Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
Elektroniczny rozdział siły hamowania
Sportowy ABS & Elektroniczny rozdział siły hamowania
2
SPORTOWY SYSTEM ABS Impreza STi jest wyposażona w niezwykle efektywny system hamulcowy Brembo składający się z czterech wentylowanych tarcz, czterotłoczkowych zacisków przednich, dwutłoczkowych zacisków tylnych oraz sportowego ABS-u.
3
Specyfikacja układu hamulcowego
4
ABS TP czujnik prędkości koła PP czujnik prędkości koła
Hydrauliczny i elektroniczny moduł kontrolny TL czujnik prędkości koła Wzdłużny czujnik ‘G’ Boczny czujnik‘G’ (Sportowy ABS) PL czujnik prędkości koła
5
THEORY OF ABS CONTROL
6
‘G’ SENSORS Lateral ‘G’ Sensor
7
‘G’ SENSORS Lateral ‘G’ Sensor
8
Longitudinal ‘G’ Sensor
‘G’ SENSORS Longitudinal ‘G’ Sensor
9
‘G’ Sensor Select Monitor Display
10
‘G’ Sensor Select Monitor Display
BOCZNY CZUJNIK ‘G’ ‘G’ Sensor Select Monitor Display
11
ELECTRONIC BRAKE DISTRIBUTION
Siła hamowania kół tylnych Siła hamowania kół przednich
12
Sports ABS Function Podczas działania ABS na zakręcie hamowanie tylnych kół odbywa się według zasady ‘Select Low’. Obciążenie koła zewnętrznego rośnie, a koła wewnętrznego maleje co zwiększa prawdopodobieństwo zablokowania koła wewnętrznego i rozpoczęcia działania ABS. Według zasady ‘Select Low’ siła hamowania jest regulowana według koła, które wcześniej ulega zablokowaniu. Powoduje to zmniejszenie siły hamowania obu kół osi tylnej. W sportowym ABS po osiągnięciu przez siłę wypadkową wartości 0,5G tylne koła są kontrolowane niezależnie. Siła hamowania jest lepiej rozdzielana i efekt podsterowności zmniejszony.
13
Sportowy ABS w działaniu
Normalny ABS Punkt startowy Sportowy ABS Sports ABS activates during hard cornering under brakes. Normally ABS would jointly control both rear brakes to the same braking force when the inside wheel loses traction, with a resultant increase in stopping distance and cornering understeer. Under these same conditions Sports ABS controls rear braking force individually leading to a reduction in stopping distance and cornering understeer.
14
Elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD)
Konwencjonaly układ hamulcowy wykorzystuje zawór proporcjonalny. Zawór ten ogranicza siłą hamowania kół osi tylnej aby zmniejszyć ryzyko zablokowania kół podczas zmian obciążenia w czasie hamowania. ‘Split point’ określa różnicę między siłą hamowania kół osi przedniej i tylnej, jest uzależniony od rozdziału mas między osie samochodu. Funkcja EBD eliminuje zawór proporcjonalny z układu hamulcowego wykorzystując sygnały ABS, możliwa do osiągnięcia siła hamowania osi tylnej jest znacznie większa niż z wykorzystaniem zaworu proporcjonalnego.
16
Electronic Brake-force Distribution
Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.
17
Electronic Brake-force Distribution
Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.
18
Electronic Brake-force Distribution
Conventional braking systems rely on a mechanical proportioning valve to limit the braking force at the rear wheels, to reduce the possibility of rear wheel lock under heavy braking due to weight transfer. A mechanical proportioning valve however restricts rear braking force to a level well below the ideal limit, requiring the front brakes to take more of the braking load. This leads to increased understeer and under utilisation of the rear brakes. EBD due to electronic control more accurately regulates brake force distribution between front & rear wheels to the ideal level, thus improving stopping distances and stability.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.