Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKunegunda Moniuszko Został zmieniony 11 lat temu
1
„KADRY DLA BIZNESU” ABONAMENTY MEDYCZNE JAKO ISTOTNY ELEMENT WYNAGRADZANIA I MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW
2
POZAPŁACOWE ELEMENTY MOTYWACYJNE
Dlaczego pracodawcy kupują opiekę medyczną? założenia polityki personalnej: dbałość o zdrowie pracowników zaspokajanie potrzeb pracowników po niższych kosztach nagroda / awans zachęta / element negocjacji
3
PRACODAWCA - ZALETY OPIEKI MEDYCZNEJ JAKO ELEMENTU SYSTEMU MOTYWACYJNEGO
koszt uzyskania przychodu dla firmy łatwość wdrożenia w firmie – ten sam pracownik niskie koszty obsługi kontraktu - DOK możliwość różnicowania zakresów usług w ramach firmy – dopasowanie do polityki personalnej możliwość monitorowania satysfakcji pracowników
4
PRACOWNIK - KORZYŚCI Z OPIEKI MEDYCZNEJ JAKO ELEMENTU SYSTEMU MOTYWACYJNEGO
poczucie bezpieczeństwa szeroki zakres usług – profilaktyka zdrowotna szybki dostęp do specjalistów i diagnostyki preferencyjne warunki dla członków rodzin
5
KTO POWINIEN WYBIERAĆ OPIEKĘ MEDYCZNĄ
1. Dział Personalny – lider w negocjacjach wiedza o potrzebach i oczekiwaniach pracowników kontrola nad procesem wdrażania i realizacji warunków kontraktu ocena satysfakcji pracowników 2. Dział Zakupów – współpraca i wsparcie W niektórych dużych organizacjach zdarza się, że wyboru opieki medycznej dokonują Działy Zakupów nierzadko bez współpracy z Działem Personalnym. Wdrożenie opieki medycznej z jednej strony wiąże się wydatkiem dla firmy zatem zrozumiały jest udział Działu Zakupów, jednak z drugiej strony tylko Dział Personalny znający oczekiwania i potrzeby pracowników zwróci podczas zakupu uwagę na najistotniejsze kwestie, które pozwolą tak wybrać firmę i zakres opieki aby stworzyć sprawnie funkcjonujący systemem motywacyjny.
6
KRYTERIA WYBORU OPIEKI MEDYCZNEJ
Specyfika firmy Polityka personalna Placówka medyczna Oferta Umowa
7
I. SPECYFIKA FIRMY Branża Produkcja / usługi / handel
Charakter lokalny / ogólnopolski Zakład pracy chronionej Jednostka budżetowa Ambulatorium przyzakładowe
8
UWARUNKOWANIA DEMOGRAFICZNE FIRMY
Wiek Płeć Okres zatrudnienia Rodzaj wykonywanej pracy Stanowisko Stan cywilny/rodzina Miejsce zameldowania/zamieszkania
9
II. POLITYKA PERSONALNA
Opieka medyczna dla każdego pracownika Jednorodność / zróżnicowanie pakietów Okres zatrudnienia Element nagradzania / negocjacji
10
III. PLACÓWKA MEDYCZNA Dostępność usług Realizowany zakres usług
Lokalizacje Rejestracja wizyt Dokumentacja medyczna Sieć partnerów medycznych
11
IV. OFERTA Elastyczność (modyfikacje pakietów)
Koszty ukryte (czy pracownik będzie musiał dopłacać?) Zakres usług (szczegóły) Kompleksowość usług medycznych Opieka merytoryczna nad kontraktem – opiekun klienta Powtarzalność i przewidywalność działań – zgodność z normą ISO
12
V. UMOWA Przejrzystość warunków umowy
Sposoby rozliczeń – podział MP / PU Okresy wypowiedzenia Terminy płatności Ogólne warunki / zasady korzystania
13
PODSTAWOWY ZAKRES PAKIETU
Medycyna Pracy - obowiązek pracodawcy Dodatkowo: Konsultacje specjalistów Zabiegi ambulatoryjne Badania diagnostyczne Badania laboratoryjne
14
PONADPODSTAWOWY ZAKRES PAKIETU
Usługi budujące prestiż pakietu: Usługi stomatologiczne Rehabilitacja Hospitalizacja o podwyższonym standardzie Prywatny poród Ubezpieczenie zagraniczne Wizyty domowe Operacje chirurgii jednego dnia
15
PRZYKŁADY PAKIETÓW Pierwsza Linia Medyczna – 24 H Medycyna pracy
RODZAJ USŁUGI I II III IV V VI Pierwsza Linia Medyczna – 24 H Medycyna pracy Konsultacje specjalistyczne Zabiegi ambulatoryjne Diagnostyka Diagnostyka laboratoryjna Profilaktyka zdrowotna Wizyty Domowe Szczepienia ochronne Profilaktyka stomatologiczna Doraźna pomoc stomatologiczna Rehabilitacja Leczenie stomatologiczne Hospitalizacja Prywatny Poród rodzinny Operacje „Chirurgii Jednego Dnia” Ubezpieczenie zagraniczne Program 24 h dla zdrowia
16
UWARUNKOWANIA PRAWNE OPIEKI MEDYCZNEJ
Większość pracodawców decyduje się opodatkować opiekę medyczną. Opinia prawna kancelarii CMS Cameron McKenna dostepna na
17
PODSUMOWANIE Pakiet opieki medycznej dostosowany do potrzeb i oczekiwań pracowników zawiera: konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i laboratoryjne, opieka na terenie całego kraju, całodobową linię medyczną.
18
PODSUMOWANIE pracownik powinien mieć możliwość „bezpłatnego” skorzystania z usług w pakiecie, a nie tylko dostęp do „zniżki” kompleksowość - dostęp do badań i konsultacji w ramach jednego serwisu preferencyjne warunki na usługi pozapakietowe w serwisie medycznym
19
PODSUMOWANIE Pracownicy nie będą zadowoleni z jakiejkolwiek opieki medycznej. Pracownicy będą zadowoleni tylko z takiej, która daje poczucie bezpieczeństwa, uznania i wyróżnienia.
20
KONFERENCJA „KADRY DLA BIZNESU” KRAKÓW, 3 CZERWCA 2008 r.
Beata Jabłońska Koordynator Regionu Centrum Medyczne ENEL-MED S. A. Tel. (22) ,
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.