomość do wielkich rozmiarów, od maleńkiego dziecka aż do dorosłości. „Przyjaźń to nie tylko wspaniały prezent, lecz także ustawiczna praca”. Te słowa sugerują nam, że w przyjaźni nie tylko się dostaje, ale głównie trzeba ofiarować. Nie wszystkim to łatwo przychodzi, dlatego tak trudno znaleźć prawdziwego przyjaciela. Ludzie, którzy mają przyjaciół i są dla innych przyjaciółmi, są ludźmi bardzo szczęśliwymi. Uważam, że nie jest łatwo wprowadzić zmiany w relacjach międzyludzkich, jest to trudny i na pewno długotrwały proces, ale warto działać, aby móc doczekać się pięknych efektów.

14 Sandra Kaleta kl.5A Co powinno się zmienić w Twoim domu, szkole, rodzinie, aby poprawić relacje między ludźmi? Bywa tak, że w naszych rodzinach, w szkole, w bliskim otoczeniu, zdarzają się niemiłe rozmowy i zachowania. Dochodzi wtedy do kłótni i niemiłych sytuacji. W naszych domach dzieje się tak gdy np. rodzice nie poświęcają dzieciom zbyt dużo czasu, a one bez ich wsparcia czują się zagubione i samotne. To da się zmienić. Wystarczy, aby rodzice poświęcali więcej czasu swoim dzieciom na wysłuchanie ich. Częściej powinni zapytać:,,Co było w szkole?”, a w zamian za to dzieci będą otwarte, powiedzą, co ich spotkało, jak się czują. Przytulą się i powiedzą:,,KOCHAM CIĘ”, posprzątają, zaopiekują się młodszym rodzeństwem. Wzajemne okazywanie sobie miłości potrafi wynagradzać wiele błędów. Aż trudno uwierzyć, ale te malutkie i skromne gesty mogą wiele zmienić. Warto się postarać, zaangażować, ponieważ to może dużo zmienić w naszych rodzinach. Rówieśnicy też nie zawsze się rozumieją. Wydaje im się, że wszystkich znają lepiej niż inni, że jeśli ktoś się gorzej ubiera, to mogą go przezywać i ignorować. A tak naprawdę tę odrzuconą osobę trzeba dobrze poznać i wtedy wszystko będzie łatwiejsze i zrozumiałe. Musimy się poznawać, rozmawiać i pomagać sobie w każdej trudnej sytuacji. Nie wolno nam nikogo obrażać i poniżać. Relacje między nauczycielami a uczniami są zasadniczo dobre, ale z doświadczenia wiem, że nauczyciele potrafią być wymagający. Można by to zmienić, pokazując nauczycielom, jak dużo mamy nauki i mało czasu na nią. Uczeń powinien w zamian za to odpłacać się dobrym zachowaniem, pilną nauką i okazywaniem zaufania do wychowawcy. Dużo dobrego wnoszą również wycieczki szkolne. Pozwalają na integracje między uczestnikami. Takie wyprawy nie mają jednak zbyt dużej popularności w klasach. Gdyby tak było, to szkoły stałyby się,,szczęśliwsze”. Warto poprawiać relacje między ludźmi, być otwartym, miłym i dobrym, zawierać nowe znajomości i nie oceniać ludzi po wyglądzie, gdyż piękno kryje się w środku. Warto poprawiać relacje między ludźmi, być otwartym, miłym i dobrym, zawierać nowe znajomości i nie oceniać ludzi po wyglądzie, gdyż piękno kryje się w środku.

15 Julia Kowalczyk Kl. 4A Co powinno się zmienić w naszych domach, szkole, aby poprawić relacje między ludźmi. Stosunki między ludźmi nie zawsze są poprawne. Wystarczy jedna minuta, żeby zepsuć swoje relacje z inną osobą. Wiele zachowań wynosimy z domu rodzinnego, tam kształtują się nasze zachowania. Dom rodzinny powinien być naszą przystanią, do której chętnie wracamy i czujemy się bezpiecznie. Rodzina musi się opierać szczególnie na miłości i szacunku do drugiej osoby, do jego postawy i do jego pracy. Uważam, że bardzo ważne, w rodzinie jest wspólne spożywanie posiłków, podczas których można porozmawiać o bieżących sprawach.W rodzinie trzeba sobie pomagać, opiekować się drugą osobą, troszczyć się o nią. W domu rodzinnym chciałabym abyśmy mieli więcej czasu dla siebie i więcej rozmawiali.W życiu jest bardzo dużo obowiązków, jednak trzeba wygospodarować sobie czas na wspólną zabawę, wyjście na spacer. Dzieci powinny słuchać rodziców, a rodzice dzieci. Rodzice szczególnie muszą wspierać swoje dzieci, kiedy przytrafi im się coś niemiłego, albo kiedy są smutne lub chore. W szkole uczeń powinien szanować i słuchać nauczyciela.Wychowawca również powinien być wzorem dla dzieci, umieć je słuchać i rozmawiać z nimi.Moim zdaniem nauczyciel powinien być cierpliwy i „ciepły” dla dzieci. Uczniowie powinni stosować się do wymagań nauczyciela i przygotowywać się pilnie do zajęć. W szkole uczniowie nie powinni się ze sobą kłócić. Nie podoba mi się wyśmiewanie z innego dziecka, przecież nikt nie jest idealny. Nie powinniśmy krytykować czyjegoś stylu ubierania i jego rzeczy osobistych. W szkole uczniowie powinni organizować wspólne zabawy, zawody, ponieważ wspólna zabawa jednoczy. Dzieci i nauczyciele powinni dbać o szkołę i o jej wizerunek. Musimy szanować starszych być dla nich miłymi i kulturalnymi. Należy pamiętać o mówieniu "dzień dobry", "dziękuję" i "proszę". Nie wolno nam być obojętnym na krzywdę ludzką. Powinniśmy pomagać starszym i chorym. W swoje życie powinniśmy wdrożyć starą i dobrą zasadę „jeśli ja będę miły i dobry dla innych, to oni dla mnie też będą dobrzy i mili”.


Pobierz ppt "SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH."

Podobne prezentacje


Reklamy Google