Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce."— Zapis prezentacji:

1

2 dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce Polska Imigranci z Ukrainy jak czują się w Polsce i jak są oceniani przez pracodawców i współpracowników

3 Metodyka badań  Celem głównym badań było ustalenie jak Imigranci z Ukrainy czują się w Polsce i jak są oceniani przez pracodawców i współpracowników?  Badania jakościowo-ilościowe w oparciu o ankietę  Zastosowano dobór celowy (Imigranci z Ukrainy zatrudnieni przy udziale Otto Workforce Polska)  Liczebność grupy badawczej: 46 pracodawców, 309 pracowników z Ukrainy, 372 pracowników z Polski współpracujących z pracownikami z Ukrainy  Badania przeprowadzono w 2015 r. na terenie całej Polski

4 Ocena Imigrantów z Ukrainy przez pracodawców i pracowników z Polski

5 Stanowisko pracodawców biorących udział w badaniu (w %) Źródło: badania własne

6 Branże najczęściej zatrudniające pracowników z Ukrainy (w %) Źródło: badania własne

7 Przyrost firm zatrudniających imigrantów Źródło: badania własne

8 Korzyści zatrudniania imigrantów z Ukrainy (w %) Źródło: badania własne

9 Wady zatrudniania imigrantów z Ukrainy według pracodawców Kłopoty językowe 64% Brak znajomości prawa obowiązującego w Polsce 23% Nie dostrzegam wad 23% Problemy w kontaktach imigrantów z pracownikami z Polski Nie dostrzegam problemów 37% Kłopoty z porozumiewaniem się (nieznajomość j. polskiego) 21% Źródło: badania własne

10 Elementy charakteryzujące imigrantów z Ukrainy w stosunku do pracowników z Polski (w %) Źródło: badania własne

11 Komunikacja planowanego zatrudnienia imigrantów w przedsiębiorstwie (w %)

12 Powody, dla których pracodawca zatrudnia imigrantów z Ukrainy według pracowników z Polski (w %)

13 Opinia pracowników z Ukrainy na temat pracy w Polsce

14 Czy Polska jest krajem otwartym na pracowników z Ukrainy (odpowiedzi w %) Źródło: badania własne

15 Z czego zadowoleni są pracownicy z Ukrainy (odpowiedzi w %) Źródło: badania własne

16 Z czego pracownicy z Ukrainy są niezadowoleni wynagrodzenia 42% rodzaju wykonywanej pracy 11% obciążenia obowiązkami 19% stosunku Polaków do Imigrantów 14% możliwości rozwoju 28% Źródło: badania własne

17 Problemy na jakie napotykają pracownicy z Ukrainy w pracy i życiu w Polsce (odpowiedzi w %) Źródło: badania własne

18 Co zachęciłoby pracowników z Ukrainy do pozostania w Polsce na stałe (odpowiedzi w %) Źródło: badania własne

19 Wybrane wnioski Źródło: badania własne  Imigranci z Ukrainy są zadowoleni z pracy w Polsce. To może oznaczać, że są coraz lepiej traktowani i szanowani. Może to wynikać z faktu, iż stali się bardziej potrzebni.  Mężczyźni istotnie częściej są zadowoleni z pracy niż kobiety  Głównym czynnikiem zatrudniania Imigrantów z Ukrainy nie są niższe koszty pracy, ale niewystarczająca liczba pracowników w regionach.  Pracodawcy w zdecydowanej większości powierzają Imigrantom z Ukrainy pracę niskokwalifikowaną, niezgodną z ich wykształceniem.  W pewnym stopniu zaniedbywany jest rozwój pracowników z Ukrainy

20 Wybrane wnioski Źródło: badania własne  Uzyskane wyniki badań można uznać za pozytywne z perspektywy rozwoju w przyszłości polskiej gospodarki i rynku pracy.  Imigranci z Ukrainy chcą pozostać w Polsce, a to może być dużym wsparciem w kontekście alarmujących statystyk demograficznych.  Pracodawcy powinni zrozumieć, że aby zatrzymać Imigrantów w Polsce trzeba podejść do nich w taki sam sposób jak do polskich pracowników. Trzeba im zapewnić dobre warunki, dobrze traktować, pozwolić wykorzystywać ich kompetencje i zapewnić im właściwy rozwój.  Być może Pracodawcy nie mają jeszcze pełnej świadomości, iż w przyszłości wysoka konkurencyjność i rozwój ich firm bez imigrantów nie będzie możliwy.

21 Dziękujemy za uwagę Źródło: badania własne


Pobierz ppt "dr Inż. Teresa Kupczyk Prorektor ds. naukowo-badawczych Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu Joanna Przemyślańska Włosek Marketing Manager, OTTO Workforce."

Podobne prezentacje


Reklamy Google