Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. PKP CARGO S.A. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, 17.04.2014 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. PKP CARGO S.A. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, 17.04.2014 r."— Zapis prezentacji:

1 FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. PKP CARGO S.A. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, 17.04.2014 r.

2 FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, 17.04.2014 r.

3 1. Dane firmy – Freightliner PL Strona:www.freightliner.pl Siedziba: ul. Jasna 15, 00-003 Warszawa F. prawna: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Oferta:

4 1. Dane firmy c.d. Oferta

5 1. Dane firmy c.d. Klienci: - importerzy węgla, elektrownie, elektrociepłownie, - kopalnie, - właściciele bocznic kolejowych, - klienci którzy mają do przewiezienia ładunki niebezpieczne, - firmy budowlane, - inni klienci, którzy chcą przetransportować kruszywo czy węgiel.

6 2. Historia firmy i oferta W Polsce działalność firmy Freightliner została rozpoczęta w 2005 r. Grupa Freightliner postanowiła wejść na polski rynek, prawdopodobnie po wykonaniu analiz, które pokazały, że będzie zapotrzebowanie na usługi tego typu oraz dlatego, że kilku pracowników, a później pierwszych zarządców firmy jest Polakami i dążyli do tego, aby firma rozwijała się również w Polsce. Firma zaczęła działalność transportową w 1965 r. w Anglii. Założyli ją i wprowadzili na polski rynek Rafał Milczarski i Emil Dembiński, którzy wcześniej pracowali w firmie Freightliner w Wielkiej Brytanii.

7 2. Historia firmy i oferta c.d. Firma zajmuje się sprzedażą usług przewozu towarów, jest to firma zagraniczna, która weszła na rynek Polski w 2005 r. W Polsce od początku firma zajmowała się tym co obecnie, natomiast w Anglii początkowo firma zajmowała się wyłącznie przewozem kontenerów, później, od 1999 r. przewozami masowymi. Obecnie zajmuje się w Anglii transportem kolejowym dla różnorodnych branż. Natomiast w Polsce FPL oferuje głównie przewozy dla branż przemysłowych (węgiel i kruszywo). W czerwcu roku 2013 firma przejęła spółkę ERS, a komentując to przedstawiciele FPL mówili, że „przejęcie to jest zgodne z częścią polityki inwestycyjnej firmy zarówno rynku brytyjskiego jak i światowego” (www.rynek-kolejowy.pl).

8 3. Ustrój firmy Freightliner PL jest spółką córką Freightliner z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Firmę reprezentuje zarząd poprzez dwóch członków działających łącznie

9 4. Konkurencja Konkurencją firmy Freightliner PL jest aż 60 licencjonowanych przewoźników (61 razem z tą firmą, dane z UTK). Konkurują ze sobą oferowanymi cenami przewozów oraz szybkością wykonywania zleceń. Rynek jest zapełniony, więc konkurencja jest duża, chociaż mimo to niemalże połowa przewozów wykonywana jest przez jednego przewoźnika - PKP Cargo. Firma FPL reklamuje się, że posiada lokomotywy przystosowane do jazdy na terenie Polski i Niemiec, dzięki czemu na granicy nie ma potrzeby zmiany pojazdu trakcyjnego. Posiada licencję na przewozy pasażerskie.

10 5. Zasoby firmy Lokomotywy (kilkanaście) :

11 5. Zasoby firmy c.d. Wagony (ok. 350): Wagony Freightliner PL zostały wyprodukowane w firmie Greenbriar Europe w Świdnicy w Polsce. 4-osiowa węglarka przeznaczona jest do międzynarodowego transportu węgla i kruszywa (RIV/PPW).

12 6. Założyciele Rafał Milczarski Ok. 32l, Ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Cambridge. Stypendysta m.in. Cambridge European Trust czy brytyjskiej firmy logistycznej Foster Yeoman Ltd. W czasie studiów pracował w Union Bank of Switzerland (w Zurychu) oraz JP Morgan & Co (w Londynie). Po studiach pracował kolejno w firmie Foster Yeoman Ltd. jako Business Development Manager oraz Yeoman Poland sp. z o.o. jako członek zarządu. Założyciel i prezes zarządu spółki Kolej Bałtycka SA. Założyciel firmy Freightliner PL od września 2005 roku do września 2013 r. jej dyrektor zarządzający. Biegle włada językiem angielskim, rosyjskim i niemieckim Emil Dembiński Ok. 40l, Obecnie zajmują stanowiska prezesa i wiceprezesa w firmie Innovum

13 6. Założyciele c.d. Obecni członkowie zarządu: Paul Smart – członek zarządu grupy FPL, Russell Mears – prezes grupy FPL, St Olaves Grammar School; University of Portsmouth, Od października 2013 w zarządzie. Wojciech Robert Jurkiewicz – dyrektor zarządzający, członek zarządu Absolwent studiów MBA Krzysztof Wróbel – dyrektor finansowy, członek zarządu Certyfikat Księgowy, Politechnika Gdańska, Od maja 2013 w zarządzie. Konstantin Skorik – prezes zarządu London Buisness School, National Technical University of Ukraine ‘Kyiv Polytechnic Institute’, Absolwent studiów MBA, Od 2002 roku w zarządzie, najpierw w Anglii, brał czynny udział w otwieraniu spółki – córki w Polsce.

14 7. Nasza ocena firmy Spółka Freightliner PL utrzymuje poziom około 2 % udziałów w przewozach wg przewiezionej masy towarów. Jest to przedsiębiorstwo kolejowe średniej wielkości, jednak wydaje nam się, że może się ono jeszcze rozwinąć, ponieważ inwestuje w nowy tabor i szuka nowych rozwiązań, które mają zaoszczędzić czas i pieniądze zarówno firmy jak i klienta. Jako pierwsi w Polsce zamówili nowe lokomotywy i wagony wchodząc na rynek. Strona www jest wygodna w użyciu i estetyczna, jednak zawartych jest na niej bardzo mało informacji, dają one tylko ogólny pogląd na to czym zajmuje się firma, z jakich usług można korzystać oraz jaki ma tabor. Na stronie nie ma również zawartych informacji o zarządzie spółki oraz jej formie prawnej.

15 Źródło: www.freightliner.pl

16 PKP CARGO S.A.

17 1. Dane firmy – PKP CARGO S.A. a.Nazwa PKP CARGO b. Adres www http://www.pkp-cargo.pl/ c. Siedziba Warszawa: ul. Grójecka 17 d. Forma prawna Spółka akcyjna

18 1. Dane firmy c.d. e. Oferta Rynek hutniczy i paliw stałych - węgla kamiennego - koksu - węgla brunatnego - żużli i popiołów Surowce, wyroby i odpady hutnicze - rud żelaza, odpadów żelaza i stali oraz pyłu wielkopiecowego - rud i odpadów metali nieżelaznych - półwyrobów i gotowych wyrobów metalowych - maszyn, urządzeń, taboru szynowego, sprzętu AGD Rynek artykułów budowlanych i chemii – Paliwa płynne i artykuły chemiczne - ropy naftowej i jej przetworów - nawozów sztucznych - artykułów chemicznych – Artykuły budowlane - kamienia wszelkiego - żwiru - piasku - cementu i wapna

19 Artykuły rolno-spożywcze i drewno - ziemniaki - buraki cukrowe i wysłodki buraczane - zboża - inne płody i przetwory rolne, w tym m.in.: nasiona i owoce oleiste, produkty przemysłu cukrowniczego, produkty przemysłu młynarskiego, słód, kawa, herbata, owoce i warzywa oraz ich przetwory. - drewno i wyroby z drewna, w tym m.in.: drewno surowe, płyty drewnopochodne, galanterię drewnianą, meble. - towary pozostałe, w tym m.in.: ścier z drewna, papier i tekturę, oleje i tłuszcze, napoje, skóry, włókna i wyroby z nich. Towary niebezpieczne Kontenery, samochody i części Przewozy nadzwyczajne Rynek Klientów Zagranicznych Przewozy intermodalne Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

20 1. Dane firmy c.d. f.Klienci Odbiorcami usług świadczonych przez PKP CARGO są głownie klienci instytucjonalni: krajowe i międzynarodowe przedsiębiorstwa przemysłowe, firmy spedytorskooperatorskie, organizacje handlowe oraz eksporterzy i importerzy. Ogółem PKP CARGO obsługuje ponad 1000 klientow. Do kluczowych odbiorcow usług społki należą między innymi: - producenci węgla kamiennego, - producenci kruszyw, - producenci koksu, - elektrownie i elektrociepłownie, - sektor hutnictwa stali i metali nieżelaznych, - sektor chemiczny, - spedytorzy i inni dostawcy.

21 2. Historia firmy i oferta W roku 2000 weszła w życie ustawa o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Zakładała ona, że od 1 stycznia 2001 roku PKP będzie działać jako spółka akcyjna, której jedynym akcjonariuszem jest Skarb Państwa. Następnym krokiem było stopniowe dzielenie się PKP na mniejsze spółki przewoźników i zaplecza technicznego. W wyniku tego podziału powstały między innymi spółki PKP CARGO, PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity i PKP PLK. 17 maja 2001 roku Zarząd PKP SA przyjął uchwałę o utworzeniu „na bazie Dyrekcji Kolejowych Przewozów Towarowych CARGO spółki akcyjnej pod firmą: PKP CARGO S.A. z siedzibą w Katowicach”.

22 Oferta Firma nie zajmuje się produkcją, tylko sprzedażą usług przewozu towarów. Pierwotnie frima zajmowała się przewozem ladunków w obszarze naszego kraju, jednak z roku na rok poszerza swą działaność zwłaszcza miedzynarodową. Planuje rozbudować infrastrukturę logistyczną, w tym zwłaszcza siec terminali zlokalizowanych w portach morskich i na przejściach granicznych oraz w największych aglomeracjach w Polsce. Na bazie rozwiniętej sieci terminali kontenerowych i centrów logistycznych spółka pod marką PKP CARGO LOGISTICS będzie rozszerzać wachlarz swoich usług o takie elementy, jak: magazynowanie, konfekcjonowanie, sortowanie, konsolidacja, przygotowywanie dokumentacji spedycyjnej, odprawy celne czy ubezpieczenie towaru. Ponadto PKP CARGO LOGISTICS będzie posiadać potencjał do pełnej realizacji łańcucha transportowego w systemie „door to door”, w tym świadczenia usług transportu samochodowego, jak również do świadczenia usług spedycji i transportu morskiego (usługi promowe) oraz spedycji transportu lotniczego.

23 Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

24 2. Historia firmy i oferta Grupa docelowa się powiększyła, ale głównym odbiorcą usług są branże przemysłowe. Celem strategicznym Grupy PKP CARGO LOGISTICS jest uzyskiwanie wzrostu przychodów ze sprzedaży usług na rynkach zagranicznych. Strategia PKP CARGO przewiduje efektywne pozyskiwanie nowych rynków i klientów. Potencjalny obszar pozyskania przewozów to rynki krajów Europy Środkowo - Wschodniej. Kraje te mają stosunkowo krótką historię liberalizacji przewozów kolejowych i tym samym obecności na ich rynkach prywatnych przewoźników. Ekspansja PKP CARGO na rynki zagraniczne musi uwzględniać konkurencyjną działalność innych dużych przewoźników kolejowych z Unii Europejskiej.

25 W związku z misją i wizją PKP CARGO główne cele strategiczne spółki do roku 2015 zostały określone następująco: → umocnienie pozycji lidera na polskim rynku przewozowym poprzez zwiększenie udziałów w rynku dzięki poprawie konkurencyjności, podniesieniu rentowności i wydajności oraz stałe wzmacnianie relacji biznesowych z klientami; → ekspansja na rynki zagraniczne poprzez budowę własnej sieci międzynarodowych połączeń; → rozwijanie nowych usług logistycznych, takich jak przewozy samochodowe, magazynowanie, obsługa i utrzymanie bocznic; → rozwijanie usług intermodalnych, w szczególności poprzez koordynację procesów przewozowych, terminalowych i obsługowych; → doskonalenie oferty na rynku przewozów rozproszonych, poprzez optymalizację systemu planowania przewozów na stałych ciągach komunikacyjnych (stała siatka połączeń), kompleksową ofertę (łączenie ofert dla różnych technologii przewozu), zwiększenie niezawodności i pewność dostawy oraz precyzyjny system informowania klienta o ładunku; → dalsze stabilne inwestowanie, w szczególności w tabor trakcyjny i wagonowy, w dalszą informatyzację spółki i projekty kapitałowe; → kontynuacja procesu restrukturyzacji.

26 Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

27 3. Ustrój firmy Firma nie zmieniała formy prawnej. W roku 2001 strukturę organizacyjną PKP CARGO tworzyło 21 zakładów przewozów towarowych, 2 zakłady przewozów towarowych i przeładunku, 19 zakładów taboru, Centralne Biuro Rozrachunków Zagranicznych w Bydgoszczy (w 2005 roku włączone w struktury Centrali), Centralne Biuro Konstrukcyjne w Poznaniu (w 2005 roku włączone w struktury Centrali) i Zakład Zaopatrzenia CETAKOL (w 2002 roku włączony w struktury Centrali) – łącznie 45 zakładów pracy. Jak wcześniej wspomniano, pierwszy etap restrukturyzacji wszedł w życie 1 stycznia 2009 roku. Skutkował on zmniejszeniem liczby zakładów PKP CARGO z wyżej wspomnianych 42 (w tym 21 zakładów przewozów towarowych, 19 zakładów taboru oraz 2 zakłady przewozów towarowych i przeładunków) do 16 zakładów regionalnych: Zachodniopomorskiego, Pomorskiego, Podlaskiego, Wielkopolskiego, Centralnego, Kujawskiego, Mazowieckiego, Dolnośląskiego, Śląskiego, ŚląskoDąbrowskiego, Górnośląskiego, Świętokrzyskiego, Wschodniego, Małopolskiego, Południowego i Podkarpackiego. Zadania biznesowe zaczęły realizować o wiele silniejsze organizacje, z olbrzymim potencjałem kadrowym i zapleczem technicznym, uzbrojone w szerokie kompetencje i narzędzia pozwalające skuteczniej funkcjonować na rynku.

28

29 Firmę reprezentuje zarząd Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

30 Kapitał zakładowy PKP CARGO w chwili zawiązania spółki wynosił 500 000 zł, podzielonych na 500 akcji imiennych o wartości nominalnej 1000 zł każda. W marcu 2002 roku kapitał zakładowy PKP CARGO został podwyższony do kwoty 2 550 500 000 zł poprzez emisję 2 550 000 nowych akcji imiennych o wartości nominalnej 1000 zł każda. Na dzień 1 sierpnia 2011 roku kapitał zakładowy spółki wynosi 2 842 070 000 zł. Akcjonariuszami są Skarb Państwa z udziałami w kapitale w wysokości 91,91% i PKP SA (8,09%). Zgodnie z warunkami zaproszenia opublikowanego przez PKP SA wiosną 2011 roku w sprawie negocjacji do nabycia akcji PKP CARGO „w momencie przeprowadzenia rozważanej transakcji PKP będzie jedynym dysponentem wszystkich akcji PKP CARGO. Szacuje się, że na dzień transakcji liczba akcji wzrośnie do 2 889 200 na skutek aportowego podwyższenia kapitału zakładowego”.

31 4. Jaka jest konkurencja dla tej firmy? Konkurecją firmy PKP Cargo jest 60 innych licencjonowanych przewoźników. Jednak PKP Cargo według danych z UTK ubiegłym roku miało niemal 50% udziałów w przewozach wg przewiezionej masy towarów. Firmy na rynku kolejowym konkurują ze sobą ceną i czasem trwania usługi transportowej.

32 Udział przewźników wg przewiezionej masy towarów styczeń-grudzień 2013 roku (udział>0,5%). Źródło: www.utk.gov.pl

33 Udział przewoźników wg wykonanej pracy przewozowej styczeń-grudzień 2013 roku (udział>0,5%). Źródło: www.utk.gov.pl

34 5. Jakimi zasobami dysponuje firma? 1. Ludzkimi – zatrudnia ok. 26 000 osób 2. Tabor: Posiada ok. 1300 lokomotyw elektrycznych (największy udział lokomotyw typu ET22), ok. 300 lokomotyw spalinowych (największy udział lokomotyw typu ST43) oraz ok. 1050 manewrów spalinowych. PKP CARGO jest również właścicielem bardzo dużej liczby wagonów i kontenerów oraz 13 terminali przeładunkowych

35 7. Nasza ocena firmy Spółka PKP CARGO utrzymuje poziom około 50 % udziałów w przewozach wg przewiezionej masy towarów. Jest to przedsiębiorstwo kolejowe dużej wielkości. Jest liderem na rynku polskim odnośnie przewozów towarowych. Naszym zdaniem firma rozwija się w dobrym kierunku, z roku na rok zyski firmy rosną wraz ze wzrostem jakosć i różnorodności świadczonych usług. Jeśli firma zrealizuje swoje założenia rozwojowe może stać się jednąz najważniejszych spółek przeworzącej towary w Europie. Strona www jest wygodna w użyciu i estetyczna. Informacje dotyczące spółki naszym zdaniem są wystarczające (główne informacje o oferci i kontakcie z firmą są ogólno dostępne).

36 Dziękujemy za uwagę Źródło : „Dziesięć lat PKP CARGO”

37 Bibliografia www.freightliner.pl www.freightliner.co.uk www.rynek-kolejowy.pl www.kurierkolejowy.eu www.pkp-cargo.pl www.przeswietl.pl www.utk.gov.pl www.linkedin.com www.goldenline.pl PKP CARGO S.A.: „Dziesięć lat PKP CARGO”, Warszawa, 2011 www.pkp-cargo.pl


Pobierz ppt "FREIGHTLINER PL SP. Z O.O. PKP CARGO S.A. Anna Górna, Grzegorz Świderski, SRK, 17.04.2014 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google