Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałStanisława Góra Został zmieniony 8 lat temu
2
Inscenizacja „Które podejście jest pożądane w XXI wieku?” PJWSTK 2015/16
3
1. Szkoła klasyczna zarządzanie naukowe- F.Taylor, H.Gantt zarządzanie administracyjne - H. Fayol, M. Weber (biurokracja), P.F. Drucker 2. Szkoła behawioralna - E. Mayo, A. Maslow 3. Szkoła ilościowo-systemowa 4. Podejście sytuacyjne PJWSTK 2015/16
4
Samo realizacja Szacunek Przynależność Bezpieczeństwo Fizjologiczne PJWSTK 2015/16
5
nie uwzględnia kontekstu kulturowego, organizacyjnego nie uwzględnia indywidualnych różnic między ludźmi PJWSTK 2015/16
6
Czynniki higieniczne: brak niezadowolenia niezadowolenie Czynniki motywacyjne zadowolenie brak zadowolenia PJWSTK 2015/16
7
Czynniki higieny (satisfiers/dissatisfiers) vs. motywatory (motivators): Dobre relacje w pracy H Awans M Uznanie i odpowiedzialność M Dobre zarobki H Bezpieczeństwo/stabilność pracy H PJWSTK 2015/16
8
Czynniki higienyMotywatory zapobiegają niezadowoleniu polityka firmy i jej zarządzanie wynagrodzenie warunki pracy, status pracownika i bezpieczeństwo stosunki interpersonalne kształtują środowisko pracy wywołują satysfakcję możliwość rozwoju, zaspokojenia potrzeby osiągnięć uznanie, awans odpowiedzialność poczucie samorealizacji dotyczą ludzkich potrzeb rozwoju i osiągnięć dotyczą charakteru, treści pracy PJWSTK 2015/16
9
„Motywatory i antybodźce” PJWSTK 2015/16
10
zaprogramowana niezaprogramowana PJWSTK 2015/16
11
O niejasnej strukturze O wyraźnej strukturze TYP PROBLEMU Wysoki Niski SZCZEBEL W ORGANIZACJI Decyzje zaprogramowane Decyzje niezaprogramowane PJWSTK 2015/16
12
Drzewo decyzyjne Macierz wypłat PJWSTK 2015/16
13
to jedna z najczęściej wykorzystywanych technik analizy danych PJWSTK 2015/16
14
Graficzna metoda wspomagania procesu decyzyjnego Zadanie drzewa decyzyjnego : stworzenie planu lub rozwiązanie problemu decyzyjnego. PJWSTK 2015/16
15
1. Metoda ta jest znana ze swej szybkości. 2. Mogą być wykorzystywane do selekcji i ekstrakcji cech. 3. Łatwe do zrozumienia. 4. Łatwe do wizualizacji. PJWSTK 2015/16
16
1. Testuje się wartość jednego atrybutu na raz, co powoduje niepotrzebny rozrost drzewa. 2. Niższe partie drzewa mają b. mało danych, przypadkowe podziały. 3. Nie wszystkie koncepcje dają się dobrze ująć za pomocą drzewa. PJWSTK 2015/16
17
Drzewo składa się z węzłów (decyzji i stanów natury )decyzji stanów natury i gałęzi (możliwych wariantów). W prawidłowo skonstruowanym drzewie węzły decyzyjne i stanów natury powinny występować na przemian, zaś każda ścieżka powinna być zakończona węzłem końcowym PJWSTK 2015/16
19
Węzeł końcow y PJWSTK 2015/16
21
„Filip kino” Wartość oczekiwana PJWSTK 2015/16
23
O strukturze „dylematu więźnia” PJWSTK 2015/16
24
O strukturze „dylematu więźnia” Nie przyznać sięPrzyznać się Nie przyznać się(-1,-1)(-10,0) Przyznać się(0, -10)(-7,-7) PJWSTK 2015/16
25
O strukturze „dylematu więźnia” kooperacjaoportunizm kooperacja (nagroda za kooperację, nagroda za kooperację) (wypłata „frajera”, wypłata pokusy) oportunizm (wypłata pokusy, wypłata „frajera”) (kara za oportunizm, kara za oportunizm) Grac z 2 Grac z1 PJWSTK 2015/16
26
„Spadek” „Pan Janek” PJWSTK 2015/16
27
Niespodziewanie otrzymałeś 100 tys. spadku. Zastanów się, gdzie ulokować najkorzystniej te pieniądze. Przyjmijmy, ze zbiór decyzji obejmuje : skarbonkę, bank, akcje spółek giełdowych. To, która decyzja okaże się korzystna zależy nie tylko o twojego wyboru, ale także od zewnętrznych okoliczności (stanów Natury): wzrost gospodarczy, przejściowy kryzys gospodarczy, totalny krach gospodarczy. Przyjmijmy, że macierz wypłat (wypłata jest tu rozumiana jako zysk z „lokaty” w perspektywie 5 lat) dla opisanego problemu decyzyjnego (gry) wygląda następująco: PJWSTK 2015/16
28
Zbiór decyzji dopuszczalnych STANYNATURY Wzrost gospodarczy Przejściowy kryzys Totalny krach gosp. skarbonka000 bank6050-80 giełda150-60-100 Gdzie ulokować najkorzystniej pieniądze, szacując że wzrost gospodarczy nastąpi z prawdopodobieństwem 0,8; przejściowy kryzys 0,15; totalny krach 0,05. PJWSTK 2015/16
29
Indywidualne Grupowe Zalety i wady PJWSTK 2015/16
30
Krótszy czas Mniejsze koszty Odpowiedzialność tylko 1-osobowa Nie trzeba rezygnować z niczego, gdy decyzja kontrowersyjna PJWSTK 2015/16
31
Mniejsze przygotowanie merytoryczne Nie podejmowanie ryzykownej decyzji Mniejsza akceptacja społeczna PJWSTK 2015/16
32
Więcej informacji Wieloaspektowość Odpowiedzialność się rozkłada Doskonalenie przez rady i wskazówki innych osób Bardziej akceptowana społecznie Rodzą się partnerskie relacje PJWSTK 2015/16
33
podejmowanie decyzji trwa dłużej i może być kosztowniejsze grupa może być zdominowana przez jedną osobę niebezpieczeństwo pojawienia się grup interesów niebezpieczeństwo pojawienia się myślenia grupowego mogą pojawić się decyzje kompromisowe, które wynikają z niezdecydowania skłonność do nadmiernego ryzyka PJWSTK 2015/16
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.