Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałZachariasz Wodnicki Został zmieniony 10 lat temu
1
Nietypowy świat tworzenia gier komputerowych
Wprowadzenie do tworzenia gier Nietypowy świat tworzenia gier komputerowych Michał Drobot
3
Plan wykładu Plusy i minusy
Omówienie perspektywy z punktu widzenia przyszłego pracownika
4
Plusy i minusy Plusy Interaktywne multimedia Zabawa
Wizualizacja własnej pracy Zabawa Praca z najnowocześniejszymi technologiami X720 PS4 NVidia / AMD – beta program Wyzwanie Praca na granicy osiągnięć wielu nauk Bezpośredni dostęp oraz kooperacja ze środowiskami naukowymi
5
Plusy i minusy Plusy Wsparcie społeczności Ludzie w branży
Zawsze można liczyć na fanów Wytkną błędy Poddadzą pomysł Przetestują Są wierni … przeważnie Ludzie w branży Naukowcy Artyści Programiści Krawaciarze ;]
7
Plusy i minusy Plusy Show E3, GCDC, Marketing
Własne dzieło na półce sklepowej
8
Plusy i minusy Minusy GameDev jest trudny …niesamowicie trudny ;]
Różne platformy Różne możliwości, specyfika, a wymóg podobnego jakościowo produktu Tempo rozwoju Poziom skomplikowania Bugi, wszędzie bugi … Problemy oprogramowania Konflikt artyści vs programiści
9
Plusy i minusy Minusy Narzędzia Mała stabilność produkcji Crunch mode
Niedoskonałość narzędzi AI Fizyka Mała stabilność produkcji Liczne zmiany wymuszone przez błędne decyzje pracowników bądź klienta Konkurencja wymusza udoskonalanie produktu Crunch mode 60h ;] tydzien pracy zamienia się w 80h …
10
Plusy i minusy Minusy Systemy operacyjne Płynne zatrudnienie
Problemy z różnymi platformami Nieprzewidywalne zachowania sterowników sprzętowych Mnogość konfiguracji i wynikające z tego różnicowanie bądź ograniczenie możliwości projektu Płynne zatrudnienie Związane z korporacyjnymi cyklami produkcyjnymi i technologicznymi (12/24 m-ce) Ograniczenia sezonowe Wakacyjny sezon ogórkowy 4 kwartał korzystny
11
Plusy i minusy Połączenie wielu gałęzi nauki i biznesu Nauki ścisłe
IT Fizyka Matematyka Nauki humanistyczne Sztuka Psychologia Socjologia Biologia
12
Perspektywa Programista Niezliczona liczba bugów
Skomplikowanie projektu zmuszające do podstawowego zrozumienia nowych dziedzin nauki Niekompletne sterowniki Ciągłe zmiany w oprogramowaniu i wymogach (TCR X360) Wymusza ciągły rozwój w wielu kierunkach oraz specjalizacje w wybranym Częsta walka z artystami i wizjonerami dopóki „ktoś się tym nie zajmie” Brak zrozumienia w źle złożonym team’ie
13
Perspektywa Grafik Nowoczesne narzędzia
Obecnie przypominające tradycyjne Painter Zbrush Wymuszenie technicznego sposobu myślenia Ciągła kooperacja z artystami technicznymi bądź nieco bardziej wyrozumiałymi programistami Zrozumienie zasad działania gry Ograniczeń Możliwości Nieznanych opcji
14
Perspektywa Grafik Musi zacząć myśleć technicznie
Techniczni mogą zacząć myśleć o migracji w kierunku technicznych artystów Mierzy się z problemami nietypowymi dla tradycyjnych grafików Symulacja ognia , wody , dymu itp… Systemy cząsteczkowe Używania narzędzi typowo matematyczno – fizycznych do tworzenia sztuki wizualnej Nie bójcie się programistów, poza tym że wyznają szatana i black metal są całkiem fajni :]
15
Perspektywa Gamedesigner Pojęcie „fun” i „flow”
Czyli czym tak właściwie jest „dobra” gra W swojej wizji musi pamiętać o całym zespole Ciągła reewaluacja możliwości i ograniczeń Zmuszenie reszty zespołu do realizacji konkretnej wizji – duże ryzyko i odpowiedzialność Emocje przekazuje Słowem Dźwiękiem Animacją Obrazem Logiką świata
16
Perspektywa Dźwiękowiec Tworzy odwzorowanie świata od strony dźwięku
Myśli globalnie Dźwięk musi się łączyć z wizja, obrazem, logiką i scenariuszem Często niedoceniania dziedzina, lecz posiadająca olbrzymie możliwości Z punktu widzenia techniki wyjątkowo dobrze poznana i przygotowana Istniejące dobre narzędzia Engine’y przygotowane do obsługi dźwięku
17
Pytania ? Przerwa na bro :]
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.