Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak umiejętnie krytykować ludzi?. Klucz do skutecznego krytykowania leży w charakterze krytyki. Jeżeli krytykujesz przez ganienie drugiej osoby, dawanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak umiejętnie krytykować ludzi?. Klucz do skutecznego krytykowania leży w charakterze krytyki. Jeżeli krytykujesz przez ganienie drugiej osoby, dawanie."— Zapis prezentacji:

1 Jak umiejętnie krytykować ludzi?

2 Klucz do skutecznego krytykowania leży w charakterze krytyki. Jeżeli krytykujesz przez ganienie drugiej osoby, dawanie jej „dobrych rad”, nie osiągniesz nic poza satysfakcją wyładowania złości oraz urażenia drugiej osoby. Jeśli jednak chcesz zmienić postępowanie drugiej osoby, chcesz, aby twoja krytyka przyniosła pożądany skutek, musisz nauczyć się to robić w odpowiedni sposób.

3 Bez uchylonych drzwi, podnoszenia głosu – kiedy nikt nie słyszy. 2.POPRZEDŹ KRYTYKĘ JAKIMŚ MIŁYM SŁOWEM LUB KOMPLEMENTEM. Stwórz przyjazną atmosferę - zmiękcz atak. SIEDEM ZASAD SKUTECZNEGO KRYTYKOWANIA : 1.KRYTYKOWAĆ POWINIENEŚ CAŁKOWICIE PRYWATNIE.

4 3. POSTARAJ SIĘ, ABY KRYTYKA BYŁA BEZOSOBOWA - KRYTYKUJ CZYNNOŚĆ - NIE OSOBĘ. Czynność - tak, osoba - nie. 4. ZAPROPONUJ ROZWIĄZANIE PROBLEMU. Kiedy wytykasz komuś, co robi źle, powinieneś mu jednocześnie pokazać, jak robić to dobrze.

5 5. POPROŚ O WSPÓŁPRACĘ - NIE WYMAGAJ JEJ. Więcej osiągniesz współpracując z ludźmi, jeśli ich o coś poprosisz, niżeli będziesz tego wymagał. Żądanie jest środkiem ostatecznym.

6 6. WIĘCEJ NIŻ JEDNA KRYTYKA TO OBRAZA. Najbardziej słuszna krytyka jest usprawiedliwiona tylko raz. 7. ZAKOŃCZ KRYTYKĘ PRZYJAZNYM AKCENTEM. Zakończ mniej więcej tak: „Wyjaśniliśmy wszelkie niejasności, współpracujmy i pomagajmy sobie nawzajem”. Ta zasada jest najważniejsza ze wszystkich.

7 Na podstawie książki L. Giblina „Umiejętność obcowania z ludźmi”


Pobierz ppt "Jak umiejętnie krytykować ludzi?. Klucz do skutecznego krytykowania leży w charakterze krytyki. Jeżeli krytykujesz przez ganienie drugiej osoby, dawanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google