Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałSławomir Dudek Został zmieniony 9 lat temu
1
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
BANK NA POCZCIE Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
2
Nasza Misja: „Uczynienie usług finansowych dostępnych i przystępnych dla każdego Polaka” Oferta dostępna dla każdego Klienta, w każdym miejscu w Polsce Prosta, dostępna sieć sprzedaży Atrakcyjna cenowo, prosta oferta Nowoczesne kanały dostępu (Internet, mobile) Nowy wizerunek Poczty Polskiej, jako specjalisty usług finansowych
3
produkty zaawansowane
Multikanałowość dostępu do oferty Klienci Pocztowy24.pl i SKLEP lokat: Klienci Sieć własna Banku Pocztowego 57 produkty zaawansowane Klienci Bankowość Mobilna k samoobsługa Stanowiska Finansowe w urzędach pocztowych 1600 produkty podstawowe 3
4
Umowa o dystrybucji „Detal”
Polski model Bankowości Pocztowej Produkty Strategia zarządzania siecią sprzedaży Tworzenie sieci punktów sprzedaży na bazie pracowników Poczty Wsparcie sprzedaży Operacyjne zarządzanie sprzedażą Certyfikowani sprzedawcy w Urzędach Pocztowych Wydzielone stanowiska finansowe Umowa o dystrybucji „Detal” Klient
5
Projekt Detal ≈ Stanowiska finansowe: Niskokosztowe Dostępne z ulicy
Kompetentna obsługa Technologia online Wyraźna identyfikacja Banku Pocztowego 2400 SF 2007 rok: 1200 SF 2008 rok: 720 SF 2009 rok: 400 SF ≈ Wdrożonych 1180 SF Wdrożonych 1600 SF Stan na r.
6
Liczba Stanowisk Finansowych
Okresy zakończone Okresy trwające lub przyszłe
7
Szkolenia pracowników Poczty w 2008
Liczba certyfikowanych pracowników PP – osób Łączna liczba przeszkolonych pracowników Poczty 7
8
Cel: zwiększenie efektywności
Struktura terenowa wsparcia sprzedaży Menadżer Bankowy (15 MBP): zarządzanie sprzedażą w UP Pocztowy Menadżer Usług Finansowych (85 MUF): sprzedaż Zespół Trenerów Bankowych: przekazywanie wiedzy 13 MUF OR 72 MUF ORJ 2 RDM 13 MBP Cel: zwiększenie efektywności 8
9
Wzrost sprzedaży na Stanowiskach Finansowych
PRODUKTY Średnia sprzedaż tyg. na Stanowisku Finansowym 2007 Średnia sprzedaż tyg. na Stanowisku Finansowym 2008 WZROST SPRZEDAŻY Kredyty 1,4 mln PLN 2,3 mln PLN 62 % Depozyty 5,6 mln PLN 11,6 mln PLN 106 % ROR i PKF 600 szt. 650 szt. 9%
10
Czynniki sukcesu dla Bankowości Pocztowej
Produkty i procedury związane ze sprzedażą na Poczcie muszą być PROSTE Ciągłe doszkalania, coaching i nadzorowanie sieci sprzedaży – to istotne dla sprzedaży czynniki Dobry system motywacyjny dla sprzedawców to sposób na budowanie trwałych związków z pracownikami Korzystanie z alternatywnych kanałów dystrybucji jest koniecznością
11
Inowacje Produktowe - Lokaty Sportowe
Lokata Polska Mistrzem! absolutna nowość na polskim rynku gwarancja zysku + premia za wyniki reprezentacji Polski na ME w piłce nożnej produkt, który wprowadził Bank Pocztowy do świadomości tych klientów, którzy dotąd nie mieli z nami styczności Zadaniem tego produktu było przede wszystkim zrobienie pozytywnego szumu medialnego wokół Banku/Poczty i komunikacja, że…
12
Inowacje Produktowe – Lokata Polska Mistrzem!
…polski i bezpieczny Bank Pocztowy może być jednocześnie niezwykle innowacyjny! a nowoczesne i nowatorskie produkty finansowe można znaleźć już w najbliższej placówce Poczty Celem nadrzędnym było wyrobienie na przyszłość u klientów nawyku sprawdzania także oferty Banku Pocztowego przy szukaniu atrakcyjnych produktów, nie tylko tych depozytowych
13
Inowacje Produktowe – Lokata Polskie Medale
kolejna sportowa lokata strukturyzowana produkt jeszcze atrakcyjniejszy niż Polska Mistrzem!, podtrzymujący pozycję Pocztowego jako innowatora na rynku depozytów tym razem: gwarantowane 5% za 6 m-cy plus premia liczona na bazie liczby medali zdobytych przez Polaków na IO w Pekinie efekt: ponad dwukrotnie wyższa sprzedaż niż dla lokaty Polska Mistrzem! przy zdecydowanie niższym koszcie marketingowym (bez ATL!) produkt tak dobry, że pojawili się naśladowcy!
14
Inowacje w kanałach – iSklep z lokatami
kolejna innowacja na polskim rynku możliwość zakładania przez internautów lokat bez wychodzenia z domu pod adresem klienci znajdą bardzo atrakcyjnie oprocentowane lokaty dostępne od ręki, dla każdego dotarcie do całkowicie nowego dla nas segmentu – klienta banków internetowych zaistnienie w świadomości osób, które dotąd o Pocztowym nigdy nie słyszały
15
Inowacje w kanałach – Jak w 3 min bez wychodzenia z domu założyć lokatę
16
Inowacje Produktowe – www. Lokaty-Online.pl
Projekt sklepu online z lokatami znajduje się jeszcze we wczesnym stadium rozwoju, ale wiemy już że: nasze rozwiązanie spotkało się z aprobatą ekspertów i – co najważniejsze – klientów miesięcznie zakładamy tą drogą lokaty o wartości ponad 5 mln zł (przy prawie zerowym nakładzie na marketing) dynamika przyrostu salda rośnie z każdym miesiącem inne banki próbują nas naśladować lub chcą współpracować w ramach naszego sklepu
17
Dziękuję!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.