Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJustyna Laskowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Dietetyka praktyczna w profilaktyce chorób układu krążenia dr n. med. Bogdan Szponar Zakład Dietetyki Klinicznej Uniwersytet Medyczny w Lublinie
2
Czynniki ryzyka rozwoju chorób układu krążenia Niewłaściwy sposób odżywiania Styl życia
4
Media w życiu codziennym Wyidealizowany obraz rodziny kreowany głównie w reklamach żywności, przedmiotów użytku codziennego. Gra świateł, kolorów – nadmierne przesycenie barwy produktów i potraw. Zwiększona siła głosu emitowanych reklam.
5
Uśpiona świadomość
6
Niezdrowa reklama
7
Personalizacja reklamy Reklama skierowana do konkretnej grupy odbiorców „Bo ty drogi odbiorco jesteś wyjątkowy, inny niż wszyscy” Podkreślanie wartości odbiorcy i troski o jego zdrowie – reklama skierowana do matek, osób cierpiących na uciążliwe schorzenia.
8
Reklama spersonalizowana
9
Zyski reklamowe Zyski z emisji reklamy produktów żywnościowych w TV można obserwować po stosunkowo krótkim czasie 7-10 dni. Produkty sezonowe wymagają krótkiej lecz intensywnej kampanii reklamowej. Brak konkurencji poza sezonem sprawia że zapadają na trwałe w pamięć konsumentów – lody.
10
Na zakupy do….
11
Rytuał zakupowy 50% wydatków na żywność realizowana jest w sklepach wielkopowierzchniowych do których przeciętny obywatel musi dojechać samochodem. Linie autobusowe własne – duże sklepy, lecz nie duże sieci.
12
Wielkość ma znaczenie
13
Ilość zakupionych towarów jest uzależniona od ich masy, i masy ręcznego koszyka sklepowego (kosze metalowe, plastikowe). Wynalazek wózka sklepowego lata 50-60 te. Stany Zjednoczone
14
Chlebem i solą w oczy i nos
16
Zakup podstawowych produktów spożywczych jak pieczywo czy nabiał wymaga przejścia przez sklep i stania w kolejkach. Próba wpływania na decyzje zakupowe grą świateł, zapachów, temperaturą otoczenia, muzyką i izolacją od środowiska zewnętrznego.
17
Lighting żywności
18
Zagrożenia Wpływ gry kolorów, zapachów, temperatury, otoczenia, odległości, rozmieszczenia produktów na pułkach, czasu na decyzje zakupowe Możliwości przeciwdziałania zakupy dokonywane po posiłku, korzystanie z listy zakupów, uważne czytanie etykiet produktów, kontrola czasu spędzanego w sklepie, świadomość pułapek marketingowych – dług wdzięczności
19
Leczenie kognitywno-behawioralne Zmiana nawyków żywieniowych Nauka rozpoznawania i korygowania destrukcyjnych wzorców żywieniowych Uzyskanie kontroli nad spożyciem żywności Identyfikacja zachowań alternatywnych do jedzenia w sytuacjach towarzyskich i pod wpływem emocji Rozpoczęcie wykonalnego programu ćwiczeń fizycznych Ograniczenie kalorii dla systematycznej i zdrowej utraty masy ciała Automonitring (zapis spożywanych pokarmów, aktywności fizycznej i kontroli masy ciała)
20
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.