Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałJoanna Skowrońska Został zmieniony 9 lat temu
1
Materiały do zajęć o reklamie Materiał pomocniczy. Kurs internetowy „Włącz się. Młodzi i media”
2
Cele naszych zajęć: - zdefiniowanie Jak zostać świadomym odbiorcą reklamy Dzieci w wieku 4-5 lat: nie rozumieją perswazyjnego charakteru reklamy, dla nich to „normalny” program, tylko bardziej zabawny lub krótszy (zwłaszcza że często bohaterowie np. dobranocek i reklam są podobni), 5-6 lat: odróżniają reklamę od innych programów, ale brakuje im umiejętności krytycznego i sceptycznego odbioru (np. kwestionowania informacji), 7-8 lat: zaczyna się kształtować umiejętność krytycznego odbioru, ale nie wszyscy rozwijają ją w podobnym tempie. Do bezpiecznego odbioru niezbędna jest pełna świadomość, że: autor przekazu ma zupełnie inny cel i punkt widzenia niż odbiorca, reklama zamierza odbiorcę do czegoś przekonać, nawet jeśli udaje, że tak nie jest, perswazyjny przekaz jest nieobiektywny, reklama wymaga innego sposobu czytania i interpretowania niż informacja, np. wykrywania sceptycznego traktowania tricków, fałszywych ekspertów, wykrywania informacji przemilczanych itp. Pamiętaj o tym za każdym razem, gdy masz do czynienia z reklamą!
3
Cele naszych zajęć: - zdefiniowanie Bądź uważny! Odbiorcy reklamy powinni być wyczuleni na: odwoływanie się do emocji (np. lęk przed kompromitacją), powoływanie się na badania i autorytety (np. dentysta, naukowiec), wykorzystywanie w reklamie słynnych postaci, gwiazd itp., symbolizacje (np. orzeł symbolizuje piwo) i hiperbolizacje (wyolbrzymianie), przemilczanie i ukrywanie (np. skutków ubocznych, ceny itp.), proste porównania ze „zwykłym proszkiem”...
4
Cele naszych zajęć: - zdefiniowanie Pytania do reklam 1. Jakiego produktu dotyczy ogłoszenie (A, B, C)? A. B.
5
C.
6
2. Jakie są główne cele tej reklamy? - zwiększenie sprzedaży produktu (niemal zawsze), - poprawa lub zmiana wizerunku produktu lub firmy, - dotarcie do nowej grupy odbiorców, - poinformowanie o nowym produkcie, promocji itp. 3. Do kogo przede wszystkim jest skierowana? - do wszystkich odbiorców, - do nastolatków, - do kobiet w określonym wieku (w jakim?), - do mężczyzn w określonym wieku (w jakim?), - do rodziców małych dzieci, - do biznesmenów, - do przyszłych emerytów itp.
7
4. Jakich technik perswazji użyto w tym ogłoszeniu? - odwoływanie się do stereotypu „zwykli ludzie” (w domyśle - tacy jak ty), - nawiązywanie do tradycji, - podkreślanie, że coś jest zgodne z naturą itp., - rodzina, dzieci, ciepło domowego ogniska, - podkreślanie, że produktu może zabraknąć, - przygoda, dobra zabawa, odlot, - uczucia, porozumienie dusz, moda, - chęć wyróżniania się, bycia wyjątkowym. 5. Które ze stwierdzeń zawartych w reklamie można uznać za informacje? Czy są one prawdziwe? 6. Jakich użytecznych informacji brakuje? 7. W jaki sposób zaprezentowano produkt, by zwiększyć jego atrakcyjność? 8. Jak należałoby zmodyfikować reklamę, by lepiej informowała o produkcie?
8
Każdy ma prawo zgłosić protest przeciwko reklamie, która jego zdaniem jest nieetyczna. Gdzie to można zrobić? Komisja Etyki Reklamy Etyki Reklamy http://www.radareklamy.org/ Stowarzyszenie Twoja sprawa http://www.twojasprawa.org.pl/ O kontrowersyjnych reklamach i kampaniach społecznych z całego świata przeczytasz na stronie: www.kampaniespoleczne.pl Informacje o reklamie na rynku mediów znajdziesz też tu: http://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/reklama http://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/reklama
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.