Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEwa Bukowska Został zmieniony 8 lat temu
1
Narzędzia architektury krajobrazu-efekty kształcenia Dr inż. arch
Narzędzia architektury krajobrazu-efekty kształcenia Dr inż.arch.Michał Uruszczak
2
1.RYSUNEk ODRĘCZNY Efektem kształcenia jest nabycie przez studenta umiejętności: 1.Komponownia rysunku 2. Wprowadzania w umiejętny sposób zasad perspektywy 3. Propozycje projektowe, narysowane w konkretnej technice plastycznej 4. Odpowiednio wykończona praca rysunkowa, czy malarska mogąca stanowić ilustrację koncepcji projektowych, z dziedziny architektury krajobrazu
3
MARTWA NATURA
7
RYSUNKI KOMPONOWANE: OBIEKTY MAŁEJ ARCHITEKTURY
8
OGRODZENIE WRAZ Z BRAMĄ
9
ALTANA OGRODOWA
10
ALTANA OGRODOWA
11
TRZY JEDNORODNE STYLISTYCZNIE DETALE W PARKU LAMPA, ŁAWKA, KOSZ
12
LAMPA, ŁAWKA, KOSZ
13
DWÓR W PERSPEKTYWIE
14
DWÓR W PERSPEKTYWIE
15
ALEJA PARKOWA W TRADYCYJNYM OTOCZENIU
16
ALEJA PARKOWA W NOWOCZESNYM PARKU
17
RZUT I WIDOK OGRODU, TECHNIKA BARWNA
18
BUDOWNICTWO REGIONALNE
19
BUDOWNICTWO REGIONALNE
EFEKTEM KSZTAŁCENIA STUDENTÓW MA BYĆ ZAPOZNANIE Z TRADYCYJNYM BUDOWNICTWEM LUDOWYM W POLSCE. ODBYWA SIĘ TO POPREZ TRZY CAŁODNIOWE WIZYTY TERENOWE STUDENTÓW Z OPIEKUNAMI, W MUZEACH SKANSENOWSKICH. PIERWSZA WIZYTA TO WYKONANIE INWENTARYZACJI KONKRETNEGO BUDYNKU I OPRACOWANIE BADAŃ W FORMIE ZESZYTU. DWIE NASTĘPNE WIZYTY TO STWORZENIE OPRACOWAŃ RYSUNKOWYCH SYLWET FRAGMENTÓW ODTWORZONYCH UKŁADÓW DAWNYCH WSI
23
METODYKA WALORYZACJI KRAJOBRAZU
24
METODYKA WALORYZACJI KRAJOBRAZU
EFEKTEM KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE TEGO PRZEDMIOTU, JEST NABYCIE PRZEZ STUDENTA UMIEJĘTNOŚCI: ANALIZY BADANEGO OBSZARU (OKREŚLENIE ZASOBU). W TYM CELU DOKONUJE SZEREGU ANALIZ SKŁADOWYCH TAKICH JAK: UKSZTAŁTOWANIA, POKRYCIA, HISTORYCZNEGO PODZIAŁU ANTROPOGENICZNYCH ELEMENTÓW BADANEGO KRAJOBRAZU)
26
WYNIKIEM TEGO JEST PODZIAŁ TERENU, NA TZW
WYNIKIEM TEGO JEST PODZIAŁ TERENU, NA TZW.JEDNOSTKI ARCHITEKTONICZNO- KRAJOBRAZOWE (JARK). PO ICH OKREŚLENIU, NAZWANIU, PONUMEROWANIU, WRAZ Z TABELARYCZNYM ZETAWIENIEM, STUDENT DOKONUJE WALORYZACJI TERENU. SKUTKUJE TO MOŻLIWOŚCIĄ PRZEDSTAWIENIA WYTYCZNYCH PROJEKTOWYCH WRAZ Z PLANEM STREFOWANIA.
30
PROJEKTOWANIE OBIEKTÓW ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU
31
PROJEKTOWANIE OBIEKTÓW ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU
PRZEDMIOT MA NAUCZYĆ STUDENTA PRWIDŁOWEGO SPOSOBU POSTĘPOWANIA PRZY PODEJMOWANIU SIĘ PRAC PROJEKTOWYCH STUDENT ZAPOZNAJE SIĘ Z KONKRETNYM MIEJSCEM GDZIE BĘDZIE WYKONYWAŁ PROJEKT. DOWIADUJE SIĘ O OCZEKIWANIACH UŻYTKOWNIKÓW, OTRZYMUJE KOMPLET INFORMACJI O TRADYCJI MIEJSCA, TAK ABY UMIEJĘTNIE WPROWADZIĆ ELEMENTARNĄ ZASADĘ : „PRAWO DOBREJ KONTYNUJACJI”, KTÓRA JEDNAKŻE NIE ELIMINUJE MOŻLIWOŚCI WDRAŻANIA NOWOCZESNOŚCI I WSPÓŁCZESNYCH TRENDÓW PROJEKTOWYCH DO TWORZONEGO OPRACOWANIA
32
BULWARY WIŚLANE W KRAKOWIE
34
PROJEKT RYNKU, WRAZ ZE SKWEREM W PACANOWIE
40
PROJEKTOWANIE URBANISTYCZNE
41
PROJEKTOWANIE URBANISTYCZNE
PRZEDMIOT MA NAUCZYĆ STUDENTÓW WŁŚCIWEGO PODEJŚCIA DO PROJEKTOWANIA ARCHITEKTONICZNO-URBANISTYCZNEGO, WRAZ Z UMIEJĘTNOŚCIĄ PRACY W GRUPIE. STUDENCI WYKONUJĄ PROJEKT W KONKRETNYM MIEJSCU, NIE TYLKO WDRAŻAJĄC ZASADĘ „OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU”. ROWIĄZYWANE SĄ TAKŻE PROBLEMY KOMUNIKACYJNE I KOMPOZYCYJNE. PROPONOWANE SĄ ROZWIĄZANIA PODZIAŁU TERENU, ODPOWIEDNIO KSZTAŁTOWANEGO PRZEZ STUDENTÓW W ZALEŻNOŚCI OD LOKALIZACJI
45
PROJEKT URBANISTYCZNY UZUPEŁNIA MAKIETA
46
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.