Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWojciecha Bodych Został zmieniony 11 lat temu
1
PODSTĘPNA WALKA O KLIENTA CZYLI ATAK NA NASZE ZMYSŁY
2
ZAPACH Najbardziej rozpoznawalny zapach na świecie to.. wanilia Naukowcy ustalili, że rozpylenie go w sklepie z damskimi ubraniami może podwoić sprzedaż.
3
ZAPACH Najlepszą wonią kojarzącą się z dzieciństwem czyli bezpieczeństwem jest… puder dla niemowląt W niektórych sklepach jest rozpylany przez wentylatory. Podobnie zapach melona i skoszonej trawy.
4
ZAPACH Bardzo skutecznym trikiem jest umieszczenie piekarni na początku supermarketu. Zapach świeżych bułeczek kojarzy się z domem, a poza tym sprawia,że klient robi się głodny więc z pewnością kupi dużo jedzenia.
5
WZROK Kupowanie ze względu na prestiżowe logo to oczywistość. Ciekawszy jest wpływ kolorów. Różowy kojarzy się z… luksusem, zmysłowością, kobiecością. Błękit z …. Małżeństwem, dziećmi, płodnością.
6
WZROK Pewien eksperyment wykazał, że 600 kobietom, które dostały do ręki błękitne pudełeczko od Tiffanyego, liczba uderzeń serca wzrosła o 20%. Kształt ma również duże znaczenie. 100 na 100 kobiet postawionych przed wyborem: majonez w słoiczku o szerszym dole i górze a zwężonym w talii czy wąskim na górze a z pękatym dnem – wybrało pierwszy bo kojarzy się ze zgrabnym ciałem.
7
SŁUCH Niemiecka firma Bahlsen zatrudnia w laboratorium specjalistów pracujących nad tym aby ich chipsy i herbatniki miały miłe dla ucha chrupnięcie. Sztaby specjalistów pracują nad tym co dociera do naszych uszu kiedy np. odkręcamy słoik z kawą.
8
SŁUCH Jeśli skojarzenie będzie miłe, szanse na przywiązanie do produktu będą większe. A jaki jest najbardziej rozpoznawalny dźwięk na świecie? Sygnał telefonów NOKIA.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.