Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

30. Analiza 45 dostawców MCC jasno wskazywała, że około 53% jest usytuowanych w Niemczech, 34% kolejnych we Francji, z których wielu to „trans planty”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "30. Analiza 45 dostawców MCC jasno wskazywała, że około 53% jest usytuowanych w Niemczech, 34% kolejnych we Francji, z których wielu to „trans planty”"— Zapis prezentacji:

1 30

2 Analiza 45 dostawców MCC jasno wskazywała, że około 53% jest usytuowanych w Niemczech, 34% kolejnych we Francji, z których wielu to „trans planty” zagranicznych dostawców ulokowanych na terenach fabryki w Hambach. Pozostali znajdują się na terenie Europy od Portugali po Czechy. Odległość w jakiej położeni są dostawcy MCC też jest nietypowa dla branży motoryzacyjnej. Zazwyczaj inni producenci samochodów mieli ulokowanych swoich dostawców modułów w granicach 5-50 km, MCC ma znaczny udział dostawców, którzy znajdują się w obrębie siedziby MCC (0 km), niewielu z dostawców MCC jest usytuowanych w odległości większej aniżeli 100 km. Oczywiście MCC zaopatruje się u dostawców dużo dalej położonych, ale w części, które są utrzymywane w zapasie. System Smart Car jest prototypem nowego sposobu organizacji współpracy między zakładami montażowymi a dostawcami pierwszego stopnia. Koszty tej inwestycji szacuje się na około 1,5 miliarda dolarów. 31

3 Samochód smart można zamówić w około 120 ośrodkach Smart w całej Europie albo skonfigurować i zamówić przez Internet, a potem odebrać w najbliższym ośrodku Smart. DaimlerChrysler pierwotnie prognozował sprzedaż 200 000 sztuk tego pojazdu rocznie, jednak w 1999 r. sprzedano tylko 80 000 sztuk. Smart sprzedawany jest w ponad dwudziestu krajach, w tym w Niemczech, Francji Anglii i Japonii. Odpowiedzialność za Smart Car przeszła w ręce Mitsubishi Motors nowego, japońskiego partnera firmy DaimlerChrysler. Ośrodki Smart są wyspecjalizowanymi salonami wystawowymi zlokalizowanymi w ośrodkach handlowych albo innych dobrze widocznych miejscach. Charakterystyczna wieża Smart jest punktem orientacyjnym, który dobrze widać z daleka. 32

4 System dystrybucji jest ukierunkowany na szybką odpowiedź na każdą zmianę w potrzebach zgłaszanych przez klientów. Klienci przy wykorzystaniu multimedialnych systemów mają możliwość i są zachęcani do „zbudowania” swojego samochodu w salonie. Mogą wybierać kolor wymiennych paneli nadwoziowych, które można zamówić w siedmiu kolorach. Dla tych, którzy chcą autu nadać bardziej indywidualny charakter, można sprowadzić bardziej oryginalne panele, np. imitujące zebrę, kwiecistą łąkę lub panoramę Paryża. Na liście wyposażenia dodatkowego można znaleźć: skrzynię biegów z automatycznym trybem pracy, klimatyzację, reflektory przeciw-mgielne czy koła z lekkich stopów. 33

5 Przez to, że klient jest włączany w proces projektowania, dział sprzedaży staje się bardziej konsultatywny, opiera się na bezpośrednim dialogu z indywidualnym klientem. Pięć międzyregionalnych centrów dystrybucji w Europie dostarcza dilerowi wymagany samochód najwyżej w terminie nieprzekraczającym jednego dnia. Ośrodki smart posiadają powierzchnie warsztatowe, gdzie można szybko wymienić części albo dodać nowe elementy wyposażenia. Gdy klient zamawia samochodzik w ośrodku Smart, zamówienie to jest przekazywane do Hambach. Od złożenia zamówienia do dostarczenia samochodu mijają 2-3 tygodnie. Niektóre z zadań końcowej montowni takie jak dodawanie specjalnych elementów lub wstępny montaż są wykonywane właśnie w tych centrach dystrybucji. Jest to typowy przykład odraczania w łańcuchu dostaw. 34

6 Indywidualizacja produktów jest związana z modułowością wyrobów oraz odraczaniem. Zjawisko indywidualizacji (customisation) czy masowej indywidualizacji (mass customization) jest jednym z trendów, który ma swoje odniesienie zarówno do strategii produkcji jak i łańcuchów dostaw. Podstawowym elementem tego trendu jest budowanie potencjału umożliwiającego produkcję dużych partii wyrobów na indywidualne zamówienie klientów i sprzedanie ich po cenach zbliżonych do cen produktów masowych. Produkty takie wymagają droższego bardziej elastycznego systemu produkcji. Jakiego łańcucha dostaw wymaga twój produkt, Marshall L. Fisher, Harvard Business Review Polska, luty 2005, s. 88. 35

7 Przykładowo: Smart fortwo może być zindywidualizowany za pomocą wielu opcji. Wśród nich znajdziemy np. boczne airbagi, klimatyzację (standard w passion), elektryczne wspomaganie kierownicy, aluminiowe koła (standard w pulse i passion), skórzaną tapicerkę, mocowanie Isofix, system audio ze zmieniarką CD, subwooferem i odtwarzaczem MP3. Ponadto dostępny jest zintegrowany, przenośny system nawigacji, czujniki deszczu i ciemności oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. 36


Pobierz ppt "30. Analiza 45 dostawców MCC jasno wskazywała, że około 53% jest usytuowanych w Niemczech, 34% kolejnych we Francji, z których wielu to „trans planty”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google