Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBronisława Brol Został zmieniony 11 lat temu
1
Cooperate Sales Manager dostosowanie oferty banku do potrzeb i możliwości klienta
Niewodniki, kwiecień 2009
2
System CSM to m.in.: Usystematyzowana baza wiedzy o klientach oparta o: Kartoteki klientów Transakcje i rachunki Kontakty z Klientem Korespondencję Informacje ze źródeł zewnętrznych (BIK, KRS, wywiadownie gosp.)
3
Proces segmentacji Odrzucenie Akceptacja Doradca handlowy
Wstępna akceptacja Dyrektor oddziału Odrzucenie Wniosek Przydzielenie opiekuna Opiekun klienta
4
Dm = Do - Ko + Dki + Ddi + Di - Ki - Dn + Dnd – Ke +/- Kd
Dochodowość klienta Dm = Do - Ko + Dki + Ddi + Di - Ki - Dn + Dnd – Ke +/- Kd Gdzie: Do – dochód odsetkowy Ko – koszt odsetkowy Dki – dochód kredytowy inny Ddi – dochód depozytowy inny Di – dochód inny Ki – koszt inny Dn – dochód z ulokowania nadwyżki Dnd – dochód z tytułu pozyskania niedoboru Ke - koszt wysłania dokumentów drogą Elixir Kd – korekta dochodu o koszty/przychody dodatkowe nie wynikające z ksiąg bankowych, a zarejestrowane w systemie CSM
5
Gromadzenie i magazynowanie informacji o kliencie
Rejestr Klienta Raporty analityków Opiekun klienta Raporty BIK, wywiadowni gospodarczych i inne. Korespondencja od klienta Dane z systemów: DefBank Pro-BS, DIADEM, Rejestr Udziałowców, Graficzna Baza Danych
6
System CSM to m.in.: Procesy segmentacji oraz ich monitorowanie w czasie Analizy produktowe (ilościowe, wartościowe) w ramach segmentów, jednostek, itd. Mechanizmy prowadzenia sprawnej, usystematyzowanej, wystandaryzowanej i nowoczesnej korespondencji z Klientami.
7
System CSM to m.in.: Mechanizmy symulowania, prowadzenia kampanii reklamowych oraz obserwacji ich skuteczności. Monitorowanie zdarzeń, zadań, dynamiki i efektywności kontaktów z Klientami.
8
Podwyższenie poziomu satysfakcji klienta
Wzrost konkurencyjności oferty Obniżenie ryzyka operacyjnego w kategorii: klienci, produkty i działalność biznesowa Obniżenie kosztów KORZYŚCI DLA BANKU
9
Cooperate Sales Manager w praktyce
Niewodniki, kwiecień 2009
10
Wygląd czy charakter ? Segmentacja - podział niejednorodnej grupy klientów na jednorodne segmenty Nerwowy, wymagający klient i… Pozory mylą - spokojny, niewymagający a… dochodowy klient
11
Potencjalny, Nowy, Stały, Były
Związki i rozwiązki Cykl życia klienta: Potencjalny, Nowy, Stały, Były Wskazanie, którzy klienci mogą zrezygnować z usług lub z kim nie należy na siłę współpracować Ograniczenie odejść klientów oraz zapobieganie generowaniu strat przez klientów
12
Trafiony czy Zatopiony
Czy 80 letnia osoba ucieszy się z oferty na kredyt hipoteczny na 30 lat? Czy lekarz przyjmie ofertę na kredyt dla młodych rolników? Czy wypada reklamować wysoko oprocentowany depozyt właścicielowi upadającej firmy? Czy propozycja kredytu dla młodych małżeństw ucieszy zdeklarowanego singla?
13
Generowanie dodatkowych kosztów
Jak kulą w płot Generowanie dodatkowych kosztów Wysłanie oferty kredytowej do klientów w sytuacji zagrożonej Nagradzanie wszystkich Nagradzanie kłopotliwych klientów
14
Optymalna sprzedaż Sekwencja zakupów Powiązania między produktami
Wskazanie jakie produkty są kupowane razem lub w pewnych odstępach czasu oraz w jakiej kolejności
15
i analizować powiązania
Najbliżsi sąsiedzi Warto gromadzić dane i analizować powiązania Firma otwiera rachunek - oferta dla pracowników firmy Firma ma kłopoty – pracownicy też mogą mieć kłopoty
16
Wielka kumulacja (danych)
Źródło danych dla programów statystycznych np. GRETL
17
Kontakt z klientem jako proces, a nie zbiór epizodów.
Halo to ja Kontakt z klientem jako proces, a nie zbiór epizodów. Indywidualne i trwałe kontakty. Zdarzenia Korespondencja z klientem Informacje dodatkowe Korespondencja wewnętrzna
18
Cud niepamięci Co ja miałem zrobić? Kalendarz Terminarz Zadania
Repozytorium dokumentów
19
Dziękuję za uwagę
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.