Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika."— Zapis prezentacji:

1 Adam Grabowski

2  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika ułatwiającego realizację treści programowych  Planowanie i rozsądne gospodarowanie czasem lekcji  Przekaz wiedzy

3  Trafność - pozwala na realizację tematu, a co za tym idzie treści programowych.  Stopień trudności – pozwalający lub nie, wykonywać dane zadania ruchowe, zmierzające do wypełnienia treści programowych.  Intensywność – sposób wykonywania zadanego ćwiczenia, bądź ciągu zadań, które mogą być motorem lub hamulcem realizacji tematu, który wypełnia treści programowe, mimo trafności i odpowiedniego stopnia trudności.

4 Metody kształcenia i wychowania fizycznego wg. kryteriów psychologiczno- pedagogicznych 1. Metody odtwórcze (reproduktywne) - naśladowcza ścisła - zadaniowa ścisła 2. Metody aktywizujące osobowość ucznia - ilustracji lub opowieści ruchowej - zabawowa klasyczna - zadaniowa - bezpośredniej celowości ruch - programowego uczenia się i usprawniania 3. Metody twórcze - ruchowej ekspresji twórczej - problemową

5 1. Stawiania zadań dodatkowych 2. Obwodowo-stacyjna 3. Tor przeszkód 4. Ćwiczenia ze współćwiczącym

6 Gradacja, czyli hierarchia poświęconego czasu na poszczególne części lekcji  Nauka nowych elementów (umiejętności) - ok. 25’  Doskonalenie nabytych umiejętności – ok. 20’  Rozgrzewka – 10 – 12’  Ćwiczenia rozluźniająco-uspokajające – 3-5’  Czynności organizacyjno porządkowe – 3-5’  Omówienie lekcji – ok. 3’

7 Podczas lekcji nie ma rzeczy ważnych lub mniej ważnych, wszystkie są jednakowo WAŻNE!!! Ich ważność nie wynika z czasu im poświęconego

8  Zrozumiały  Odpowiedni czasowo  Na temat  Interesujący

9 Adam Grabowski


Pobierz ppt "Adam Grabowski.  Dobór ć wiczeń pozwalających na realizację tematu (zgodnego z programem nauczania)  Zastosowanie metod aktywizujących, jako czynnika."

Podobne prezentacje


Reklamy Google