Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałWiktor Lisowski Został zmieniony 9 lat temu
7
WARSZTATY W ZSCH Program kampanii „Zdrowy oddech” obejmował 4 sobotnie spotkania (12.09 - 03.10) w ZSCH w celu przeprowadzenia zajęć warsztatowych i laboratoryjnych oraz seminarium podsumowujące (26.10). Miały one na celu zachęcenie młodych ludzi do prowadzenia własnych obserwacji, badań i analizy środowiska poprzez nabycie wiadomości o powietrzu, czynnikach zanieczyszczających powietrze oraz przeprowadzenie praktycznych laboratoryjnych badań związanych z analizą stanu powietrza. Tematyka zajęć: Budowa atmosfery. Energia słoneczna i odnawialne źródła energii. Gry dydaktyczne, Badanie jakości powietrza z użyciem roślin wskaźnikowych, Badanie składników powietrza za pomocą przyrządów, Badanie obecności pyłów i ozonu w powietrzu, Badanie wpływu powietrza na różne materiały, Badanie jakości powietrza w terenie. Gry dydaktyczne, Wizyta w stacji pomiaru jakości powietrza – wycieczka. Gry dydaktyczne.
8
Dzień 1 – 12.09 Pierwszego dnia zajęć odbyło się spotkanie wprowadzające nas w zasady BHP i regulaminy pracowni chemicznych. Następnie wypełniliśmy stosowne ankiety i uczestniczyliśmy w grze dydaktycznej na temat odnawialnych źródeł energii. Po części organizacyjnej zabraliśmy się za pracę w laboratorium – badaliśmy wpływ powietrza, a przede wszystkim tlenku siarki (IV), na różne materiały.
9
Dzień 2 – 19.09 Dnia drugiego, już bez żadnych wstępów, zaczęliśmy zajęcia od badania obecności pyłów i ozonu w powietrzu za pomocą różnych metod pomiaru i specjalnych urządzeń. Później przystąpiliśmy do badania zawartości tlenków, a przede wszystkim tlenku azotu (IV), w powietrzu metodą instrumentalną wykonując skomplikowane analizy i krzywą kalibracji.
10
Dzień 3 – 26.09 Trzeciego dnia zajęć, kiedy byliśmy już bardziej zorientowani w temacie, podjęliśmy się badania jakości powietrza za pomocą roślin wskaźnikowych, czyli porostów, i samych roślin wskaźnikowych. Potem opuściliśmy na chwilę laboratorium i wyszliśmy w teren, żeby z zastosowaniem TIK wykonać kilka ćwiczeń na temat odnawialnych źródeł energii.
11
Dzień 4 – 03.10 3 października odbyły się ostatnie zajęcia warsztatowo – laboratoryjne. Zaczęliśmy je od zabaw z odczynnikami i krótkiej wycieczki do Stacji monitoringu powietrza na Alei Krasińskiego. Następnie ponownie wykonaliśmy ankiety, uczestniczyliśmy w lekcji na temat zagrożeń wynikających z zanieczyszczenia powietrza i przedstawiliśmy swoje pomysły jak mu zapobiec w formie mapy myśli.
12
Dzień 5 – 26.10 – seminarium podsumowujące Dzień piąty, czyli ostatni, rozpoczęliśmy już nie w ZSCH, a w UMK, gdzie wybraliśmy się na rozdanie nagród i serię wykładów. Podczas nich wiele znamienitych osobistości przedstawiało pomysły na sposoby poprawy jakości krakowskiego powietrza i sprawy z tym związane np. koszty tych przedsięwzięć i aktualne postępy.
17
Bibliografia http://krakow.tvp.pl/21872844/29-ix-2015 - film nakręcony przez TVP Kraków http://krakow.tvp.pl/21872844/29-ix-2015 http://www.krakow.pl/nauka_i_edukacja/193 412,artykul,kampania_zdrowy_oddech.html – oficjalna strona kampanii „Zdrowy oddech” http://www.krakow.pl/nauka_i_edukacja/193 412,artykul,kampania_zdrowy_oddech.html
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.